Duona vis brangesnė, pažeidimai vis tie patys

Nuolat brangstant maisto produktams, vartotojai taip pat nesnaudžia: pastebima, kad vartotojai šiandien yra reiklesni parduodamos duonos kokybei.

Statistikos departamento duomenimis, labiausiai iš maisto produktų spalį pabrango duona ir grūdų gaminiai – apie 6,6 procento. Tačiau duonos kokybė anaiptol negerėja – ja skundžiasi nepatenkinti pirkėjai.

Kaip praneša Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), duonos skonio savybės kinta dėl naudojamų pasikeitusių pigesnių žaliavų: cukrus keičiamas į gliukozės sirupą, margarinas – į aliejų. Kai kuriose mažose įmonėse gamybos ir sandėliavimo patalpos suprojektuotos pažeidžiant nustatytus reikalavimus.

VMVT praneša per devynis šių metų mėnesius gavusi 75 skundus dėl Lietuvoje parduodamų duonos gaminių kokybės. 35 proc. skundų pasitvirtino. Šiltu vasaros metu tokių skundų buvo gauta daugiau. Per 2006 metus pagrįstai duonos ir pyrago gaminiais skundėsi 22 vartotojai.

Pažeidimai kartojasi

VMVT duomenimis, per devynis šių metų mėnesius teritorinių valstybinių maisto ir veterinarijos tarnybų maisto inspektoriai patikrino 70 proc. duonos ir pyragų gamybos įmonių (iš viso jų šalyje veikia 181). VMVT Maisto skyriaus vyriausiosios specialistės Vidos Jarošienės teigimu, dažniausiai pasitaikantys pažeidimai – higienos reikalavimų nesilaikymas, gamybos technologijos neatitikimai, žaliavos produktų kokybė, nepakankama personalo higiena.

Tikrinant gamybos įmones, nustatomi vis tie patys pažeidimai: įmonių darbuotojai duonos ir pyrago gaminius pakuoja į polietileninę plėvelę be skylučių arba neatvėsintus iki reikiamos temperatūros, pažeisdami gaminių technologijos procesą, tad gaminiai per trumpą laiką pradeda pelyti.

„Dėl nustatytų pažeidimų įmonių vadovai teisinasi šiuo metu esančia didžiule darbuotojų kaitos problema, dirbantis personalas turi labai mažai patirties, trūksta duonos gamybos specialistų, todėl nukenčia produkcijos kokybė”, – teigė V.Jarošienė.

VMVT pranešė, kad pirkėjai skundėsi įmonių „Baltasis pyragas”, „Fazer kepyklos”, „Alytaus duona”, „Joniškio duona”, „Runika ir Ko” bei „Mentora ir Ko” kepama duona.

Pastebėjo patys

Kaip praneša VMVT, pirkėjas skundėsi, kad UAB „Joniškio duona” gaminiai skleidžia stiprų pašalinį kvapą. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad duonoje esantys kmynai turi cheminėms medžiagoms būdingą kvapą.

„Mes patys pastebėjome problemą. Jautėsi duonai nebūdingas kvapas, – LŽ sakė UAB „Joniškio duona”, kurios gaminama produkcija skundėsi pirkėjas, direktorė Edita Čalnarienė. – Buvo sudaryta komisija, kuri patikrino į duoną dedamas žaliavas. Mums pasirodė, kad kmynai turi specifinį kvapą. Apie tai patys jau buvome informavę vietinę maisto ir veterinarijos tarnybą, kai tik buvo gautas skundas. VMVT ištyrusi kmynus pažeidimų nerado. Tačiau neigti, kad kvapo nebuvo, negaliu”, – teigė E.Čalnarienė, pažymėjusi, kad produkcija buvo greitai pašalinta iš rinkos.

Vartotojai reiklesni

Specialistai pastebi, kad vartotojai šiandien yra reiklesni parduodamos duonos kokybei.

Kaip LŽ teigė VMVT atstovė spaudai Elena Nalivaikienė, skundų šiais metais buvo daugiau, ir jų daugėja tendencingai.

Padidėjusį vartotojų reiklumą pastebi ir E.Čalnarienė. „Vartotojų sąmoningumas, be abejo, yra padidėjęs. Žmogus moka nemažus pinigus ir nori pirkti kokybišką produkciją”, – neabejoja „Joniškio duonos” direktorė.

Vartotojas iš Alytaus skundėsi dėl UAB „Alytaus duona” pagamintos duonos, kuri buvo supelijusi. Patikrinus įmonę, buvo rasta 50 vienetų minėtos duonos, kuri buvo supakuota į polietileninius maišelius.

Kaip teigia Romas Adomavičius, „Alytaus duonos” direktorius, skundo buvo sulaukta vasarą. „Šią vasarą norėjome gaminti duoną natūraliu būdu, todėl pelėsis atsirado greičiau”, – sakė įmonės direktorius. Anot jo, per karščius pelėsis plinta greičiau.

Kaip LŽ teigė UAB „Vilniaus duona” pardavimo ir rinkodaros direktorius Vytautas Anglickas, skundų ši įmonė sulaukia vis mažiau. „Anksčiau žmogus duoną pirkdavo už litą ar mažiau, todėl į prastesnės kokybės duoną žiūrėdavo tolerantiškiau. Dabar, kai už duoną mokama tris litus ar daugiau, reaguojama skausmingiau”, – padidėjusį vartotojų budrumą aiškino V.Anglickas. Jo teigimu, skundų įmonė buvo susilaukusi dėl supelijusios duonos, bet vartotojams buvo įrodyta, kad tai nebuvo įmonės kaltė: pati duona buvo padėta drėgnoje vietoje, maišelis – nesandarus. „Teko girdėti, kad patikrinus nustatoma svorio nukrypimų, transportuojant pažeidžiama pakuotė, pasitaiko priedų”, – galimus pažeidimus vardijo V.Anglickas.

Kaip teigė pašnekovas, įmonės stengiasi mažinti padidėjusią savikainą, todėl kartais nukenčia kokybė. Anot jo, didesnės įmonės stengiasi efektyviai investuoti į technologijas, mažesnės įmonės savikainą mažina kitais būdais.

„Lietuvoje turime labai daug mažų gamintojų. Kada taupoma darbo jėgos sąskaita, žmonės būna nepatenkinti, netinkamai žiūri į savo darbą, produktą, todėl produkto kokybė gali ir pablogėti”, – priežastis vardijo V.Anglickas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.