Britai sieks, kad vištos būtų auginamos geresnėmis sąlygomis

Anglijos karališkoji gyvūnų globos draugija (RSPCA) ir garsiausi šalies virėjai vieningai sieks patraukti visuomenės dėmesį į pasibaisėtinas sąlygas, kuriomis auginamos vištos Didžiosios Britanijos paukštynuose.

Tyrimai, kuriuos atliko draugija, parodė, kad kasmet per 800 mln. vištų Jungtinėje Karalystėje auginama neleistinomis antisanitarinėmis sąlygomis. Tuo tarpu palankiomis sąlygoms veisiama tik 5 proc. paukščių.

RSPCA paskelbė plačią kampaniją, kurios metu britų pirkėjai galės pasirašyti peticiją, raginančią prekybos centrus atsisakyti pirkti inkubatoriuose auginamas vištas ir rinktis tik tuos paukščius, kurie buvo auginti prideramomis sąlygomis.

Taigi kampanijos organizatoriai tikisi, kad iki 2010 m. visos šalies parduotuvės siūlys pirkėjams mėsą tik tų vištų, kuriomis buvo deramai rūpinamasi.

Vištų iš fermų atsisakymas, be abejonės, atsilieps kainai, nes šiuo metu vištiena yra pigiausia mėsa britų parduotuvėse. Tačiau RSPCA tikina vartotojus, kad geriau sumokėti šiek tiek daugiau, bet būti tikriems, kad ant stalo iš tiesų kokybiškas produktas.

Dalyvauti kovoje už paukščių teises sutiko garsūs britų virėjai – populiarių kulinarinių programų vedėjas Džeimis Oliveris (Jamie Oliver) ir jo kolega Hju Fernlis-Vitingstolas (Hugh Fernley Wittingstall).

Dž. Oliveris jau parengė laidą, kurioje išsamiai ištirs vienos inkubatoriuose auginamos vištos 39 dienų gyvenimo kelią.

Kampanijos iniciatoriai tikisi, kad Dž. Oliverio dalyvavimas joje padės jiems pasiekti sėkmės, nes populiaraus virėjo pasiekimai kovoje už sveiką mitybą britams daro didžiulį įspūdį.

2005 m. jis vadovavo kampanijai prieš greitąjį maistą britų valgyklose. Ši kampanija davė iš tiesų gerų rezultatų – britų vyriausybė, tuo metu vadovaujama Tonio Blero (Tony Blair), skyrė 280 mln. svarų sterlingų moksleivių maitinimo kokybei gerinti.

Ir dabar Dž. Oliveris nusiteikęs itin ryžtingai. „Mano tikslas priversti 95 proc. britų peržiūrėti savo požiūrį į pigią vištieną, priversti juos žengti dar vieną žingsnį sveikos mitybos link. Šios kampanijos lozungą suformuluočiau taip: „Pirkite ne tiesiog britų vištas, o britų vištas, išaugintas geriausiomis sąlygomis”, – sakė virėjas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.