Finišas pasiektas – čempionas neaiškus

Šių metų „Formulės-1” čempionatas Brazilijoje jau baigėsi „Ferrari” piloto Kimi Räikköneno pergale, tačiau gražų sportinį „Grand Prix” spektaklį ir toliau lydi skandalai bei įtarinėjimai. Šiandien dar sunku pasakyti, ar suomis tapo pasaulio čempionu. Gali būti, kad šis titulas atiteks „McLaren” vilčiai – Lewisui Hamiltonui.

Didesnės intrigos nebuvo

Dvikovų, kai F-1 pasaulio čempionas paaiškėdavo po paskutinių sezono lenktynių, pastarąjį dešimt-metį pasitaikydavo (pvz., 1994, 1997, 1998 m.), tačiau šiais metais į nugalėtojo titulą prieš lemiamą etapą pretendavo trys pilotai.

Tai itin retas atvejis, tokius galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Pastarąjį kartą panaši padėtis buvo susiklosčiusi prieš 1986 m. Australijos etapą. Tada dėl čempiono vardo varžėsi „Williams” atstovai Nigelas Mansellas ir Nelsonas Piquet bei „McLaren” pilotas Alainas Prostas. Pastarasis po dramatiškos kovos ir tapo lenktynių nugalėtoju.

Šį kartą susigrūmė „McLaren” lenktynininkai L.Hamiltonas ir Fernando Alonso bei „Ferrari” sportininkas K.Räikkönenas. Prieš lenktynes favoritu laikytas L.Hamiltonas. Kad iškovotų čempiono titulą, jam pakako Brazilijoje užimti penktą vietą. F.Alonso, kurį nuo Lewiso skyrė keturi taškai, kaip ir prieš Kinijos etapą, sakė, kad prireiks stebuklo norint įveikti anglą. K.Räikkönenui reikėjo dvigubo stebuklo – suomį nuo anglo skyrė dešimt taškų.

Jauno anglo nesėkmės

Vis dėlto L.Hamiltonui, bent jau trasoje, pirmu bandymu nepavyko tapti jauniausiu visų laikų F-1 čempionu. Jam sukliudė patirties stoka ir pritrūko šiek tiek sėkmės. Anglas gerai pasirodė per kvalifikacines varžybas, tačiau jam nepavyko lenktynių startas. Praradęs dvi pozicijas, Lewisas mėgino bent vieną atsikovoti iš karto. Pasikarščiavo – neapgalvotas manevras baigėsi „ekskursija” už trasos ribų ir dar keturiomis prarastomis vietomis. Patyręs šoką, L.Hamiltonas susikaupė ir ėmė atsikovoti pozicijas, tačiau tada piktą pokštą iškrėtė bolidas – nei iš šio, nei iš to sustreikavo automobilio elektronika.

Per tą laiką anglas nusirito į aštuonioliktą vietą ir lenktynes turėjo pradėti iš pradžių. „McLaren” komanda pakoregavo Hamiltono sustojimų boksuose strategiją – vietoj dviejų planuotų anglas į techninės pagalbos zoną važiavo tris kartus. Buvo tikimasi, kad su lengvesniu bolidu Lewisui bus paprasčiau vytis varžovus. Anglas sparčiai kilo rikiuotėje, tačiau ne tiek, kad išsaugotų čempiono titulą.

F.Alonso dar prieš lenktynių startą prisipažino, kad „McLaren” turi bėdų dėl smarkiai dylančių padangų. Ispanas lenktynių pradžioje dar tikėjosi kovoti su „Ferrari”, tačiau netrukus šias viltis palaidojo. Negana to, sportininkas dėl trečios vietos turėjo kovoti su itin greitai važiavusiu „BMW Sauber” pilotu Robertu Kubica.

„Ferrari” dirbo be priekaištų

„Ferrari” Brazilijoje dirbo kaip šveicariškas laikrodis – visos komandos (pilotų, mechanikų, strategų) veiksmai buvo puikiai suderinti. Felipe Massa startuodamas išsaugojo pirmą vietą, o K.Räikkönenas aplenkė pagrindinį varžovą. Du raudonieji bolidai be didesnio vargo tolo nuo persekiotojų, pastariesiems nepalikdami jokių vilčių. Liko tik klausimas – kada Kimi aplenks Felipe? Tai nutiko po antro sustojimo boksuose. Suomis užtikrintai artėjo prie pergalės, o brazilas saugojo užnugarį, kad F.Alonso neatitektų antra vieta.

Įveikę varžovus greičiu ir strategija, „Ferrari” pilotai pasiuntė „McLaren” komandą į nokdauną – atėmė ne tik Konstruktorių taurę (ji italams atiteko po „Stepneigeito” šnipinėjimo skandalo), bet ir asmeninės įskaitos nugalėtojo titulą.

Interlagos trasoje per lenktynes nustebino „BMW Sauber” ir ypač „Williams” bolidų greitis. Pastarosios komandos pilotas Nico Rosbergas užėmė ketvirtą vietą, tai – kol kas geriausias jo pasiektas rezultatas. Tiesa, teisėjams po lenktynių patikrinus abiejų ekipų automobilius, paaiškėjo, jog degalų temperatūra bakuose buvo dešimčia laipsnių žemesnė už leistiną normą. Vis dėlto teisėjai nutarė nebausti nei komandų, nei pilotų. Tokiu sprendimu pasipiktino „McLaren” vadovas Ronas Dennisas. Jis ketino pateikti apeliaciją.

Taigi čempionatas sportine prasme baigėsi, tačiau čempiono titulo klausimas dar neišspręstas. Į darbą vėl rinksis Pasaulio automobilių sporto taryba, Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Apeliacinis teismas. Jeigu „BMW Sauber” ir „Williams” pilotai būtų diskvalifikuoti, L.Hamiltonas pakiltų į ketvirtą poziciją – tai anglui garantuotų čempiono titulą. „McLaren” apeliaciją pateikė atsargiai – pripažino „Ferrari” neturinti jokių pretenzijų, tačiau norinti suprasti, kodėl taisyklių pažeidėjai liko nenubausti. Taip elgtis komandą skatina nežinia – tik gruodžio pabaigoje paaiškės, ar FIA leis jai dalyvauti 2008 m. F-1 čempionate. Mums telieka laukti, kuo baigsis šis spektaklis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.