Vairavimo mokyklų reitingas – žemiau kritikos ribos

Atsižvelgdama į padidėjusį visuomenės susidomėjimą vairavimo mokyklų veikla, valstybės įmonė „Regitra“ paskelbė jų reitingus.

Šalies vairavimo mokyklos vertintos pagal tai, kiek jas baigusių mokinių per šių metų pirmąjį pusmetį vairavimo praktikos egzaminus B kategorijos kelių transporto priemonės vairuotojo pažymėjimui gauti išlaikė iš pirmo karto. Egzaminai B kategorijos kelių transporto priemonės vairuotojo pažymėjimui gauti tarp visų kategorijų užima didžiausią dalį – apie 90 procentų. Vertintos visos šalies vairavimo
mokyklos, per šių metų pirmąjį pusmetį vairavimo praktikos egzaminams parengusios daugiau kaip 50 kandidatų į vairuotojus.

Blogiausi Europoje

Lietuva tarp Europos Sąjungos valstybių jau kelerius metus užima paskutinę vietą. Priežasčių, dėl ko taip yra, vardijama daug. Prasti keliai, seni, techniškai netvarkingi automobiliai, tokie pat netikę vairuotojai…

Betgi vairuotojai tuščioje vietoje neatsiranda. Juos rengia vairavimo mokyklos, atitinkamus kvalifikacijos egzaminus išlaikę instruktoriai. Vadinasi, tai jų darbe esama spragų? Arba jie būsimuosius vairuotojus rengia ne kasdieniam vairavimui, karui keliuose, o egzaminui išlaikyti.

Paskelbti vairavimo mokyklų reitingai paneigia ir vieną, ir kitą nuomonę. Per pirmąjį šių metų pusmetį „Regitros“ egzaminų centruose vairavimo praktikos egzaminus išlaikė 35,8 tūkst. žmonių. Tai kone ketvirčiu daugiau nei pernai. Beje, tokia augimo tendencija fiksuojama nebe pirmi metai.

Tačiau specialistai įžvelgia ir kitą, šįkart grėsmingą tendenciją – naujokų vairuotojų gretos gausėja, tačiau jie egzaminams kasmet pasirengia vis prasčiau. Per pirmąjį 2006-ųjų pusmetį vairavimo praktikos egzaminą B kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti iš pirmo karto išlaikė 51,1 proc., o šiemet – jau tik 44,4 procento. Blogiau pasirengiama ne tik vairavimo praktikos, bet ir teorijos egzaminams.

Geriausieji ir blogiausieji

Tarp jų – praraja. Tuo įsitikinti gali kiekvienas, atsivertęs „Regitros“ interneto puslapį, kuriame pateikta ši bei kita statistika. Buvo įvertintos 215 šalies vairavimo mokyklų (iš viso jų yra beveik 400), per šių metų pirmąjį pusmetį vairavimo praktikos egzaminams parengusios daugiau kaip 50 kandidatų į vairuotojus. Geriausias rezultatas (sėkmingai išlaiko egzaminus iš pirmo karto kone šeši iš dešimties mokyklos lankytojų) Panevėžio VšĮ „Moto Roki“. Prasčiausias (vos 13,72 proc., tai yra, kas septintas) – Šiauliuose veikiančios O.Moderienės įmonės „Greitis“.

Ką rodo toks „išsibarstymas“? Ar kad šiauliečiai kandidatai į vairuotojus bukesni už panevėžiečius?

Suprantama, ne. Greičiau, kad tose vairuotojų mokyklose dirba skirtingos kvalifikacijos instruktoriai. Nors mokymo kaina beveik vienoda. Tad kodėl už savo pinigus vartotojas gauna nekokybišką paslaugą?

Egzaminatoriai

„Regitros“ Vilniaus filialo direktorius Kęstutis Jadzevičius įsitikinęs, kad vairuotojams rengti didesnę įtaką turi ne Lietuvoje taikoma mokymo metodika, o vairavimo instruktorių kvalifikacija. „Deja, informacijos apie konkretaus instruktoriaus darbo rezultatus neturime, o ir ne mūsų reikalas tokią informaciją kaupti. Tačiau net ne tai svarbiausia. Blogiausia, kad instruktoriai, kiek mums žinoma, iš esmės neprisiima jokios atsakomybės už savo darbą, jo kokybę“, – svarsto K.Jadzevičius.

Beje, pati vairuotojų rengimo metodika direktoriui abejonių nekelia, nes ji panaši visose bent jau Europos valstybėse.

Tačiau, pasak specialisto, neįmanoma parengti gero vairuotojo, juo labiau mūsiškiam karui keliuose, per 10 valandų, kurias mokinys važinėja stebimas instruktoriaus. Seniai apskaičiuota, kad naujokui turėtų būti skirta bent pusšimtis valandų. Be to, specialios studijos rodo, kad tokių valandų padidinus iki 120, per pirmuosius dvejus metus net 40 proc. sumažėja tikimybė jauniems vairuotojams patekti į avarijas. Kol kas privalomas kelionių su instruktoriumi laikas – 20 valandų.

Tačiau čia yra kelios aplinkybės. Visų pirma labai išaugtų ir taip, daugelio įsitikinimu, didelė mokymo kaina. Antra: vairavimo mokymas – labai individualus dalykas. Daug kas priklauso nuo besimokančiojo įgimtų sugebėjimų, jo reakcijos, temperamento ir pan. Tad čia daryti kažkokius apibendrinimus išties keblu.

Instruktoriai

Vienos sostinės vairuotojų rengimo mokyklos vadovas, turintis ilgametę darbo praktiką ir vis dėlto nepanoręs viešai skelbti savo pavardės, patvirtino, kad Lietuvoje vairuotojų rengimo metodika iš esmės nesiskiria nuo visuotinai priimtos. Tačiau pas mus labai plati dirva interpretacijoms. Visi instruktoriai puikiai žino, kokius dalykus privalo išmanyti būsimasis vairuotojas, kad galėtų drąsiai išvažiuoti į kelią. Žino, kad juo daugiau laiko jis praleidžia prie vairo globojamas patyrusio instruktoriaus, juo geriau. Tačiau ne visi mokiniai noriai imasi šio darbo. Dažnam pradedančiajam atrodo, kad jis jau gana gerai perpratęs teoriją ir praktiką, ir tolesnis mokymasis tėra nereikalingas laiko švaistymas. Ne paslaptis, kad ne kiekvienas instruktorius būna pakankamai principingas – neretai jam nerūpi, ar išlaikys jo auklėtinis egzaminą ir iš kelinto karto.

Kita vertus, nėra ir atitinkamos literatūros. Tiksliau, jos pakanka, tačiau oficialaus vadovėlio nėra. Bendrojo lavinimo mokyklose atskiriems dalykams išleidžiami net keli atitinkamai atestuoti vadovėliai, o vairuotojai Lietuvoje jų neturi nė vieno. Kiekvienas specialistas studijuoja medžiagą kaip išmano. Vieni savo darbui yra atsidavę, o kiti į jį žiūri atsainiai. Iš čia ir skirtingi rezultatai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Vairavimo mokyklų reitingas – žemiau kritikos ribos"

  1. Rapolas

    Labai reikalingas straipsnis,nes vairavimo mokyklos- užmiršta tema,kaip ir mokinių plėšikavimas.Vairavimo instruktoriai- nemokšos keikūnai,nesilaiko darbo grafiko. Teorija dėstoma pasenusi. Mokykloje egzaminą išlaiko,o Regitroje- ne,net iš trečiojo karto ir vis mokėk.Ne vairavimo mokykas,o chaltūra.

  2. rr

    teorijos egzamina išlaikiau iš pirmo karto.Reikia tik stropei mokytis.Praktikos egzaminas čia ir prasideda chaltūra.Dažnai egzaminatorei patys tyčia sudirba laikantyjį.Žinau atveja kai Šiauliuose tyčia spaudė greičio pedala 👿

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.