Didžiausių Europos automobilių ir sunkvežimių gamintojų vadovai ragina pasaulį susitarti dėl klimato kaitos. Tuo tarpu Europos Sąjunga (ES) baigia rengti taršos mažinimo įstatymą, kuris turės didelės įtakos automobilių gamintojams, praneša „The Financial Times”.
Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA), kuriai priklauso „Daimler”, „Volkswagen”, „Peugeot-Citroen”, „Fiat”, „Volvo” ir „Scania” generaliniai direktoriai, laiške „The Financial Times” kreipėsi į klimato kaitos konferencijos Balyje lyderius.
„Mūsų veikla būtų daug sėkmingesnė, jei galėtume suformuoti partnerystę su įstatymų leidėjais dėl bendros mūsų sektoriaus darbų vizijos”, – teigia grupė.
ACEA ragina suformuoti bendrą viešą strategiją, kuri skatintų vartotojus rinktis anglies dvideginio emisiją mažinančias technologijas.
Automobilių gamintojai skundėsi, jog Europos rengiama emisijų mažinimo strategija jiems užkrauna per didelę naštą keisti automobilius ir per mažai atsižvelgia į kitus faktorius, tokius kaip vartotojo pasirinkimas.
„Tolesnių inovacijų reikės visuose sektoriuje, kad sumažintume klimato kaitą, ir mes esame pasirengę prie to prisidėti”, – rašoma ACEA laiške.
ACEA pabrėžia kasmet skirianti 20 mlrd. eurų moksliniams tyrimams ir plėtrai, tačiau pažymi, jog dauguma inovacijų lieka nepritaikytos, nes politikai joms nepritaria.
Laiške išsakomas nusivylimas, kad ES atsisakė savanoriško susitarimo su gamintojais sumažinti emisijas tobulinant automobilių variklius ir ketina priimti įstatymus dėl automobilių dizaino.
Europos Komisija gruodžio 19 dieną pristatys planą, pagal kurį iki 2012 metų vidutinė automobilių anglies dvideginio emisija negali viršyti 120 gramų vienam kilometrui.
Vokietija, kurios pramonė specializuojasi didesnių galingesnių automobilių gamyboje, siekia, jog emisija būtų ribojama atsižvelgiant į variklio dydį, kad didesni modeliai galėtų labiau teršti gamtą.
Tuo tarpu Prancūzija, kurios dvi didžiosios automobilių gamintojos gamina mažesnius modelius, siekia vienodų apribojimų visiems automobiliams, kad jos gamintojai galėtų pasipelnyti parduodami teršimo leidimus didesnių automobilių gamintojoms.