Kalėdinis grožis kainuoja, bet apsimoka

Artėjant Kalėdoms vis daugiau vitrinų skelbia, kad netrukus prasidės didžiausios metų šventės. Girliandomis ir dirbtiniu sniegu sukurta kalėdinė nuotaika viešbučiuose, restoranuose, biuruose ar prekybos vietose gali atsieiti nuo kelių šimtų iki kelių dešimčių tūkstančių litų. Valstybės sektorius puoštis neskuba, o puošybai skiria gerokai mažesnį biudžetėlį, nei klientus norintys pradžiuginti verslininkai.

Gerokai anksčiau, nei prasideda didžiosios metų šventės, parduotuvių vitrinos, viešbučiai, maitinimo įstaigos pradeda kurti kalėdinę nuotaiką. Galbūt kai kuriems žmonėms atrodo keista, kad dar rudenį pradedama rengtis žiemos šventėms.

Puošybos paslaugas teikiančios įmonės teigia pastebėjusios, kad norintieji pasipuošti apie tai susimąsto truputį per vėlai.

Ministerijose kol kas nejaučiama kalėdinės dvasios, o ir puošiamasi čia, palyginti su privačiu sektoriumi, kukliau.

Papuošalams – 100 metų

Taupančios pinigus kai kurios ministerijos, iš palėpių trauks plastikinius Kalėdų medžius.

Ričardas Slapšys, Ūkio ministro patarėjas ryšiams su visuomene LŽ sakė, kad puoštis ministerija dar nepradėjo, bet kaip ir kasmet, tai planuoja daryti patys.

„Šiemet, kaip ir kiekvienais metais, puošimės prieš 100 metų pirktomis dirbtinėmis eglutėmis ir jų papuošalais”, – šypsosi pašnekovas.

Jo žodžiais, Ūkio ministerija sveikinimams išleis apie tūkstantį litų ir apsiribos atvirukais, dovanėlių nesiuntinės.

„Išsiųsime apie 300-500 atvirukų, pirktų iš „Unisef”, vienas kainuoja 2 litus. Didžiosios metų šventės yra vienintelis kartas per metus, kai siunčiame tokius sveikinimus”, – sakė R.Slapšys.

Finansų ministerija taip pat teigia kasmet nekertanti eglių.

„Ministerijos puošybai naudojame savo turimus kalėdinius papuošalus, girliandas, lemputes, retkarčiais juos atnaujiname. Eglučių kiekvienais metais neperkame – prieš kelis metus buvo nupirktos dirbtinės eglės – tikimės, kad jų užteks ilgokai, – LŽ pasakojo Finansų ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vedėjo pavaduotojas Vytautas Lenkutis. – Kadangi ministerija naudoja viešuosius pinigus, pastato puošybai stengiamės neišlaidauti – papuošalams atnaujinti išleidžiame iki pusantro tūkst. litų.”

Jo teigimu, kasmet pagrindinį įėjimą ir fojė, kur dažniausiai užsuka lankytojai puošiama maždaug tokiu pačiu metu – gruodžio pradžioje, o kabinetus ir salę – prieš pat šventes.

V.Lenkutis sako, kad sveikinimo atvirukams ministerija išleidžianti apie 2 tūkst. litų.

Susirūpina paskutinę minutę

Dizaino studijos „Daba” direktorius Algirdas Jazbutis, kalbėdamas apie šventinę puošybą, LŽ teigė, kad klientai yra išrankūs, vertina originalumą. Daugelis jų kreipiasi jau gerai apgalvoję, ko nori.

Šventinį įvaizdį kuriančios UAB „Dotra” komercijos direktorė Rita Jonušienė LŽ teigė, kad daugelis proginiu interjero dekoravimu susirūpina paskutinę minutę – tada, kai jau reikia puoštis, nors patariama tai daryti daug anksčiau. „Ypač dabar, prieš artėjančias šventes, visi kreipiasi. Blogiausia, kad nori labai greitai. Tai ir sukelia problemų, nes viską, kartu ir prekių atsivežimą, reikia planuoti iš anksto”, – tikino ji.

Pašnekovė neslepia, kad kuo daugiau pinigų skiriama, tuo gražiau galima papuošti. Žinoma, daug kas nori, kad būtų gražu ir pigu. Vis dėlto dažnai klientai neįsivaizduoja, kiek viskas kainuoja. Norint kuo gražiau papuošti, kabinami ne tik eglutės papuošalai, lemputės, eglišakėsiai, dažnai prireikia ir kitų medžiagų, kurių galutiniame variante net nematyti.

Pasak jos, dekoracijų kainos svyruoja nuo kelių šimtų iki tūstančių litų. Ypač brangus lauko puošimas, kur naudojamos įvairios šviečiančios girliandos, elektrinės snaigės ir t. t.

„Būna tokių klientų, kurie mūsų specialistais visiškai pasitiki, tačiau atsiranda ir savo viziją turinčiųjų. Mano manymu, šioje srityje dirbantys patyrę dizaineriai žino, kaip vertėtų puoštis”, – kalbėjo R.Jonušienė.

Kainuoja per 10 tūkstančių

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos vykdomoji direktorė Eglė Dilkienė LŽ pasakojo, kad kai kurie viešbučiai ir restoranai rūpintis puošyba pradėjo jau spalio viduryje. „Tuo metu žmonės pradėjo intensyviai užsakinėti vietas ir prašė, kad būtų kalėdinių eglučių”, – sakė ji.

Pašnekovė teigia, kad viešbučiai ir restoranai, nelygu finansinės galimybės, puošiasi patys arba patiki specialistams.

Viešbučio „Narutis” direktorius Augustinas Barauskas LŽ sakė, kad viešbučio vidaus ir išorės papuošimams šiais metais buvo išleista per 10 tūkst. litų. „Kasmet puošimo darbus atliekame patys, – teigė „Naručio” direktorius. – Pasipuošėme prieš dvi savaites – tada viešbučius puošia visa Europa.”

Pasitaiko atvejų, kai brangios specialistų paslaugos nuvilia klientus. „Pernai vienam dizaineriui už darbą ir kelias girliandas sumokėjome tris tūkstančius litų. Tačiau teko patiems iš naujo puošti biurą, nes būtų gėda į tokias patalpas ką nors pasikviesti. Darbas buvo atliktas atmestinai: stiklines sienas ištepliojo dažais, visur pribarstė blizgučių – to net nebuvo galima pavadinti papuošimu”, – LŽ pasakojo vienos sostinėje esančios advokatų kontoros personalo vadovė.

Puošia savo prekėmis

Prekybininkų nuomone, papuoštos parduotuvės privilioja didesnius pirkėjų srautus, mat skoningai šventine simbolika apipavidalinta vitrina traukia akis. Anot jų, tai viena iš priemonių, padedančių padidinti apyvartą. Kalėdinių prekių pardavėjams pavyksta gerokai sutaupyti puošybai, jei jie naudoja detales iš parduotuvėje esančio prekių asortimento.

„Šiemet IKI prekybos centrai šventiškai atrodys gruodžio pradžioje. Nors jau dabar daugelis prekybininkų yra pasipuošę, – teigė LŽ prekybos tinklą IKI valdančios bendrovės „Palink” komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila. – Lietuvoje dabar anksti temsta, žmonės skuba, todėl anksčiau pradėdami ruoštis Kalėdoms stengiamės praskaidrinti niūrią trumpų dienų nuotaiką.”

Jam pritaria ir UAB „Norfos mažmena” atstovas spaudai Darius Ryliškis: „Papuoštos parduotuvės atrodo patraukliau. Be to, kalėdinės produkcijos demonstracija klientams parodome, kaip namie galima sukurti džiugią ir pakilią nuotaiką.”

T.Vaišvila teigia šventinį parduotuvių interjerą patikintys kurti tuo užsiimantiems specialistams. „Parduotuvių vidų puošime savo asortimentu. Išorėje, kaip ir pernai, ant parduotuvių stogų kelsime pripučiamus Kalėdų Senelius”, – pasakojo T.Vaišvila.

D.Ryliškis sako, kad „Norfos” parduotuvės puošiamos jų turimomis kalėdinėmis ir naujametinėmis prekėmis. „Tačiau tai ne vien papuošimai, bet ir tam tikra prekių ekspozicija. Parduotuvių šventiniam interjerui kurti specialių konsultantų nesamdome, viską darome patys”, – pasakojo pašnekovas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Kalėdinis grožis kainuoja, bet apsimoka"

  1. x

    8)Iš straipsnio matyti kad visi stengiasi taupyti …reiškia nelabai apsimoka.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.