Ministras nelinkęs keisti įsakymo

Jei Seimo nariai vis dėlto privers susisiekimo ministrą Algirdą Butkevičių švelninti savo poziciją dėl senų automobilių techninės apžiūros, atsakomybę už žuvusiuosius keliuose jis siūlys dalytis perpus.

Susisiekimo ministrui A.Butkevičiui Seimas pasiūlė peržiūrėti sprendimą dėl Kelių transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo taisyklių pakeitimo. Vos prieš savaitę ministro pasirašytos pataisos įtvirtino, kad nuo kitų metų senesniems nei 13 metų automobiliams techninė apžiūra būtų privaloma kasmet.

Nieko išskirtinio

Ketvirtadienį vakariniame posėdyje palaiminęs naująją Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakciją, Seimas kartu priėmė ir trijų A.Butkevičiaus kolegų iš Socialdemokratų frakcijos parengtą protokolinį nutarimą. Juo ministras paragintas palikti galioti senąją apžiūrų tvarką, kai automobiliai, nelygu senumo, tikrinami kas dvejus metus.

Pagrindiniai motyvai, kurie paskatino parlamentarus nepritarti Susisiekimo ministerijos naujovėms, yra dabartinė šalies socialinė padėtis ir tai, kad dauguma gyventojų neturi finansinių galimybių įsigyti naujų automobilių. Seimo narių nuomone, todėl dauguma senesnių mašinų prižiūrimos tinkamai.

„Asmeniškai savo įsakymo keisti nesu nusiteikęs. Jeigu politikai privers tai padaryti, tuomet ir atsakomybę už sužeistuosius ir žuvusiuosius keliuose turėsime dalytis su jais”, – vakar LŽ sakė A.Butkevičius. Ministro teigimu, šiuo metu yra būtina imtis ryžtingų priemonių, kad keliuose sumažėtų aukų. „Tai, ką siūlome, nėra kažkas išskirtinio. Vienintelė Lietuva iš visų Europos šalių techniškai automobilius tikrina kas dvejus metus”, – priminė A.Butkevičius. Jis įsitikinęs, kad važinėjant naujesniais, techniškai tvarkingais automobiliais aukų skaičius tikrai būtų mažesnis. Anot ministro, Lietuvoje avarijų skaičius yra panašus kaip ir kitose valstybėse, tačiau sužeistųjų ir žuvusiųjų pas mus dvigubai daugiau.

Nevykdo politikų valios

Vienas iš parlamente priimto nutarimo iniciatorių Algimantas Salamakinas vakar LŽ sakė, kad tokiu būdu Seimas išsakė savo nuomonę, kurios nebūtina reglamentuoti įstatymu, ir pasiuntė signalą ministrui. Jei šis nereaguos, bus imtasi kitokių priemonių. „Galima ministrą pakviesti į Vyriausybės valandą. Gal jis pateiks įtikinamų argumentų, kodėl nevykdo Seimo valios. Jei nesugebės įtikinti, galvosime, ką daryti”, – sakė A.Salamakinas.

Keisdama techninės apžiūros taisykles Susisiekimo ministerija vylėsi, kad tokios priemonės padės sumažinti nuolat augantį avarijų keliuose skaičių ir skatins žmones įsigyti kuo naujesnius automobilius. Išanalizavusi šalies automobilių parką, ministerija konstatavo, kad į taisyklių naujoves būtų atsižvelgta maždaug 70 proc. visų Lietuvoje registruotų automobilių. Svarstyta ir galimybė po poros metų automobilių senumo kartelę pakelti dar aukščiau. Remiantis pasauline praktika, kasmetinę techninę automobilio apžiūrą turėtų atlikti senesnių nei devynerių metų automobilių savininkai.

Pasenęs autoparkas

Daugelyje Europos šalių pirmoji automobilio techninė apžiūra atliekama po trejų eksploatacijos metų, antroji – dar po dvejų metų. Po to automobilis yra tikrinamas kasmet. Latvijoje pirmą kartą automobilis turi būti tikrinimas po dvejų eksploatacijos metų, vėliau – kasmet. Visose Skandinavijos šalyse, Lenkijoje, Rusijoje, Baltarusijoje techninė automobilių būklė tikrinama kasmet po penkerių eksploatavimo metų. Pasak technikos ekspertų, sąlygiškai seni (apie 10 metų) automobiliai, net ir sėkmingai įveikę techninę apžiūrą, po gana trumpo laiko vėl reikalauja priežiūros.

„Regitros” duomenimis, Lietuvoje yra per 1,4 mln. automobilių. Dauguma jų yra senesni nei 10 metų. Apskaičiuota, kad naujoji tvarka, kuriai pritarė susisiekimo ministras, iš surenkamų mokesčių už techninę automobilių apžiūrą valstybės biudžetą kasmet galėtų papildyti 61,6 mln. litų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , , , , , .

12 atsiliepimų į "Ministras nelinkęs keisti įsakymo"

  1. Anicetas

    Socialdemokratas Butkevičius rado dar vieną būdą pasipinigauti partijai paprastų žmonių sąskaita.Nepadaręs jokios avaringumo analizės,visą bėdą verčia senesniems automobiliams ir pensininkams.Salamakinas geriau pažįsta gyvenimą,tikras socdemas.Tas įstatymas padės apsispręsti per rinkimus.

  2. Senelis

    Geras straipsnis, patiko. Ir is karto aiskus istatymo motyvas- papildomai 65mln. i valstybes kisene! O kad zmogeliai ne savo noru tokiais lauzais vazineja, to MINISTRAS savo didziu protu nesupras…
    p.s.
    o del atsakomybes-parodykit nors viena pasodinta ministra 😀

  3. x

    Nu jo, JAV užtenka 15 % pajamų mokesčio ir per pus mažesnio PVM, gi lietuviškai valdžiai amžinai trūksta, nors Seime jau kas 4-tas milijonierius 💡

  4. Vyt.Ka

    Dėl gero milijono galima ir nusispjauti į padorumą. Ar ne „””ministre””&q uot;?
    Suteršėt savo neblogą vaizdelį nepataisomai.

  5. Tik taip ir ne kitaip........

    Šimta procentinė garantija, kad kai pasikeis Seimas. o tuo pačiu ir ministrėliai pasipinigiautojai, šis Butkievičiaus papezenimas bus anuliuotas. Tuo pačiu bus pasistengta ir „Tolvitos” monopolį sugriauti.
    Taip, kad ponai iš „Tolvitos”, prieš dėdami „ministrui” į kišenę, gerai pagalvokit. Ruoškitės kapitaliam bankrotui.
    Taškas.

  6. nuomonė

    vis tą žmoguką ant plaukų stato ir
    dyvijasi ko šis nevaikšto.
    …žinoma ten kur pinigėliu „kvepia”
    logikos ir išminties nerasta.

  7. Tomas

    tarp 3-5 %avariju ivyksta tik del techninio stovio,cia akivaizdus teh.aptarnavimo stociu pelno marzos kelimas,nu i r ka zmogelis milijonas i kisene,ovisiem rekia su avarijom kovoju,cia Lietuva cia durniu krastas

  8. vytautas

    Problema kad susidurus seniems ar dauztiems ir suremntuotiems turgo stiliumi automobiliams vietoje keliu suzestuju buna 2-3 lavonai ar sunkiai suzeisti.

    2. Ar dauk masinu praeina apziura is pirmo karto? Imkime tuos variantus kai nemokamas kysis.

    P.s. Kai vaziuojama mieste tai 30 % masinu su nesureguliuotom sviesomis ar tepalais dumija. Nors tai susitvarkytu….

  9. To Vytautas

    parodyk man nors viena eismo ivyki kuris ivyko del automobilio blogo stovio, visos avarijos ivyksta del vairuotojo neatsakingumo, tai gretis per didelis tai alkoholio vartojimas

  10. Gytis

    Klaunas tas butkevicius daugiau nusipezet nesugebejo avarijos vykta ne del automobilio tech. bukles o del debilu kuriu keliose pilna.

  11. 100 PROC

    Pilnai sutinku su išsakyta nuomone, kad avarijos vyksta dėl idiotų už vairo, bet ne dėl jų automobilių. 😯

  12. Juozas

    Pas mane 20 metų senumo Audi 80 !!! Technikinę visada praeinu iš karto, nes prieš tai viską peržiūri servize ir ką reikia pataiso. Aišku, susidūrimo atvejui turiu tik saugos diržus, o saugos pagalvių tais laikais, kai ją gamino, nebuvo. Važiuodamas žinau, kad reikia vengti lakstančių keliais debiliuotų ir girtų vairuotojų. Aišku, norėčiau turėti auto naują, bet iš kokių blusų tai padarysi? Tam reikia važiuoti dirbti į svečias šalis, o ne čia, kur tik AMB ir jo kompanija tegali tai daryti. Jie mus apiplėšdavo prie sovietų ir dabar nachališkai tai daro. Ir visur jiems senaties terminai sueina. Taip ir dabar suranda dar vieną būdą pasipinigauti. Gal lai jie pradeda galvoti kaip įvesti tvarką keliuose kovodami su kelių chuliganais ir girtuokliais? Tiesiog nuostabu: girtas vairuotojas trenkiasi į kitas dvi mašinas ir pasirodo, kad nudaužė abu girtus!!! Kaip galima be baimės išvažiuoti į kelią? Ir prie ko čia techninis mašinų stovis? Su naujotelaite girtuoklis padarys tą patį!!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.