Seimas – prieš alkoholio reklamos liberalizavimą

Seimas nesutinka, kad būtų liberalizuotas silpno alkoholio reklamos transliavimas.
Seimas penktadienį po svarstymo nepritarė daug aistrų sukėlusioms Alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms dėl alkoholio reklamos liberalizavimo, kurioms buvo pritaręs pagrindinis Ekonomikos komitetas, tačiau kurių neparėme papildomi – Sveikatos reikalų ir Švietimo, mokslo ir kultūros komitetai.

Seimas Ekonomikos komiteto pozicijai nepritarė ir nusprendė, kad pataisos komitetuose turi būti svarstomos iš naujo. Už Ekonomikos komiteto poziciją balsavo 36 Seimo nariai, prieš – 42, o susilaikė 15 parlamentarų.

Pataisos, kurias parengė liberalų sąjūdžio frakcijos nariai, numato, kad dienos metu (nuo 6 val. iki 22.30 val.) per radiją ir televiziją būtų transliuoti lengvų iki 15 proc. natūralios fermentacijos alkoholinių gėrimų (alaus ir vyno) reklamą, o transliuotojus įpareigoti ne mažiau 10 proc. už šias transliacijas gautų lėšų skirti socialinei alkoholio vartojimo prevencijos reklamai.

Šią savaitę Seimo Sveikatos reikalų bei Švietimo, mokslo ir kultūros komitetai siūlė ir toliau per televiziją drausti alkoholio reklamą nuo 6 valandos iki 23 valandos, išskyrus tiesiogiai iš užsienio retransliuojamas laidas bei televizijų rodomus ne stipresnio kaip 15 proc. alkoholio ir jo gamintojų pavadinimus, jų prekės ženklus bei logotipus, esančius sporto salėse bei kitose masinių renginių vietose.

Diskusijos dėl pataisų truko pusantros valandos. Kiekvieno parlamentaro kalbą lydėjo arba plojimai, arba nepasitenkinimo šurmulys – virš Seimo posėdžių salės buvo susirinkę alkoholio reklamos draudimo šalininkai.

Vieni parlamentarai jų reakciją vadino spaudimu Seimui, kiti aiškino, kad parlamentarai yra rinkti ne transliuotojų ir ne aludarių ar kitų alkoholių gamintojų, o piliečių, kurie gali savo Seimo nariams ir daryti spaudimą.

Irena Degutienė suskaičiavo, kad Alkoholio kontrolės įstatymas pastaruoju metu buvo pakeistas 24 kartus, tačiau „ne į gerąją, o į blogąją pusę“.

Julius Veselka teigia nesutinkąs, kad būtų draudžiama alkoholio reklama iki 23 valandos.

„Jaunimas, kuri žiūri sporto varžybas, stebės jas ir po 23 val., kada bus transliuojama ne tik silpno, bet ir jau stipraus alkoholio reklama“, – kalbėjo J.Veselka.

Birutė Vėsaitė piktinosi, kad alkoholio reklama „į vaiko galvą įkala nuostatą, kad sportas ir alkoholis yra gerai“.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.