Mano darbas susijęs su dažnomis kelių savaičių trukmės išvykomis. Grįžęs susiduriu su problema – aikštelėje palikto automobilio akumuliatorius nesuka starterio, paleisti variklį pavyksta „prisidegant” tik nuo kito automobilio. Akumuliatorių pakrovus ir kol važinėju – viskas gerai. Tačiau vėl grįžus po ilgesnės pertraukos istorija kartojasi.
Išjungus variklį ir jį užrakinus bei įjungus apsaugą dalis automobilio sistemų ir toliau išlieka „gyvos”, todėl naudoja elektros srovę. Visų pirma, tai automobilio apsaugos ir apsauginės signalizacijos sistema. Ir kuo ji sudėtingesnė, kuo daugiau joje sumontuota daviklių, tuo daugiau srovės jai reikia. Tai gana dažnai pasitaikanti ilgai nejudinamų automobilių problema, ypač jei apsaugos sistemos ne pačios naujausios. Jos tikrai gali „išsiurbti” akumuliatorių, jei šis irgi nenaujas. Patikrinti galima būtų palikti automobilį saugomoje aikštelėje tik užrakintą, bet neįjungus apsaugos ir signalizacijos sistemų. Jei po ilgesnio laiko automobilis užsives, priežasties reikia ieškoti apsaugos sistemoje.
Nuteka srovė
Per generatoriaus relę – reguliatorių taip pat nuteka kiek srovės, kurios reikia, kad veiktų automobilyje sumontuotas laikrodis, išliktų radijo imtuvo nustatymas ir panašiai. Tiesa, šie prietaisai sunaudoja tikrai nedaug srovės – maždaug 30 miliamperų, tad iškrauti akumuliatoriaus jie neturėtų.
Nuplauti muilinu vandeniu
Neprižiūrimas akumuliatorius – dar viena sąlyginai didelio srovės nuotėkio priežastis. Purvinas ir drėgnas paviršius sudaro puikiausias sąlygas elektros srovei nutekėti. Akumuliatorių reikia sausai nušluostyti, o jei nenusivalo – nuplauti šiltu muilinu vandeniu. Kodėl muilinu? Akumuliatoriuje – rūgštis, o muilas – šarmas. Jei ant akumuliatoriaus baterijos pateko rūgšties, būtent muilas ją neutralizuos ir leis nuvalyti paviršių. Blogiausia, jei akumuliatorius dėl kažkokių vidinių gedimų ar panašių priežasčių išsikrauna savaime. Tada jį reikia keisti, ir kuo greičiau, jei norite patikimai važinėti.