Įsigiję telefoną, klientai negali žinoti, kokių nemalonumų gali sulaukti.
Istoriją apie savo pirkinį LŽ pasakojęs Rimas teigė vos išvengęs didesnių nemalonumų po to, kai prieš pusantrų metų įsigijo „Nokia” gamintojo telefoną vienoje iš telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva” atstovybių.
Pašnekovas pasakojo, kaip prieš pora savaičių iš įkaitusio telefono „iššovusi” baterija užsidegė ir padegė parketą. Telefonas tuo metu gulėjo ant kėdės ir buvo kraunamas. „Man pardavė produktą, kuris gali sudegti: kišenėje, namuose, automobilyje. Praktiškai vos nepraradau gyvybės”,- situacijos rimtumą apibendrino Rimas.
Paaiškės vėliau
„Bitė Lietuva” atstovai tikina, kad šį atvejį bendrovė užfiksavo. Vartotojai į mobiliojo ryšio operatoriaus atstovybę gali kreiptis, pasak „Bitė” atstovų, iškilus nesklandumams dėl atstovybėje parduotų telefonų, o nesklandumai bus sprendžiami kartu su gamintoju. „Kadangi pas mus įsigijo, dažniausiai viskas sprendžiama per mus”, – tikino „Bitė Lietuva” atstovė spaudai Lina Rimkutė. Ji pažymėjo, kad daugiau tokių atvejų nepasitaikė, o šiuo atveju telefonas bus teikiamas ekspertizei.
Tuo tarpu „Nokia Lietuva” atstovai tvirtino, kad apie šį atvejį sužinojo neseniai. Pasiteiravus „Nokia Lietuva” atstovų, dėl kokių priežasčių baterija galėjo užsidegti, pastarieji tikino, kad teorinių galimybių gali būti pačių įvairiausių, o toks atvejis – pirmas Lietuvoje. „Nokia Lietuva” generalinis direktorius Simonas Skupas LŽ sakė, kad reikėtų palaukti ekspertizės išvadų. „Atvyks mūsų atstovas, išsiveš bateriją į Suomiją, į laboratoriją. Reikia patikrinti, ar baterija originali, ar ne. Gal kažkas buvo daryta su telefonu. Jei pakitimų nėra, reikės nustatyti priežastis, kodėl sprogo. Procesas turėtų užtrukti apie dvi savaites”, – pasakojo „Nokia Lietuva” generalinis direktorius. Pasak jo, jei vis dėlto būtų nustatyta, kad baterija užsidegė dėl gamintojo kaltės, Rimui bus atlyginti nuostoliai. „Svarbiausia ištirti dėl ko ir kaip, kad tokių atvejų nepasikartotų tiek Lietuvoje, tiek kitur”, – tikino S.Skupas.
Tikimybė nedidelė, bet neatmestina
Prieš kurį laiką „Nokia” buvo išplatinusi pranešimą apie BL-5C „Nokia” prekės ženklu pažymėtą bateriją, pagamintą Japonijos kompanijos „Matsushita Battery Industrial Co”. Ltd. Pranešime nurodoma, kad tam tikrais („labai retais”) atvejais nurodytos baterijos kraunant gali perkaisti dėl trumpo jungimo ir iššokti iš telefono. „Nokia” esą glaudžiai bendradarbiaujanti su atitinkamomis valstybinėmis institucijomis, kad ištirtų šią situaciją. „Nokia” turinti keletą BL-5C baterijų tiekėjų, kurie kartu pagamino daugiau kaip 300 mln. BL-5C baterijų. „Šis pranešimas taikomas tik 46 mln. baterijų, kurios buvo pagamintos kompanijos „Matsushita” nuo 2005 metų gruodžio iki 2006 metų lapkričio. Užfiksuota maždaug 100 pasaulyje įvykusių perkaitimo atvejų, susijusių su šiomis baterijomis. Neužfiksuota nė vienos rimtos traumos ar žalos turtui”, – teigiama pranešime. Įspėjama, kad visi, maždaug 100, incidentai įvyko kraunant bateriją. Todėl siūloma atidžiai stebėti besikraunantį telefoną.
S.Skupo teigimu, tikimybė, kad Lietuvoje pasitaikytų telefonai būtent su tokia baterija – vos keli procentai, o kad sprogtų, itin menka. Tačiau tokia galimybė neatmetama. „Galėjo Lietuvoje pasitaikyti toks atvejis, bet reiktų ištirti”,- sakė įmonės vadovas. Pasak jo, Lietuvoje turėjo būti vos keli žmonės, turėję būtent „Matsushita” atitinkamu laikotarpiu pagamintas baterijas.
„Mes padarysime prielaidą, kad būtent šis atvejis, būtent „Matsushita”. O iš tikrųjų, pasirodys, kad, tarkime, ne pats šeimininkas, o kitas žmogus pakeitė bateriją (…) Galima daryti prielaidą, kad baterija iš tos partijos, bet jeigu paaiškės, kad ne”,- kalbėjo Simonas Skupas. Tačiau jis pripažįsta, kad nėra pagrindo netikėti Rimo papasakota istorija. Pats Rimas LŽ teigė, kad jokių pakeitimų telefone nedaręs.