Problemą išsprendžia raštelis už stiklo

Gyvenimas natūraliai išmoko rasti išeitis iš tam tikrų keblių padėčių ir sukuria tam tikrus elgesio modelius. Bene geriausias to pavyzdys – transporto kamščiai.

Prieš kelerius metus, kai kamščiai tapo itin didele problema tiek Vilniui, tiek Rygai, į šias sostines važiuoti savo automobiliu tapo tikras košmaras.

Atsirado supratingumas

„Visi vairuotojai lyg sužvėrėjo – lipo vienas kitam per galvas, signalizuodavo, šaukdavo. Apie tai, kad tave kas nors įleistų į bendrą eilę, jei išvažiuoji iš šalutinės gatvelės, nebuvo net kalbų“, – „Autosalonui“ pasakojo klaipėdietis verslininkas Dainius, kurį laiką gyvenęs ir dirbęs Latvijos sostinėje.

Tačiau neseniai Rygoje vėl apsilankęs vyriškis nustebo – kamščiai liko, tačiau vairuotojų elgesys pasikeitė kardinaliai.

„Nebeliko agresijos – net pėsčiuosius prie perėjų ėmė praleisti, jau nekalbant apie pagarbą kitiems vairuotojams. Kaip padėkos ženklas dažniau naudojamas ir avarinių žibintų mirksėjimas“, – sakė jis.

Panaši padėtis tampa ir Vilniuje – čia taip pat vairuotojai tapo mandagesni ir pakantesni.

„Paradoksas, bet tą ir lemia sudėtingos eismo sąlygos. Štai važinėju po Vilnių, ir netikiu – kamščiuose dauguma elgiasi kaip reikia, praleidžia vienas kitą. Žmonės pagaliau ima suvokti, kad kaip tu elgiesi su kitu, taip ir jis elgiasi su tavimi. Šiandien praleidai automobilį tu, rytoj jis tave praleis“, – taip „Autosalonui“ dar anksčiau aiškino Klaipėdos psichikos sveikatos centro vyriausiasis gydytojas Aleksandras Slatvickis.

Raštelis už lango

Natūralią išeitį automobilių skaičiaus kamuojamo Vilniaus gyventojai rado ir iš kitos padėties – probleminio mašinų statymo.

Sprendimas paprastas – jei ir nėra vietų, mašina pastatoma kieme, keliukuose į juos ar panašiai. Tačiau ji nepametama likimo valiai, o už priekinio stiklo užkišamas raštelis su nurodytu telefono numeriu, kuriuo galima pakviesti vairuotoją, kad jis patrauktų savo automobilį.

„Be jokios abejonės, šiandieninėje situacijoje toks būdas yra idealiausias – jis paprastas ir veiksmingas. Jei jį naudotų ir klaipėdiečiai vairuotojai, pritartumėme abiem rankomis“, – sako Klaipėdos VPK atstovas spaudai Albinas Strumyla.

Paskambinti – nesunku

Anot pareigūno, dabar uostamiesčio vairuotojai yra linkę panašias problemas spręsti tik padedami policijos, o ne bendraudami tarpusavyje.

„Kasdien sulaukiame dešimčių skambučių, kuriais mus gyventojai kviečia padėti išvažiuoti iš užblokuotų kiemų ar šiaip stovėjimo vietų.

Bet mūsų galimybės irgi ribotos – jei pažeidžiamos eismo taisyklės, galima nutempti pažeidėjo automobilį, tačiau užkištuose kiemuose to padaryti neįmanoma, nes netelpa tam skirta transporto priemonė.

Galima užblokuoti ratus, tačiau tokiu atveju tie, kurie nori išvažiuoti iš kiemo, pateks į dar keblesnę padėtį.

Geriausiu atveju surandame automobilio, kuriuo buvo užtvertas keliams kitoms mašinoms, savininką, ir paprašome patraukti savo mašiną. Bet taip būna retai“, – padėtį aiškina policijos pareigūnas.

Anot A. Strumylos, pritarimas vilnietiškam problemos sprendimo būdui nėra raginimas pažeidinėti Kelių eismo taisykles – tai tiesiog elementari išeitis iš padėties.

„Skambutis už stiklo paliktu numeriu kainuos mažiau nei sudeginti nervai ar sugaištas laikas. Mes kviečiame nepažeidinėti eismo taisyklių, tačiau į viską reikia žiūrėti žmogiškai ir realiai.

Todėl jei ryžotės savo mašina užtverti kelią kitiems, palikite nurodytą savo telefono numerį. O tie, kurie dėl to patyrė nepatogumų, turėtų patys pasiskambinti tokiam vairuotojui ir paprašyti patraukti automobilį“, – sako policijos atstovas spaudai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.