Kaunas dūsta nuo automobilių, o miesto valdžia sugalvojo artimiausiu metu parduoti savivaldybei priklausančias aikšteles ir taip papildyti visiškai nustekentą miesto privatizavimo fondą.
Parduoti visas savivaldybei priklausančias automobilių stovėjimo aikšteles nuspręsta siekiant papildyti privatizacijos fondą, į kurį vietoj planuotų 19 mln litų praėjus daugiau kaip pusmečiui įplaukė vos vienas milijonas. Privatizacijos komisijos pirmininkas Adolfas Antanas Balutis įsitikinęs, kad savivaldybei būtina parduoti turtą, kuris yra apleistas ar naudojamas ne pagal paskirtį. „Visi objektai, kurie yra nereikalingi savivaldos funkcijoms vykdyti, turėtų būti parduoti. Išimtis – viešasis interesas. O jei kalbėsime apie konkrečius objektus – stovėjimo aikšteles, jos jau dešimt metų yra privatizavimo sąrašuose, tad reikia pagaliau kažką daryti”, – LŽ tvirtino A.A.Balutis.
Daugeliui kauniečių taip pat akivaizdu, kad kai kurias miestui priklausančias aikšteles reikėtų naudoti pagal paskirtį. Pavyzdžiui, Žaliakalnyje, Darbininkų gatvėje esančioje aikštelėje savo automobilius mielai statytų į turgavietę atvykę miestiečiai, Jonavos gatvėje netoli Eigulių kapinių esančia aikštele tikrai naudotųsi atvykstantieji lankyti artimųjų kapų. Panaši situacija ir Panemunėje, Vaidoto gatvėje. Į kapines atvykę žmonės neturi kur palikti savo automobilių ir sudaro didžiulių problemų itin siauroje centrinėje mikrorajono gatvėje. A.A.Balutis sutinka, kad šios pastabos teisingos. „Pamatėme, kad dvi aikštelės negali būti privatizuotos, todėl objektai Vaidoto ir Darbininkų gatvėse privatizuojami nebus”, – LŽ sakė Privatizavimo komisijos pirmininkas. Jo teigimu, šiandien yra iškilęs pavojus, kad į fondą nebus surinktos numatytos lėšos. „Dabar situacija nėra palanki parduodančiajam. Jau keletas aukcionų neįvyko, dideli patrauklūs objektai yra privatizuoti, o smulkmenų pirkti neskubama, laukiama, kol kainos sumažės”, – kalbėjo A.A.Balutis.
Kai kurios miesto automobiliams stovėti skirtos aikštelės įsispraudusios tarp daugiabučių namų, tad nuogąstaujama, kad jų vietoje nepradėtų kilti gyvenamieji namai. „Jei jums rūpi mano ir daugelio kitų miestiečių nuomonė, tai galiu vienareikšmiškai pasakyti – mums nusispjaut, ar tos stovėjimo aikštelės bus miesto, ar privati nuosavybė. Mums svarbiausia, kad būtų galima naudotis paslauga. Štai čia ir prasideda svarbiausi dalykai – privatizuojant būtina garantuoti, kad verslininkai sutartą laiką negalėtų keisti jų paskirties. Nes kitaip mes liktume be būtinų objektų”, – LŽ sakė Kauno tarybos narys Gintautas Labanauskas. Jis pripažino beveik neabejojantis, kad šito garantuota nebus, todėl šiose patraukliose teritorijose netrukus gali iškilti „bariukai” ir „kotedžiukai”.
Taigi artimiausiu metu Kaunas neteks bent 8 mašinų stovėjimo aikštelių. Tiesa, viena jų jau parduota, dėl kitos vyksta teisinis ginčas su žemių šioje teritorijoje neatgaunančiu savininku. Parduoti likusiąsias bus galima tik parengus teritorijų detaliuosius planus.