Didžiųjų prekybos centrų plėtra Vakarų Europoje jau apstojusi, o investuotojų akys krypsta į dar neužpildytas rinkas – Rumunijos, Bulgarijos bei kai kurių kitų šalių.
Tokios tendencijos atsispindėjo lapkritį Kanuose vykusioje nekilnojamojo turto, skirto būtent prekybos centrams, tarptautinėje parodoje „Mapic”, kurioje ieškoma tiek potencialių investuotojų ar pirkėjų naujiems prekybos centrams, tiek juose galinčių įsikurti parduotuvių.
Tryliktą kartą vykusioje parodoje, kasmet vis augančioje, savo idėjas pristatė apie tūkstantį kompanijų iš 67 pasaulio šalių. Savo stendą šiemet turėjo ir „Akropolis” – buvo pristatytas didžiulis prekybos centras Bulgarijos mieste Sofijoje. Kita mūsų šalies bendrovė, šiemet savo stendo parodoje neturėjusi, ieškojo pirkėjo Panevėžyje statomam didžiuliam prekybos centrui su viešbučiu.
Įspūdingą prekybos centrų dangoraižiuose koncepciją pristatė Dubajus, išskirtinius projektus demonstravo ir Kazachstanas, Rusija, Ukraina.
Vis dėlto susidomėjimas pastarųjų trijų šalių pristatytais projektais nebuvo didelis – idėja, pavyzdžiui, Kazachstano stepėse statyti meką pirkėjams pasaulio investuotojams neatrodė labai viliojanti.
Be Rumunijos ir Bulgarijos, investuotojų akys vis dar krypsta ir į Italiją bei Ispaniją.
Šiemet ypač domėtasi potencialiais nuomininkais, galinčiais atnešti naujų vėjų – prekybos centrai vis labiau siekia skirtis vienas nuo kito, nors kol kas dauguma nuomoja plotą plačiai žinomų stiprių prekinių ženklų parduotuvėms ir tuo yra panašūs.
Nors ir ne visai nauja, tačiau nemažą susidomėjimą kelianti prekybos centrų koncepcija – vadinamieji išparduotuvių miesteliai. Tokiuose miesteliuose stovinčiuose nameliuose įsikūrusios skirtingos žinomų prekės ženklų parduotuvės, prekiaujančios perpus pigesniais nei kitur, tačiau praėjusio sezono savo gaminiais.
Skaičiai
Bilietas į „Mapic” kainuoja 1 300 eurų vienam lankytojui.
Visos parodos plotas – apie 24 tūkst. kvadratinių metrų.
Pernai „Mapic” aplankė 8 698 žmonių, šiemet – per 10 tūkst.