Mašinvagiai ant to paties jauko antrąkart nekimba

Klaipėdos VPK vadovai tikina, kad automobilių, ypač brangių, vagysčių mieste mažėja, nes pagrindiniai šio amato „meistrai” jau yra įkalinti.

„Už grotų pakliuvo net keturi klaipėdiečiai, tituluoti vienais geriausių šalyje, „elitiniai” vagys. Kone po dešimtmetį jie buvo įtarinėjami automobilių vagystėmis, tačiau pričiupti vis nepavykdavo. Laimei, pamainos jiems dar neatsirado”, – interviu „Vakarų ekspresui” sako prieš metus nauju Autotransporto priemonių grobimų tyrimo skyriaus viršininku paskirtas Edmundas Tautavičius.

Liko paaugliai

Jei nebeliko vietos vagių, gal Klaipėda sudomino atvykstančius nusikaltėlius?

Kartais uostamiestyje pasisukinėdavo vagys iš kitų miestų, bet pastaruoju metu nebeužklysta net ir mašinvagių elitui priskiriami panevėžiečiai.

Vadinamieji gastrolieriai šiltuoju metų sezonu užplūsta Palangą. Atšilus orams per keletą mėnesių čia pavagiama daugiau mašinų nei Klaipėdoje per visus metus. Vagiami brangūs modeliai, o ilgapirščius sunku surasti.

Kaip apibūdintumėte likusius ilgapirščius?

Profesionalai jau suprato, jog pragyventi iš automobilių vagysčių nebeįmanoma, tad daugiausia registruojame vadinamų jauniklių išdaigas. Nepilnamečiai vagia senas mašinas norėdami pasilinksminti – ne visi supranta, kad už tokį pajuokavimą gresia rimta atsakomybė.

Neseniai sulaikėme tris 14, 16 ir 17 metų jaunuolius, gyvenančius Debreceno gatvėje. Jų „mėgiamiausi” modeliai buvo „Mazda 626” ir „Audi 80”. Vogtais automobiliais nepilnamečiai pasivažinėdavo, sukeldavo avarijas ir palikdavo. Jų rekordu galima vadinti prie „Kalifornijos”, Laukininkų gatvėje, vienos avarijos metu apgadintas 5 mašinas. Deja, ši istorija teismo greičiausiai nepasieks. Paprastai išsigandę tėvai nukentėjusiesiems atlygina nuostolius, ir nepatenkintųjų nebelieka.

Nemanau, kad šie ir panašūs jaunuoliai išaugs į elitinius mašinvagius. Greičiausiai tai – jaunystės klaidos. Paaugliai yra supratę, kad seniems modeliams lengva pritaikyti raktus – jų net laužti nereikia, spynos išdilusios, lengvai atsirakina.

Išpirkos tebegyvuoja

Vienas garsus mašinvagis į teismą pakliuvo, nes pasikėsino pavogti mašiną su jūsų pareigūnų įmontuota kamera. Kaip atsirenkama, į kokį automobilį įmontuoti kamerą?

Per pažįstamus, verslininkus ieškome mašinvagių susidomėjimo galinčių sulaukti automobilių. Kamerą įmontuojame, jei šeimininkas sutinka su mumis bendradarbiauti. Taip apsaugotas mašinas vadiname gaudyklėmis. Dažniausiai jos pasiteisina.

Gaila, kad su vienu automobiliu įmanoma pagauti tik vieną vagį, kiti ant šio jauko jau nebekimba. Kartais įmonių, pardavinėjančių mašinas, prašome paskolinti prabangią mašiną. Tokiu „jauku” ilgapirščių laukiame net 2-3 mėnesius. Vagys atsargūs – ilgai suka ratus, tikrina informaciją. Dažniausiai prie vienos mašinos dirba 2-3 žmonės.

Ne paslaptis, kad automobilį vagims nurodo kažkas iš šeimininko pažįstamųjų rato – tada nusikaltėliai yra tikresni, jog „jauko” jame nėra.

Dažnai pavogtas mašinas „stebuklingai” randa jų netekę šeimininkai. Spėjama, kad žmonės dingusias transporto priemones išsiperka iš nusikaltėlių. Ką manote apie šį reiškinį?

Tokių atvejų mažėja, o mes, pareigūnai, apie juos žinome. Iš kur? Tai operatyvinė informacija. Populiariausia išpirkos suma – 1,5-2 tūkst. eurų.

Pasitaiko ir tariamų nukentėjusiųjų. Žmonės vis dažniau linkę imituoti nusikaltimus: mašina išardoma dalims, paslepiama, pranešama apie vagystę, ir tikimasi draudimo išmokos. Trys tokie „gudručiai” šiemet jau įkliuvo.

Kiti elgiasi dar kvailiau – sukelia avariją, pabėga iš įvykio vietos, o vėliau policijai praneša, neva automobilis buvo pavogtas, o apie eismo nelaimę jie esą nieko nežino. Net vienas pensininkas Klaipėdoje taip buvo pasielgęs.

Tikėtis, kad klastos niekas neatskleis, neverta. Už melagingą pranešimą gresia baudžiamoji atsakomybė – bauda ar lygtinis teistumas. Teismus šiemet pasiekė net 6 tokios bylos.

Klausosi pokalbių

Vagišiai naudoja vis tobulesnius prietaisus, o kokių priemonių imatės jūs?

Vagys naudoja begalę savadarbių bei gamyklinių prietaisų – „kamščiatraukius”, „zavodkes”, skenerius-blokatorius. Turi jie ir radijo stoteles, kuriomis pasiklauso, ką kalba pareigūnai, kur važinėja. Žinome šį triuką, tad kartais bendraudami naudojamės mobiliaisiais telefonais.

Tobulėjančios technologijos palankios ne tik vagims, bet ir mašinų savininkams. Dvi šalies firmos į mašinas jau montuoja signalizacijas, kurios leidžia lengvai aptikti pavogtą transporto priemonę. Signalą siunčiančio prietaiso neįmanoma surasti net mašiną išardžius, tad kažką įtartino pastebėję nusikaltėliai išsigąsta ir mašinas sudegina.

Policijoje trūksta darbuotojų, o kaip jūsų tarnyboje?

Uostamiestyje, palyginti su kitais didžiaisiais miestais, su mašinvagiais kovoja nedaug policininkų. Klaipėdoje dirba 6 operatyvininkai ir 4 tyrėjai, trūksta 3 žmonių. O šioje srityje Kaune dirba 39, Vilniuje – 50 pareigūnų.

Domitės vagystėmis ne tik uostamiestyje, bet ir situacija aplinkiniuose rajonuose. Kokia ji?

Ypač gerai dirba kolegos iš Šilutės rajono, bendros operacijos buvo labai sėkmingos. Nedaug mašinų pavagiama Kretingoje, Šilutėje, o Skuode, kiek prisimenu, šiemet nepavogta nė vieno automobilio.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Justicija su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.