„Fortūna buvo atsukusi man savo veidą”, – sako Arūnas Puskunigis, „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2007” konkurse pelnęs nugalėtojo laurus, o laimėjęs dar ir kitą – „Saugiausio vairuotojo” konkursą tapo pagrindinio prizo – naujutėlaičio automobilio savininku.
„Iškylančias avarines situacijas sprendžiu ne pykčiu, ne tik pedalais ir vairu, bet tolerancija ir pakantumu…”
Kauniečiui A.Puskunigiui šie metai buvo nepaprastai sėkmingi. 37-erių apsaugos firmos darbuotojas paeiliui laimėjo du garbingus konkursus. Nugalėjęs viename iš jų įgijo teisę vadintis „Geriausiu Lietuvos vairuotoju 2007”. Kitame konkurse, kartu su „Saugiausio vairuotojo” titulu A.Puskunigis pelnė ir pagrindinį konkurso prizą – naujutėlaitį automobilį „Fiat Grande Punto”. Įdomiausia, kad A.Puskunigis anaiptol nėra nuolatinis konkursų dalyvis ir abiejuose laimėtuose konkursuose, rengiamuose jau kelintus metus, varžėsi pirmą kartą.
Išmanantys ir sugebantys
„Iš tiesų tai buvo šiek tiek panašūs, tačiau skirtingų rengėjų organizuoti konkursai, ir abiejuose man pavyko”, – sako laimėtojas. – Fortūna buvo atsukusi man savo veidą”. Pirmame etape A.Puskunigis įveikė 1,5 tūkst. varžovų, o antrame – 180. Į trečią, baigiamąjį etapą buvo atrinkti 25 „Saugiausio Lietuvos vairuotojo” konkurso finalininkai. „Rinkčiausi formuluotę „pavyko laimėti”, nes susirinko žmonės, išmanantys ir sugebantys gerai vairuoti”, – teigia konkurso nugalėtojas.
Lėmė sekundės dalys
Kad varžytuvės dėl „Saugiausio vairuotojo” titulo buvo iš tiesų įtemptos, rodo ir toks faktas – laiko skirtumą tarp nugalėtojo ir antrosios vietos laimėtojo sudarė vos kelios sekundės dalys. „Tai iš tiesų nedidelė persvara, nes slalomo rungtyje tereikėjo viena kartą suklysti ar uždelsti perjungti pavarą, ir tavo likimas būtų nulemtas”, – sako A.Puskunigis. Ne ką didesnis laiko skirtumas buvo ir tarp antrosios bei trečiosios vietų laimėtojų.
Aptiko internete
Kvietimą dalyvauti kitame – „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2007” – konkurse būsimasis jo nugalėtojas aptiko internete ir pateikė dalyvio paraišką. Ir šiame konkurse sėkmė jį lydėjo nuo pat atrankos etapo, surengto Telšiuose. „Savo rungtimis konkursai skyrėsi. „Saugiausio vairuotojo” konkursą sudarė du teoriniai klausimai ir viena praktinė rungtis. „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2007” konkurse teorines žinias bei praktinius vairavimo įgūdžius teko demonstruoti tiek per atranką, tiek per baigiamąjį konkurso etapą.
Klydo daugelis
Konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2007” kiekvieno atrankos etapo pradžioje pretendentų laukė nelengvas teorinis egzaminas ir 20 minučių laiko atsakyti į 30 klastingų klausimų. Klydo daugelis, tačiau buvo ir stebinančiai gerų automobilių technikos, eismo ar sporto žinovų. Toliau vairuotojai keliavo konkurso labirintais – varžovai turėjo pateikti savo automobilius techninės apžiūros specialistams bei įveikti sudėtingą figūrinio vairavimo trasą. Pasak techninės apžiūros specialistų, daugumos dalyvių automobiliai buvo tvarkingi, tačiau nedidelių trūkumų buvo rasta.
Žlugdė svajones
Figūrinio vairavimo trasa buvo nelengva net ir patyrusiems vairuotojams. Sėdus prie naujojo „Honda Civic” vairo reikėjo tiksliai pastatyti automobilį priekiu bei galu į garažą, sustoti ankštoje stovėjimo vietoje, lenktyniauti slalomo atkarpoje. Kiekvienas kliudytas kūgelis žlugdė svajones apie finalą. Vis tik 18 vairuotojų, po šešis iš kiekvieno atrankos etapo, suvažiavo susirungti tarpusavyje.
Laikė teorijos egzaminą
Viena iš finalinių rungčių – žiguliu su priekaba įveikti figūrinio vairavimo trasą. Šioje rungtyje buvo sunkiausia atbulai su priekaba įvažiuoti į „garažą”. Antroje finalo rungtyje teko greitai persiorientuoti prie žymiai didesnių gabaritų automobilio. Kemperio vairavimo užduotyje dalyviai varžėsi specialiai finalui parengtu kemperiu.
Trečioji – viena svarbiausių finalo, o taip pat ir kiekvieno vairuotojo užduočių buvo Kelių Eismo Taisyklių (KET) žinių patikrinimas. Dalyviams iš naujo teko laikyti KET teorijos egzaminą. Valstybinė Įmonė „Regitra” pakvietė finalininkus patikrinti savo žinias. Daugumos vairuotojų KET žinios nenuvylė, nes didžioji dauguma egzaminą išlaikė perkopę 80 proc. teisingų atsakymų ribą. Žemiau šios ribos atsakė vos trejetas.
Įslaptinta užduotis
Ketvirta užduotis buvo įslaptinta iki pat jos pradžios. Joje dalyviams teko vairuoti itin tiksliai, tačiau nebūtinai greitai. Per šią rungtį varžovai turėjo įveikti trumpą slalomo trasą, jos pabaigoje viena ranka pasemti puodelį vandens ir vairuojant kita ranka apvažiuoti dar keletą kūgelių. Tada vandens likutį išpilti į stiklinę su nubrėžta 350 ml riba. Ir taip keletą kartų, kol pasiekiama 350 ml riba. Lėtesniems ir tikslesniems vairuotojams talpai užpildyti užteko pasemti du puodelius. Greitesniesiems tai daryti teko tris kartus, juk važiuojant greičiau daugiau vandens iš puodelio išsiliedavo ant žemės.
Linkęs žvelgti filosofiškai
Į pelnytą „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2007” titulą A.Puskunigis linkęs žiūrėti filosofiškai, teigdamas, kad jam paprasčiausiai pavyko. „Tarp dalyvių mačiau iš tiesų ne atsitiktinai prie vairo sėdusių žmonių, o netgi dalyvaujančių šalies automobilių sporto – ralio ar slalomo – varžybose”, – kalbėjo geriausias šių metų šalies vairuotojas. Pasak jo, konkurse nebuvo nė vienos rungties, kurioje jis būtų parodęs absoliučiai geriausią rezultatą. Bet susumavus visų rungčių rezultatus sėkmė lydėjo A.Puskunigį. „Matyt, padėjo stabilumas, nes visose rungtyse buvau tarp geriausiųjų, tad sudėjus keturių etapų balus pavyko surinkti jų daugiausia”, – teigė laimėtojas.
Pirmasis naujas automobilis
„Saugiausio vairuotojo” konkurse laimėtas „Fiat Grande Punto” – pirmasis naujas A.Puskunigio automobilis. „Iki jo turėjau įvairių automobilių, tačiau nemarinau šeimos badu, kad žūtbūt įsigyčiau naujutėlį keturratį. Bet dabar – labai malonu važinėti nauju automobiliu”, – neslepia džiaugsmo konkurso „Saugiausias vairuotojas” pagrindinio prizo laimėtojas. Dabar A.Puskunigio turėtas „Suzuki” automobilis daugiau naudojamas važinėti į darbą, o laimėtasis „Fiat Grande Punto” – išeiginėms ir šventiškesnėms išvykoms. Pasidžiaugti laimėtu automobiliu A.Puskunigis gali tik jis, nes, jo teigimu, net ir sudėjus jaunesniųjų šeimos narių amžių dar nesusidarytų aštuoniolikos metų. Žmona, nors retkarčiais ir vairuoja automobilį, dažniau pageidauja būti vežama.
Teisėjauja varžybose
A.Puskunigio, nors ir pirmąsyk išbandžiusio jėgas tokio pobūdžio konkursuose, sėkmę vargu ar galima būtų laikyti atsitiktine. Dviejų rimtų varžybų nugalėtojas nemažai laiko yra paskyręs automobilių sportui. Su šia ankstesniųjų metų aistra jis neatsisveikino ir dabar. A.Puskunigis – automobilių sporto teisėjas. „Automobilių sporto varžybų teisėjų reikalavimus dalyviams perkėliau į „kitą barikadų pusę” ir jais vadovavausi per konkurso praktinio vairavimo rungtis. Taktika pasiteisino”, – šypsosi A.Puskunigis. Nugalėtojui pravertė ne tik ši patirtis. Daugeliui konkurso varžovų koja pakišusi atranka, demonstruojant kelių eismo taisyklių teorines žinias, A.Puskunigiui sunkumų nesukėlė. Laikas, praleistas instruktoriaus kėdėje, mokant būsimuosius vairuotojus, veltui nepraėjo.
Tolerancija ir pakantumu
Ar sunki moralinė našta prisiimant iškart du garbingus „Geriausio” ir „Saugiausio” šalies vairuotojo titulus? „Taip, reikėjo kažkiek laiko apsiprasti”, – prisipažino konkurso nugalėtojas. „Ypač dabar vairuodamas automobilį juntu kur kas didesnę atsakomybę. Neduok dieve, įvyktų kokia avarija. Tuoj visi prapliuptų – štai tau ir saugiausias vairuotojas”, – belsdamas į medį sakė nugalėtojas. „Tačiau tikiu, kad visoje Lietuvoje vairuotojų lygis bei kultūra palengva kyla. Visiems vairuotojams kartais susidarančias avarines situacijas siūlyčiau spręsti ne pykčiu, ir ne tik pedalais, vairu, bet tolerancija ir pakantumu”, – linki A.Puskunigis.