Dauguma telekomunikacijų paslaugas teikiančių bendrovių, atrodo, nemato reikalo skelbti mažesnių tarifų akcijų skambinantiesiems į užsienį per didžiąsias metų šventes. Kompanijų atstovai neslepia džiaugsmo, kad per šventes susižeria rekordinį pelną.
Kaip praneša integruotų telekomunikacijų, IT ir TV paslaugas teikianti TEO LT, šios kompanijos klientai švenčių dienomis galės pasveikinti užsienyje esančius artimuosius, skambindami mažesniais tarifais.
Gruodį ne piko metu (darbo dienomis nuo 20 iki 6 valandos, savaitgaliais ir švenčių dienomis) skambučiai į JAV, Didžiąją Britaniją, Airiją, Vokietiją ir Ispaniją kainuos 19 centų už minutę. Tiek pat sausį kainuos ir skambučiai į Rusiją.
Skambučiai į mobiliuosius tinklus Didžiojoje Britanijoje, Airijoje, Vokietijoje ir Ispanijoje kainuos 89 centus už minutę. Skambučių į JAV ir Rusijos mobiliuosius tinklus kaina yra tokia pati, kaip ir į fiksuotuosius – 19 centų už minutę.
Pasak TEO LT Paslaugų plėtros ir rinkodaros tarnybos vadovo Nerijaus Ivanausko, TEO LT klientai gruodį ir sausį skambina itin daug, todėl jiems sudarytos sąlygos kalbėti 5-7 kartus pigiau nei įprastai.
Tačiau mobiliojo ryšio paslaugas teikiančios telekomunikacijų bendrovės panašių akcijų skelbti neskuba.
Srautai kelis kartus didesni
Telekomunikacijų paslaugas teikiančios kompanijos UAB „Bitė Lietuva” atstovė spaudai Lina Rimkutė teigė, kad per Kalėdas SMS ir skambučių srautai, palyginti su įprastinėmis gruodžio dienomis, padidėja kelis kartus.
Vien privačių klientų skambučiai į užsienį padidėja penktadaliu.
„Skambučių į užsienį padaugėja ne taip ženkliai, kaip skambučių į Lietuvos tinklus. Todėl, atsižvelgdami į klientų poreikius, dažniausia specialius Kalėdinius pasiūlymus taikome skambučiams į Lietuvos tinklus”, – tikino L.Rimkutė.
Kaip LŽ sakė telekomunikacijų paslaugas teikiančios įmonės UAB „Omnitel” ryšių su visuomene grupės vadovė Daiva Selickaitė, skambučių ir trumpųjų žinučių srautas per didžiąsias šventes būna daug didesnis nei įprastai. Vis dėlto akcijų be išimties skambučiams ir trumposioms žinutėms į užsienį kompanija neskelbia.
„Kiekvienais metais turime patrauklių šventinių akcijų ir pasiūlymų savo vartotojams, ne išimtis ir šie metai. Tačiau tai nebūna akcijos būtent skambučiams į užsienį”, – pasakojo D.Selickaitė.
Ji svarstė, kad vartotojams aktualesni kasdieniai poreikiai ir galimybė per šventes pasirašyti ar pratęsti palankiomis sąlygomis sutartis su operatoriais visiems metams.
Kaip rodo bendrovės duomenys, pavyzdžiui, 2006 metais skambučių srautas „Omnitel” tinkle valandą po vidurnakčio buvo 11 kartų didesnis nei įprastai. Pirmąją 2006 metų valandą „Omnitel” abonentai kalbėjo 15 proc. daugiau nei 2005 metais.
SMS ir MMS srautas „Omnitel” tinkle 2006-ųjų gruodžio 31 ir sausio 1 dienomis „Omnitel” tinkle buvo išsiųsta 11,7 mln. trumpųjų žinučių, arba 22 proc. daugiau nei sutinkant 2005-uosius, bei beveik 19 tūkst. MMS žinučių – 2,2 karto daugiau nei 2005 metais. Pirmąją Kalėdų dieną bendrovės klientai išsiuntė 9,1 mln. trumpųjų žinučių ir 14 800 MMS žinučių.
Ir taip pigu
UAB „Tele2” projektų vadovo Andriaus Baranausko teigimu, per šventes skambučių ir trumpųjų žinučių srautas padidėja 2-3 kartus. Akcijų į užsienį skambinti mažesniais tarifais kompanija taip pat nenumato.
„Šiuo metu akcijų įmonė neplanuoja, nes kainos ir taip yra labai mažos”, – sakė A.Baranauskas. Jo teigimu, įvairios akcijos, kai skelbiami mažesni tarifai, vartotojus skatina aktyviau naudotis tokia paslauga. „Kita vertus, akcijos skatina prisijungti naujus vartotojus”, – dėstė jis.
Pašnekovo teigimu, sunku pasakyti, kurios akcijos veiksmingesnės: trumpalaikės ar ilgalaikės. Tai esą priklauso nuo kiekvienos kompanijos strategijos. „Mes ilgalaikių akcijų nesiūlome. Užuot tai darę, atnaujiname trumpalaikius siūlymus”, – sakė projektų vadovas.
Dar per maža konkurencija tarp mobiliūjų, ar veikia karteliniai susitarimai?