Vakar naktį Pilies tilto pakėlimo operacija, trukusio tik keliolika minučių, vyko sklandžiai.
Atvyko du policijos ekipažai, eismas buvo uždarytas. Galimybės pravažiuoti laukė tik viena kita mašina. Nepatenkinti buvo tik kai kurių naktinių įstaigų klientai, kuriuos į šiaurinę miesto dalį taksistams teko vežti per Mokyklos gatvės tiltą.
„Vakarų ekspresas” jau rašė, kad tiltą reikėjo pakelti tam, kad į Danės upės atkarpą tarp Pilies ir Biržos tiltų galėtų įplaukti Gargždų AB „Hidrostatyba” narų kateris „Jumpyra”. Ši bendrovė vykdo Danės upės krantinių ir Pilies uostelio rekonstrukcijos darbus, kurių vertė – apie 50 mln. litų.
Narai „apsaugos” komunikacijas
„Hidrostatybos” narų darbų vadovo Algirdo Aužbikavičiaus teigimu, „Jumpyra” galėtų praplaukti pro Pilies tiltą tik tuomet, jei vandens lygis nebūtų pakilęs.
Pasak jo, vakar naktį viskas vyko greitai ir sklandžiai. Niekas nesignalizavo, kadangi mašinų beveik nebuvo. Tiltui pakelti specialiai pasirinktas kaip tik toks laikas, apie 2 valanda nakties, kai transporto eismas būna labai mažas. Narų darbų vadovas, be kita ko, pasidžiaugė, kad naktis pasitaikė labai graži.
Šiandien „Jumpyros” narai ruošiasi Danės upėje pradėti apžiūros darbus. Pasak A. Aužbikavičiaus, reikia pasižymėti, kuriose vietose Danės upę kerta komunikacijos, kad, pradėjus kalti metalinius įlaidus krantinėms sutvirtinti komunikacijos nebūtų pažeistos.
A. Aužbikavičius mano, kad šiame Danės upės ruože narai užtruks porą savaičių. Prieš kelias dienas tie patys narai nupjovė metalines laikinojo tilto, kuriuo žmonės naudodavosi, kai buvo remontuojamas Biržos tiltas, atramas, dirbo ir Pilies fosoje, kur jau atliekami gilinimo darbai, kalami metaliniai įlaidai.
Tiltą kels ir vėl
Klaipėdos miesto savivaldybės nurodymu, Pilies tiltą pakėlė UAB „Viadukas”, šiemet laimėjusios konkursą ir prižiūrinčios bei eksploatuojančios miesto tiltus, darbuotojai.
UAB „Viadukas” Klaipėdos skyriaus viršininkas Vytautas Kurlys sakė: „Ačiū Savivaldybei, nes dar šiemet liepą susitvarkėm tiltų hidrauliką, tad paskutiniai jų pakėlimai buvo gana sklandūs. Pakelti tiltą nėra sunku, kai viskas veikia gerai, – paspaudei mygtuką, ir viskas, juk dirba automatika.”
Pasak V. Kurlio, tiltus planuojama pakelti tris kartus per metus: ar per šventes, ar kai reikia kokiam nors laivui praplaukti. Jis sakė, jog Pilies tiltas dar šiemet, ko gera, bus pakeltas du kartus. Tai įvyks maždaug po dviejų savaičių. Jo žiniomis, į minėtą Danės upės atkarpą dar turės įplaukti poliakalė, be to, reikės išplaukti ir narų kateriui.
Beje, tilto pakėlimas yra mokama paslauga. Už ją, pasak V. Kurlio, simboliškai moka Savivaldybė – yra nustatyta suma, kiek šiam tikslui per metus gali būti skiriama lėšų. Be Savivaldybės leidimo, joks tiltas negalėtų būti pakeltas.