Verslo sėkmės patarimai tapo verslu

Trisdešimtmetis marijampolietis Vaidas Šalaševičius neslepia, kad savo verslą pradėjo nuo visiško nulio – neturėjo nei krūvos pinigų, nei milijonais vertinamo turto, tik savo žinias ir sukauptą verslo teisės dėstytojo patirtį.

„Savo verslą pradėjau ne nuo komercijos, paremtos principu „perku – parduodu”, bet nuo idėjų ir žinių”, – prisipažįsta verslininkas V.Šalaševičius, keleto įmonių bendraturtis, steigėjas ir vadovas.

Pradėjo nuo konsultacijų

Baigęs M.Romerio universitetą jis padirbėjo Marijampolės kolegijoje. „Studentams dėsčiau verslo teisės discipliną ir ne vien teoriškai, bet ir praktiškai susidurdavau su įvairiomis verslo problemomis. Tuo metu Marijampolėje beveik nebuvo kam patarti verslininkams iškilus įvairioms teisinėms problemoms, steigiant įmones, jas reorganizuojant. Tad tekdavo daug bendrauti ne tik su studentais, bet ir su verslininkais. Vieną dieną ir kilo mintis, kad reikėtų įkurti savo biurą ir teikti konsultacijas”, – prisimena verslo pradžią V.Šalaševičius.

Anot jo, tai buvo prieš beveik penkerius metus. Netrukus Marijampolėje pradėta steigti ir daugiau įvairių verslininkams padedančių įstaigų, verslo centrų. Nors konkurencija tarp jų didėjo, konsultacijų reikėjo vis didesniam verslininkų ratui – ne tik jau dirbantiems, bet ir norintiems pradėti savarankišką verslą.

Batsiuvys su batais

„Konsultuojant verslininkus man pačiam kilo mintis – kodėl aš, kitiems už pinigus patariantis, kuo jie galėtų užsiimti, pats nepabandau kurti kokių nors įmonių ir užsiimti ne vien idėjų pardavimu, bet ir jų realizavimu. Iš pradžių tai buvo gal kiek ir rizikingos mintys, bet vėliau jos pasiteisino”, – sakė jis.

Tad pradėjęs nuo verslo konsultacijų, šiuo metu kartu su partneriu V.Šalaševičius yra įkūręs keturias įmones, užsiimančias ne vien verslo konsultacijomis, baldų prekyba, baldų gamyba, statyba, klijuotos medienos namelių gamyba, bet ir kitomis paslaugomis.

„Visas verslas paremtas idėjomis ir žiniomis, todėl bandėme užsiimti ir brokerių veikla – siūlėme marijampoliečiams pačių įvairiausių paslaugų. Bet ne visi mūsų lūkesčiai pasiteisino”, – prisipažino V.Šalaševičius.

Anot jo, pasirodo, suvalkiečiams visiškai nereikia pagalbos persikraustant, namie nereikia ūkvedžio, aplinkos tvarkymo pagalbininko, projektavimo, namų ūkio priežiūros, būsto valymo paslaugų. Didžiausias susidomėjimas išlieka statybų ir įvairių statybinių medžiagų tiekimo, teisinės pagalbos ir informacinių technologijų paslaugomis. Antai ypač daug užsakovų pageidauja sukurti jų interneto svetainių puslapius ar pertvarkyti senuosius.

V.Šalaševičiaus vadovaujama konsultacijų bendrovė „Justicija” kartu su Marijampolės kolegija bei Marijampolės profesinio rengimo centru yra įkūrę viešąją įstaigą Marijampolės verslo ir technologijų parką.

„Idėja iš pradžių pasirodė sunkiai įgyvendinama, bet dabar jau turime apie 400 kvadratinių metrų ploto patalpas, kurios yra tarsi verslo inkubatorius. Parke studentai ne tik susipažįsta su verslo pradžiamoksliu, bet ir patys gali išmėginti savo jėgas – įsteigta renginių organizavimo bendrovė. Tikimės, jog pavyks gauti finansavimą iš Europos Sąjungos fondų ir galėsime plėsti parko veiklą, gal net samdyti profesionalų vadovą. Kol kas šios pareigos – ant mano galvos, o aš jau ne visur suspėju”, – kalbėjo marijampolietis verslininkas.

Sėkmės parindas – žinios

Paklaustas, kokia jo verslo sėkmės formulė, V.Šalaševičius ilgai negalvojo. Pasak jo, tai universitete įgytos žinios, drąsūs sprendimai ir pamatuota rizika.

„Bendrauju su daugeliu verslininkų, su studentais ir jau beveik galiu nurodyti, kuris iš jų gali būti verslininkas, o kuris ne. Tas, kuris atideda esminius ir būtinus sprendimus rytojui ar vėlesniam laikui – sėkmingas verslininkas vargu ar bus”, – pagrindinį paprastą testą nurodo pašnekovas.

Bet tuo pat metu V.Šalaševičius pradedantiems verslininkams pats pataria būti atsargesniems, nes dabar provincijoje pradėti verslą esą sunku, jei neturi itin didelių investicijų.

„Nedidelė vietos rinka jau pasidalyta ir įsiskverbti į ją reikia arba netradicinių sprendimų, arba orientacijos ne vien į Marijampolės ar jos regiono rinką, bet visos Lietuvos ar net ir užsienio. Tik tuomet yra tikimybė, kad verslo planas bus įvykdytas”, – teigė verslo konsultantas.

Be to, esą sunku surasti ir bendraminčių specialistų, ir darbo jėgos.

V.Šalaševičiaus nuomone, kur kas paprasčiau reikiamą rinkos nišą galima surasti Vilniuje, Klaipėdoje, kituose didžiuosiuose miestuose, kur lankstesnė ir naujovėms imlesnė rinka, o visuomenės poreikiai – kitokie nei provincijoje.

„Pradedantieji turėtų gerai pagalvoti, kokią įmonės formą pasirinkti. Niekam iš karto nepatariu kurti iš karto didelės įmonės – UAB, o bandyti iš pradžių dirbti gal pagal verslo liudijimą ar pradėti nuo individualiosios įmonės. Kai veikla „įsivažiuoja”, tik tuomet laikas plėstis. Juolab kad ir pradinio kapitalo tokiai pradžiai reikia kur kas mažiau, laukia mažesnė dokumentų šūsnis”, – negaili patarimų verslininkas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.