Standartinės įrangos šeimos laukia padidėjimas

Naujų automobilių pardavėjai pirkėjus dažnai vilioja iš pažiūros nedidelėmis kainomis, tačiau išsamiau pasidomėjus paaiškėja, jog tiek prašoma už itin skurdžios standartinės įrangos modelį.

Iki šiol kai kurie gamintojai siūlo modelius su ranka valdomais stiklais ar veidrodėliais, tik su dviem oro saugos pagalvėmis ir pan.

Tiesa, tokie „pliki” modeliai daugiau siūlomi Rytų Europos rinkoms. Tuo metu likęs pasaulis žengia į priekį – jau netolimoje ateityje serijiniuose modeliuose standartinės įrangos sąrašą gali papildyti nemažai saugumo ir komforto įrangos.

Įprastai naujos įrangos kelias į automobilius prasideda nuo koncepcinių modelių – būtent juose naujovės atsiranda pirmiausiai. Vėliau jos tampa prieinami aukštesnės klasės serijinių modelių savininkams, galų gale pradedamos montuoti ir A ar B klasių automobiliuose.

Automobilių pramonės ekspertai prognozuoja, kad jau netrukus iš prabangių modelių į paprastesnius persikels nemažai įrangos, kuri dabar kainoraštyje atsiduria ties grafa „Papildoma”.

Ir komfortui, ir saugumui

Tokia ateitis numatoma visų keturių varomųjų ratų sistemai („All Wheel Drive”), dabar montuojamai tik visureigiuose ir nedaugelyje lengvųjų automobilių.

Taip pat padangoms „Run-flat”, kurios išlaiko savo formą jas pradūrus ir kuriomis dar galima nuvažiuoti 80 km maksimaliu 80 km/h greičiu. Tiesa, jos jau ir dabar siūlomos BMW X3, 7 ir M serijų modeliuose, tačiau kol kas jų kaina apie 20 proc. didesnė nei įprastų padangų.

Adaptyvinė apšvietimo sistema – dar viena įranga, kuriai numatoma ateitis visuose serijiniuose modeliuose. Manoma, jog jau per artimiausius penkerius metus šią sistemą, automatiškai reaguojančią į vairo pasukimus, greitį ir kelio sąlygas, turės 75 proc. „premium” klasės automobilių.

Komfortą turėtų pagerinti stiklinis – panoraminis – stogas, kokį, tiesa, kaip papildomą įrangą, jau dabar galima užsisakyti „Peugeot” ar „Citroen” modeliuose.

Naktinio matymo sistema pirmą kartą serijinių automobilių istorijoje įrengta 2000 metais – tai buvo „Cadillac DeVille”, 2004-aisiais „Honda” savo „Legend” modelyje pristatė patobulintą sistemą. Ateityje ji atsiras ir kituose automobiliuose, kaip ir dabar jau ne viename modelyje montuojama perspėjimo apie linijų kirtimą sistema.

Kas toliau?

Tolesnėje ateityje – dar pažangesnės bei įdomesnės sistemos. Pavyzdžiui, „Siemens VDO” kuriama „eCorner”, kurios pagrindas – savarankiškas variklis kiekvienam automobilio ratui. Arba „Steer-By-Wire” sistema, leisianti vairo judesius ratams perduoti ne mechaninėmis detalėmis, o elektros signalais.

Tarp apsaugos priemonių minima patekimo į mašiną bei variklio paleidimo sistema, paremta ne rakteliais, o savininko ar jų grupės pirštų atspaudais – tik juos atpažinęs automobilis „prisileis” vairuotoją.

Saugų vairavimą turėtų užtikrinti vairuotojo sekimo įranga. Beje, jau dabar į „Lexus LS460” montuojama sistema, sekanti vairuotojo veidą ir perspėjanti jį, jei žiūrima ne ten, kur reikia.

Šoninius veidrodėlius turėtų pakeisti vaizdo kameros. Šiuo metu „mirties zonos” problema sprendžiama veidrodėliuose montuojant radarus („Volvo” modeliai, „Audi Q7”, „Lexus LS” „Volkswagen Touareg”).

Bamperiuose atsiras oro saugos pagalvės, skirtos apsaugoti pėsčiuosius. Pastaruosius saugos smūgį sugeriantis kapotas arba atsidarantis antvožas (tokį jau dabar turi „Honda Legend” modelis).

2015 metais žadamas ir „protingų” oro saugos pagalvių bumas – prieš suveikdamos jos išanalizuos keleivių ar vairuotojo svorį, sėdėjimo pozą ir automobilio greitį.

Tačiau bene įdomiausia prognozė – įranga, kuria automobiliai gatvėse „bendraus” tarpusavyje: dalinsis informacija apie eismo sąlygas, pavojus, stebės kelio ženklus ir pan. Pirmųjų serijinių „socialiai aktyvių” modelių laukiama pasirodant 2010-aisiais.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.