Būna naujų automobilių, kuriuos jaukintis turi visą dieną, ir net tada netampa aišku – tinka jis tau ar ne.
Deja, tokių yra dauguma – beveidžiai iš lauko arba viduje, šalti ir perdėm prabangūs, vangūs arba triukšmingi.
Kai randi grynuolį, galima džiaugtis lyg XIX amžiaus aukso ieškotojui Aliaskoje. Už panašų jausmą galima dėkoti ir „Fiat” koncernui – italai sukūrė automobilį, tiesiog prilimpantį vairuotojui prie rankų – „Bravo” modelį.
Lyg namuose
„Autosalono” bandytas „Bravo” dvelkia jaukumu – atsisėdęs prie vairo supranti, kad jis skirtas būtent tau. Panašu, kad norėdami antram gyvenimui prikelti sėkmingą vardą, italai tikrai galvojo apie tuos, kuriems teks valdyti šį automobilį.
Štai centrinė konsolė, panašiai kaip ir „Alfa Romeo” modeliuose, labiau pasukta į vairuotoją. Taip užtikrinamas patogus prietaisų valdymas.
Rūpestį žmonėmis išduoda ir tokia praktiška smulkmena, kaip durelėse esančioje nedidelėje nišoje, prie vienos jos sienelės, priklijuota grubi medžiaga – kad čia padėti daiktai, pavyzdžiui, mobilusis telefonas, neslidinėtų.
Reikia atidžiau žvalgytis
Aišku, tobulumas ribų neturi. Tą supranti, išvažiavęs „Bravo” modeliu į judrią miesto gatvę.
Atrodo, viskas lyg ir gerai – pakaba suderinta taip, kad kelio nelygumai „sugeriami” be priekaištų (panašiai yra ir žvyrkelyje – juo judant nebarška nei važiuoklė, nei plastikinės salono detalės).
Ką tik debiutavęs benzininis 1.4 MPI T-JET motoras neleidžia vilktis kolonos pabaigoje ar užmigti įsižiebus žaliam šviesoforo signalui. Tą pasako sukimo momentas – 206 Nm prie 1750 aps.
Vairavimo džiaugsmo prideda ir pavaros – dėl tikslaus suderinimo jas junginėti yra vienas malonumas. Gamintojai šį malonumą pailgino įrengę ne penkių (tokia versija siūloma su dyzeliniais varikliais), o šešių pavarų mechaninę dėžę („automatas” pasirodys 2008-ųjų pavasarį).
Tačiau įsijausti į veržlumą negalima – vardan automobilių dizaino tendencijų „Fiat Style Centre” paaukojo dalį matomumo. Platūs galiniai statramsčiai slopina vairuotojo periferinį regėjimą, ir jis priverstas įdėmiau stebėti aplinką per galinį bei šoninius veidrodėlius. Tai – vienas iš nedaugelio šio modelio minusų.
Vairas – lengvas it pūkas
Antrąjį nesunku surasti įsukus į automagistralę arba užmiesčio kelią, kuriame knieti atsipūsti ir pasinaudoti kruizo kontrolės sistemos teikiamais malonumais.
Daugumoje modelių ši sistema valdoma ant vairo įrengtais mygtukais, kituose – mygtukais šoninėse svirtelėse, įrengtais taip, kad nereikėtų atitraukti rankų nuo vairo.
„Fiat”, matyt, nusprendė neleisti vairuotojui užmigti mašinoje – „Bravo” modelio greitį didinti ar mažinti kruizo kontrolės pagalba galima tik kaire ranka į vieną ar kitą pusę sukant ant atskiros svirtelės sumontuotą ratelį. Dešinė ranka tuo metu privalo būti ant vairo.
Tiesa, pastarojo sukinėjimas čia – juokų darbas. Specialaus „City” režimo dėka mieste, pavyzdžiui, laviruojant tarp mašinų kiemuose, jį valdyti galima vienu pirštu – toks nerealus yra „Dualdrive” sistemos suteikiamas vairo „lengvumas”.
Beje, su vairo sukinėjimu susijusi dar viena praktiška ypatybė – jį sukant į vieną ar kitą pusę įsijungia kairysis arba dešinysis rūko žibintas, taip pagerindamas matomumą. Adaptyvinė „Cornering” funkcija – lyg atsiprašymas už tuos nelemtus statramsčius.
Artimiausi konkurentai
Pigiausia „Fiat Bravo” su benzininiu 1.4 MPI (90 AG) varikliu kainuoja (su PVM) 44 900 Lt, su dyzeliniu 1.9 JTD (120 AG) motoru – 54 900 Lt. Turbininės 1.4 MPI (120 AG) versijos kaina – nuo 52 900 Lt, 1.9 JTD (150 AG) – nuo 62 900 Lt.
Konkurentų (5 durelių hečbekų, silpniausios versijos) bazinės kainos (abėcėlės tvarka): „Alfa Romeo 147” – 61 900 Lt, „Citroen C4” – 54 150 Lt, „Ford Focus” – 47 500 Lt, „Hyundai i30” – 43 990 Lt, „Honda Civic” – 54 300 Lt, „Kia Cee’d” – 41 990 Lt, „Mazda3” – 47 240 Lt, „Nissan Tiida” – 52 980 Lt, „Opel Astra” – 45 545 Lt, „Renault Megane” – 49 078 Lt, „Seat Leon” – 48 990 Lt, „Toyota Auris” – 53 100 Lt, „Volkswagen Golf” – 42 343 Lt.
„Bravo” modelio istorija
Garsiojo „Tipo” modelio įpėdinį – „Bravo” („Brava”) – „Fiat” gamino nuo 1995 iki 2001 metų. „Bravo” buvo trejų durelių, o „Brava” – ilgesnis, penkerių durelių, hečbekas. Buvo siūlomi trys benzininiai ir du dyzeliniai varikliai.
„Bravo/Brava” tapo 1996 metų Europos metų automobiliu. Tais pačiais metais, remiantis modelio važiuokle, pradėta gaminti universalą „Marea”, o 1998-aisiais – prieštaringos išvaizdos miniveną „Multipla”.
1999 m. metais „Bravo/Brava” atnaujintas. Variklių gamą papildė vienas benzininis motoras, padidinta „turbodyzelio” galia.
2001 m. senoviškai, palyginti su konkurentais „Ford Focus” ir „Peugeot 307”, atrodęs „Bravo/Brava” buvo pakeistas „Stilo” modeliu, tačiau šis patyrė visišką fiasko. Nusprendus į rinką sugrąžinti sėkmingą vardą, vietoje „Stilo” pasirodė nauja „Bravo” karta. Žiniasklaidai ji pristatyta 2007-ųjų sausį, oficialus debiutas įvyko kovą Ženevos autosalone.
Modelis gaminamas „Cassino” gamykloje Piedimonte S. Germano mieste Italijoje, dauguma detalių – „Magna Steyr” gamykloje Austrijoje.
Už ir prieš
+ Ergonomiška vairuotojo vieta
+ Puiki garso izoliacija
+ Gerai suderinta pakaba
+ Tiksli pavarų dėžė
– Ribotas matomumas
– Nepatogi kruizo kontrolės sistema
„Autosalonas” važiavo:
„Fiat Bravo 1,4 T-JET Dynamic”
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4336/1792/1498
Ratų bazė (mm): 2600
Prošvaisa (mm): nėra duomenų
Svoris (kg): 1335
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 9,6
Maksimalus greitis (km/h): 197
Variklio tipas: benzininis, turbokompresorinis 1,4 l MPI
Darbinis tūris (cm3): 1368
Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 88 (118)/5000
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 206/1750
Transmisija: 6 pavarų mech.
Varomieji ratai: priekiniai
Bagažinės tūris (l): 400
Degalų sąnaudos (l/100 km, vidutinės: 6,7 l (gamintojo duomenys), 8,1 l (bandymo metu)
Kaina: 60 860 Lt