Čia modernizuojami šilumvežiai

Pertvarka atlikta laikantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje Nr.2001/12EB keliamų reikalavimų ir siekiant pertvarkyti riedmenų ūkį – atskirti eksploatacinę veiklą nuo riedmenų remonto darbų, kad būtų galima sparčiau įdiegti naują techniką ir sukurti modernią riedmenų remonto bazę.

Kyla našumas

„Mūsų bendrovė – sparčiai auganti įmonė, – pasakoja UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depo direktorius Vytautas Stadalnykas. 2004 metais bendrovės pajamos buvo 42,6 mln. litų, 2005 metais – 106,5 mln. litų, 2006 metais jos pasiekė 130,8 mln. litų. Bendrovės pajamos 2006 metais, palyginti su 2004-aisiais, padidėjo 88,2 mln. litų, arba 3 kartus. Apie 90 proc. produkcijos prieaugio gauta dėl geresnio darbo našumo. Per 2007 metų 9 mėnesius pajamos pasieks 88,3 mln. litų.

UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas – įmonė, kurioje sėkmingai atliekami šilumvežių ir dyzelinių traukinių kapitaliniai bei einamieji remonto darbai. Pagrindinis įmonės remontų darbų užsakovas – AB „Lietuvos geležinkeliai”.

Atnaujinimo programa

Anksčiau AB „Lietuvos geležinkeliai” šilumvežiai 2M62 buvo kapitališkai remontuojami Daugpilyje ir Poltavoje. Dabar bendrovė pirmoji Baltijos regione ėmėsi sudėtingo bei atsakingo šilumvežių modernizavimo, mūsų šalies geležinkeliams gyvybiškai svarbią traukos riedmenų parko atnaujinimo programą įgyvendindama dviem kryptimis. Pirmoji – šilumvežių kapitalinis remontas pakeičiant 5-26DG variklius, antroji – šilumvežių modernizavimas, t.y. naujos jėgainės montavimas panaudojant CATERPILLAR firmos dyzelinį variklį.

Perspektyvios sutartys

2004 metų balandį buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su firma „Kolomna Energy Service OU”, pagal kurią šilumvežiams 2M62 ir M62 atliekamas kapitalinis remontas bei vykdoma remontorizacija, t.y. seno tipo vidaus degimo variklis pakeičiamas šiuolaikišku 4 taktų dyzeliu 5-26DG, nekeičiant šilumvežių M62 (arba 66 šilumvežio sekcijomis). Palyginti šilumvežių, turinčių seno tipo variklius 14D40, ir šilumvežių, turinčių 5-26DG tipo 4 taktų dyzelinius variklius, eksploataciją, kuro sąnaudos sumažėjo 16-18 proc., variklio alyvos sąnaudos sumažėjo 4-5 procentus. Kita riedmenų parko atnaujinimo programos kryptis – šilumvežių 2M62 kapitalinio remonto KR-2 su „Caterpillar” firmos varikliu CAT3512B modernizavimas. Modernizuoti šilumvežiai yra gerokai ekonomiškesni, ekologiškesni, saugesni, nes lokomotyve montuojamas naujas šiuolaikinis, ekonomiškas JAV gamybos „Caterpillar” firmos vidaus degimo variklis CAT3512BHD-SC, vokiečių firmos AVK sinchroninis DSG86M1-3 fazių generatorius su „Mego Techno” firmos DH-6x 1000/2 srovės lygintuvu.

Kontroliuoja veikimą

Įdiegta PLC kompiuterinė kompleksinė apsaugos sistema bei lokomotyvo valdymo „LO Control” tipo sistema, dėl kurių iš valdymo kabinos galima ne tik valdyti, bet ir kontroliuoti lokomotyvų įrengimų veikimą. Visos mechaninės, transmisinės, reduktorinės pavaros keičiamos vokiečių BOSCH REXROTH firmos hidraulinėmis pavaromis – tai didina patvarumą ir sumažina priežiūros bei remonto sąnaudas.

Patogus valdymo pultas

Lokomotyve montuojamas šiuolaikiškas, patogus valdymo pultas. Mašinisto kabinoje įmontuotas italų gamybos TERMO KING firmos kabinos vėdinimo ir apšildymo kaloriferis, automatinis temperatūros reguliatorius, lokomotyvo brigados patogumui įrengtas šaldytuvas, plytelė pasišildyti maistui. Modernizuota lokomotyvo vidaus degimo variklio aušinimo sistema – įdiegtas termostatinis temperatūros reguliavimas. Lokomotyve sumontuotas GANZAIR firmos rotorinis kompresorius ir jo darbo valdymo sistema.

Mažiau laiko ir lėšų

Šiai programai įgyvendinti buvo pasirašyta sutartis su Vengrijos įmone „MAV Szolnoki Jarmujavito Ktf”, pagal kurią bendrovė modernizuoja krovininius šilumvežius 2M62 ir 2M62U. Iš viso per 2005-2007 metus bendrovė modernizavo 25 šilumvežius 2M62 ir 2M62U (arba 50 šilumvežio sekcijų). Net 80 proc. šilumvežio eksploatacinių išlaidų sudaro degalų kaina, o modernizuotiems lokomotyvams dyzelino reikia net 35 proc. mažiau. Taigi modernizavimo naudą vertinant vien pagal šį rodiklį, remontui išleisti pinigai grįš maždaug po penkerių metų. Be to, eksploatuojant lokomotyvą remontui ir techninei priežiūrai reikės skirti perpus mažiau laiko ir lėšų.

Tarptautinis projektas

2006 metų pabaigoje bendrovėje buvo įgyvendintas dar vienas svarbus tarptautinis projektas. Pagal pasirašytą sutartį su Vengrijos įmone „MAV Szolnoki Jarmujavito Ktf” „Latvijos geležinkeliams” buvo atliktas šilumvežio 2M62U modernizavimas. Tai pirmasis Lietuvos geležinkelio istorijoje kitai užsienio šaliai modifikuotas motorvežis ir pirmasis Lietuvoje. Šiame šilumvežyje sumontuotas galingesnis 2100 KW variklis su 16 cilindrais (dabartinis – 1700 KW, 12 cilindrų), mašinistų kabinoje įrengtas kondicionierius.

Variklių įvairovė

CATERPILLAR firmos gaminamų variklių įvairovė užsakovams leidžia pasirinkti optimalų modernizavimo variantą atsižvelgiant į individualias reikmes bei eksploatavimo ypatumus. Todėl 2007 metais bendrovėje pradėtas dar vienas naujas projektas – manevrinių šilumvežių ČME3 modernizavimas. Iki šių metų pabaigos kartu su Čekijos įmone CZLOKO planuojama modernizuoti pirmą tokį šilumvežį. Šilumvežio ČME3 bazėje konstrukcija leidžia pagaminti dvejopo galingumo šilumvežius – 993 kw ir 1455 kw (dabartinis K6S1ODR – 993 kw). Skirtumas toks, kad montuojami skirtingo galingumo vidaus degimo varikliai: „Caterpillar 3512B” 1455 kw galingumo ir „Caterpillar 3508B” 993 kw galingumo.

Dėmesys kokybei ir gamtosaugai

Bendrovė, siekdama maksimaliai patenkinti vartotojų poreikius bei atsižvelgdama į vis didėjantį gamtos užterštumą, itin daug dėmesio skyrė kokybei bei gamtos apsaugai. Tuo tikslu 2005 metų balandį buvo pradėta diegti kokybės ir aplinkos vadybos sistemos, atitinkančios ISO (International Standard Organization – tarptautinės standartų organizacijos) 9001 ir ISO 14001 vadybos sistemų standartus. Po intensyvaus, nuoseklaus ir darnaus bendrovės darbo 2006 metų birželį UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depui buvo suteikti tarptautiniai sertifikatai, patvirtinantys, kad bendrovėje įdiegta kokybės vadybos sistema atitinka LST EN ISO 9001:2001, o aplinkos vadybos sistema – LST EN ISO 14001:2005 standartų reikalavimus.

Solidūs ir patikimi partneriai

Pagrindinis ISO 14001 standarto tikslas – skatinti apsaugą ir taršos prevenciją atsižvelgiant į socialinius ir ekonominius poreikius. Sistema užtikrina ir laiduoja suinteresuotoms šalims, kad aplinkos apsaugos politika bus įgyvendinta, o tikslai pasiekti. Europos verslo praktikoje įmonės, įsidiegusios ISO 9001 standartą, vertinamos kaip solidūs ir patikimi partneriai, kurie nesiekia vien trumpalaikio pelno, o orientuojasi į ilgalaikius planus ir kokybę.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.