Mobiliojo ryšio operatorės rinkos sūrį pjausto skirtingai

Trys šalies mobiliojo ryšio operatorės savo dalį rinkoje skaičiuoja nevienodai. Vienos populiariausiomis šalyje save tituluoja remdamosi apklausomis, kitos – Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis arba skaičiuodamos finansinius rezultatus.

RRT skelbia, kad šių metų birželio pabaigoje didžiausią rinkos dalį pagal turimų aktyvių mobiliojo ryšio abonentų skaičių užėmė „Omnitel” – bendrovei esą teko 38,6 proc. rinkos. „Tele2” turėjo 35,3 proc., „Bitė Lietuva” – 22,5 proc., o alternatyvūs operatoriai – 0,7 proc. rinkos. Bendras aktyvių abonentų skaičius šalyje siekė 4,8 milijono.

Kitokius duomenis savaitės pradžioje pateikė telekomunikacijų bendrovė „Tele2”. Remdamasi jais „Tele2” teigė išstūmusi iš pirmosios vietos „Omnitel” ir skelbėsi užimanti 37,6 proc. rinkos. „Omnitel” esą tenka 35,2 proc., „Bitei Lietuva” – 24,6 proc. rinkos dalies.

Išpopuliarėjo po tyrimo

Tokius bendrovei palankius duomenis pavyko gauti surengus reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą. „Ją šių metų rugsėjo 4 – spalio 1 dienomis atliko rinkos analizės ir tyrimų grupė RAIT. Iš viso buvo apklausti 7068 šalies gyventojai, patenkantys į amžiaus grupę nuo 7 iki 74 metų. Skirtumas tarp „Tele2″ ir artimiausio konkurento viršijo statistinę galimą tyrimo paklaidą”, – pranešė save populiariausia Lietuvoje vadinanti „Tele2”.

Komentuodamas pasiektus rezultatus Petras Masiulis, „Tele2” generalinis direktorius, akcentavo, kad jo vadovaujamos įmonės pavyzdys tik dar kartą įrodė, jog visada įmanoma pasivyti konkurentus, nepaisant jų ilgalaikės patirties ar geresnių startinių sąlygų.

Bendrovė taip pat pranešė, kad Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) pripažino, jog „Tele2” ryšio kokybė jau šiandien yra tokia pati kaip kur kas seniau veikiančių operatorių. 2006-aisiais paskelbta viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių įvertinimo ataskaita atskleidė, kad „Tele2” lenkia konkurentus bent pagal vieną pagrindinių kokybės parametrų – balso pokalbių ir trumpųjų SMS žinučių siuntimo kokybę, o bendrovės ryšį pasirinkę vartotojai moka mažiau. Tyrimų duomenimis, jie gauna trečdaliu mažesnes sąskaitas už mobiliojo ryšio paslaugas.

Mindaugas Savickas, „Tele2” marketingo direktorius, teigė, jog šios mobiliojo ryšio operatorės populiarumą užtikrina bendrovės strategija, paremta trimis elementais: „Pirmiausia, garantuojame vartotojams mažiausius paslaugos įkainius rinkoje ir esame neginčijami kainų lyderiai. Antra, siūlome paprastus naudoti produktus, tik tai, ko žmonėms iš tiesų reikia. Ir galiausiai drąsiai metame iššūkius nusistovėjusiai situacijai rinkoje.”

Artimiausiu metu bendrovė numato dar daugiau dėmesio skirti verslo klientams pritraukti ir imtis neišnaudotų galimybių privačių vartotojų, mokančių pagal sąskaitas, segmente, taip pat toliau stiprinti lyderės pozicijas išankstinio mokėjimo kortelių srityje.

Svarbu oficialūs duomenys

Tokį būdą skelbtis rinkos lyderiais kitos mobiliojo ryšio operatorės vertina kritiškai ir šio tyrimo rezultatams neteikia reikšmės. „Omnitel” viceprezidentas komercijai Remigijus Štaras tvirtino, kad „Omnitel” rinkos dalis pagal vartotojų skaičių vertina remdamasi ne žmonių apklausomis, o realiais RRT ataskaitose skelbiamais duomenimis.

Jis taip pat minėjo, jog situaciją rinkoje gerai atspindi ir bendrovių pajamos. „Omnitel” pagal šį rodiklį antrąjį šių metų ketvirtį turėjo 45 proc., o „Tele2” – 23 proc. rinkos.

Kennethas Campbellas, „Bitės” generalinis direktorius, siūlė konkurentams pasiteirauti klientų, ar šie patenkinti jų teikiamomis paslaugomis, ir daugiau dėmesio skirti paslaugų kokybei gerinti, spektrui plėsti. „Oficialią informaciją apie operatorių klientų skaičių turi Ryšių reguliavimo tarnyba. Ji tuos duomenis skelbia kas ketvirtį. Mūsų manymu, objektyvūs ir skaidrūs rodikliai, atspindintys bendrovių verslo sėkmę, yra klientų pasitenkinimas ir pajamos”, – sakė LŽ K.Campbellas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.