Neseniai įvykusios laivų katastrofos Juodojoje jūroje priežastis buvo ta, kad laivų savininkai ir kapitonai taupymo tikslais perkrovė krovinius ne uostuose, o tiesiog Kerčės sąsiauryje, mano Kerčės žuvų ūkio ir okeanologijos mokslinio tyrimo instituto direktorius Borisas Popovas.
„Mes dešimtis kartų sakėme – tai neleistina! … Juk jeigu nebūtų buvę šio perkrovimo, niekas nebūtų nuskendęs. Kodėl ten susitelkė 150 laivų? Todėl, kad ten perkraunami milijonai tonų visokiausių krovinių”, – sakė B.Popovas interviu savaitraščiui „Zerkalo nedeli”.
Jo nuomone, „tai daro ir Ukrainos, ir Rusijos laivai – kad nereikėtų mokėti uosto rinkliavos mokesčio ir nebūtų atliekami atitinkami patikrinimai”.
„Žinoma, ten vaikšto, tikrina ir pasieniečiai, ir muitininkai, ir mes periodiškai ten filmuojame, bet kol avarijų nebuvo, niekas nereagavo”, – pažymėjo B.Popovas.
Drauge, kaip rašo laikraštis, Krymo prokuroras Viktoras Šemčukas „patvirtino gandus, kad krovinių perkrovimo reiduose populiarumo priežastis – kontrabanda”.
„Tačiau apie kontrabandos mastą nieko konkretaus pasakyti negaliu. Kiek atsimenu, nė viena kontroliuojanti institucija nenusiuntė nė vienos medžiagos dėl kokių nors įstatymų pažeidimų reide perkraunant krovinius”, – pažymėjo prokuroras.
Lapkričio 11 dieną dėl štorminių vėjų, kurių greitis siekė 32 metrus per sekundę, ir dėl penkių metrų aukščio bangų Kerčės sąsiauryje avarijas patyrė 12 laivų, iš jų aštuoni – Rusijos. Keturi laivai nuskendo, šeši užplaukė ant seklumos, nukentėjo du tanklaiviai.
Pirminiais duomenimis, iš tanklaivio „Volgoneft-139” į vandenį pateko apie 2000 tonų mazuto.