Po dviejų savaičių planuojama baigti naująjį Palangos oro uosto keleivių terminalą. Jau beveik atlikta ir orlaivių kilimo bei leidimosi takų rekonstrukcija.
Laiku nespėjo
Naujojo terminalo statybos oro uoste pradėtos šių metų kovą. Jį planuota baigti iki spalio 1 dienos, kada Lietuva taps Šengeno nare.
Tačiau už tai atsakinga Telšių bendrovė „Sąmanėlė” nespėjo laiku baigti darbų.
Tarptautinio Palangos oro uosto direktoraius Leono Kvietkausko teigimu, vykdydamas žemės kasimo darbus, rangovas susidūrė su tam tikromis problemomis.
„Jų metu buvo aptikti kabeliai, apie kuriuos nežinojome. Su tuo susiduriama, vykdant kiekvienas statybas”, – sakė direktorius.
Naujajame terminale, kurio plotas 2 tūkst. kvadratinių metrų, beveik visi darbai atlikti. Trūksta tik apdailos. Statybos atsiėjo 11,3 mln. litų.
Naujajame terminale jau baigiama montuoti aptarnavimo, bagažo tvarkymo, stebėjimo ir patikros įranga. Čia bus pastatyti modernūs dokumentų tikrinimo ir tyrimo prietaisai, detektoriai, sprogstamųjų medžiagų aptikimo prietaisai. Visa technika kainavo 3,6 mln. litų.
Naujo terminalo, kuriame bus priimami keleiviai iš ne Šengeno šalių, statyboms ir įrangos įsigijimui lėšos skirtos iš Europos Sąjungos fondų ir šalies biudžeto.
Rekonstruos senąjį
L.Kvietkauskas tvirtino, jog Palangos oro uostas strategiškai svarbus Klaipėdos regionui. Modernizavus jį pagal visus tarptautinius reikalavimus, turėtų padidėti keleivių srautai.
„Pastačius naująjį terminalą vienu metu galėsime priiminėti keleivius bei orlaivius ir iš Šengeno, ir iš visų kitų šalių, taip pat vietinius reisus”, – tvirtino direktorius.
Pasak L.Kvietkausko, pastačius naująjį terminalą atsiras galimybė rekonstruoti senąjį. Jame pasenusi apdaila, o keleivius sutinkantys asmenys turi laukti lauke.
Senojo terminalo rekonstrukcijai iš Europos Sąjungos sanglaudos fondų jau skirta 4,6 mln. litų. Numatyta, jog darbai prasidės ateinančiais metais.
„Kai pradėsime rekonstruoti senąjį terminalą, teks derinti orlaivių, atskrendančių iš Šengeno ir ne Šengeno šalių, laikus. Pagal reikalavimus jų keleiviai negali susitikti”, – sakė L.Kvietkauskas.
Atitiks reikalavimus
Palangos oro uoste po mėnesio bus baigta orlaivių kilimo ir leidimosi tako rekonstrukcija. Šiems darbams skirta 23,2 mln. litų. Darbus komisijai numatoma priduoti lapkričio 6-ąją.
Orlaivių kilimo ir leidimosi takas iš abiejų pusių praplatintas po 2,5, pailgintas po 150 metrų.
„Taip visiškai išspręsta buvusi miško problema. Anksčiau pietiniame tako gale pušų viršūnės siekė lėktuvų kilimo ir leidimosi plokštumą. Dabar takas saugesnis. Dėl to galėsime priimti ir didelės klasės orlaivius”, – tvirtino L.Kvietkauskas.
Orlaivių kilimo ir leidimosi take modernizuota ir lietaus vandens surinkimo sistema.
L.Kvietkausko teigimu, čia liko pabaigti sumontuoti tik modernius, didelio intensyvumo signalinius žiburius. Tokių bus įrengta apie 800.
„Pasibaigus naujojo terminalo statyboms bei orlaivių kilimo ir leidimosi tako rekonstrukcijai oro uostas visiškai atitiks Europos Sąjungos ir Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos reikalavimus”, – pabrėžė direktorius.