Įkūręs privačią bendrovę dviejų santvarkų sandūroje ne vienas verslininkas taikėsi užpildyti atsiradusią nišą. Pasisekė ne visiems. Išliko tie, kurių lankstumą, kūrybiškumą ir profesionalumą patikrino laikas.
Algirdas Apulskis, Klaipėdos spaustuvės „Druka” savininkas, savo bendrovę įkūrė prieš 15 metų. Tuo metu tik formavosi rinkos ekonomika, kurioje išlikti galėjo tik lanksčios ir nedidelės įmonės.
„Tuo metu Klaipėdoje dar veikė didelė, sovietmečiu įkurta „Klaipėdos ryto” spaustuvė, kuri spausdino vietinius dienraščius, knygas, turėjo
ir kitų užsakymų. Tačiau formavosi nauji ekonominiai santykiai, ir šis monstras buvo nepajėgus prisitaikyti prie naujų sąlygų:jo veikla buvo inertiška, nelanksti, užsakovai ilgai laukdavo eilėse”, – prisimena verslininkas, pats šioje spaustuvėje dirbęs 8 metus.
Pelnytas pasitikėjimas
Įkūręs privačią bendrovę A.Apulskis tikėjosi užpildyti besiformuojančią nišą, o klientus pritraukti lankstumu ir kūrybiškumu. Laikas parodė, kad neklydo.
Šiuo metu „Klaipėdos ryto” spaustuvės jau seniai nebėra, o Klaipėdos krašte tebeveikia dvi praėjusio amžiaus dešimtojo dešimtmečio pradžioje įsikūrusios spaustuvės. Viena jų – „Druka”.
„Nors tuo metu beveik viską dariau pats – ir užsakovų ieškojau, ir maketus derinau, ir atlikau kitus darbus, tačiau ši mano nedidelė spaustuvė greitai pelnė vietinių verslininkų pasitikėjimą. Mūsų pranašumas buvo lankstumas ir operatyvumas, – sėkmingos veiklos pradžios priežastis vardija A.Apulskis. – Tuo metu spausdindavome etiketes nuo Klaipėdos duonos kombinato atsiskyrusios UAB „Javinė” bendrovių „Klaipėdos konditerija”, „Klaipėdos maisto konservai” bei „Klaipėdos žuvies konservai” produkcijai, taip pat augo ir buhalterinių blankų paklausa”.
Ir verslas, ir kūryba
Veiklos pradžioje spaustuvė „Druka” veikė vos 50 kv. metrų patalpoje, kurioje stovėjo naudotos čekiškos spausdinimo mašinos. Savininkas pusei etato samdė tos pačios „Klaipėdos ryto” spaustuvės darbuotojus, kurie čia dirbdavo vakarais.
Dabar bendrovė nuomojasi dideles patalpas, kuriose dūzgia naujausios spausdinimo mašinos ir dirba apie pusšimtį žmonių.
Inžinieriaus specialybę įgijęs A.Apulskis nesigaili pasirinkęs spaustuvininko kelią.
„Pirmiausia, tai ne tik verslas, bet ir kūryba. Man įdomu bendrauti su šios srities žmonėmis – fotografais, rašytojais, poetais, dizaineriais. Iš jų daug ko gali išmokti”.
Per tuos 15 metų nepavyko išvengti verslo nuosmukių. Stiprų smūgį jos klientams smogė krizė Rusijoje, o tai atsiliepė ir „Drukos” rezultatams.
„Didieji mūsų užsakovai, buvusieji gamybos kombinatai, kurie orientavosi į Rytų šalių rinką, žlugo. Patyrėme kelių dešimčių tūkst. litų nuostolį. Tad teko ieškoti alternatyvų, persiorientuoti. Malonu, kad pavyko atsitiesti”, – neslepia džiaugsmo verslo sėkme A.Apulskis.
Vertingos idėjos kaina
Verslo sąlygos, aplinkybės, uždaviniai laikui bėgant keitėsi. Veiklos pradžioje daug lėmė kaina, po kelerių metų – spaudinio kokybė, o dabar svarbiausiu sėkmės veiksniu, pasak verslininko, tapo idėjos.
„Šiais laikais klientai labiau pasitiki profesionalais, todėl dažnas linkęs priimti mūsų pasiūlymus, o ne diktuoti savo sąlygas ir dėtis viską išmanančiu. Manau, kad visi tobulėjame, ir kiekvienas dirbame tik tai, ką geriausiai sugebame”, – sakė jis.
A.Apulskis pripažįsta, kad vien meninio požiūrio į verslą nepakanka. Atsiradusias vadybos ar ekonomikos žinių spragas jis užpildo nuolat mokydamasis.
„Samdome profesionalus, kurie mūsų įmonėje organizuoja seminarus, skaito paskaitas. Tobulėjame kartu su visu kolektyvu”, – neslėpė jis.
Dabar spaustuvės savininkas pats nebestovi palinkęs prie dizainerio kompiuterio ekrano. Administravimą ir įmonės valdymą A.Apulskis perdavė samdomam direktoriui, o pats, tapęs jos valdybos pirmininku, formuoja veiklos strategiją, kuria ateities planus.
„Įmonė augo ir tvirtėjo pamažu. Nebuvo didelių šuolių, tobulėjome pamažu, tačiau nuosekliai ir užtikrintai. Neturime šimtamilijoninių apyvartų, tačiau pardavimai kasmet didėja nuosekliai. Džiaugiuosi, kad pavyko suburti gerą kolektyvą, su kuriuo malonu dirbti”, – prisipažįsta jis.