„Sirenų” festivalyje – ekscentriškieji „The Tiger Lillies”

Įpusėjusios „Sirenos” pristato labiausiai lauktą tarptautinio teatro festivalio svečią. Rugsėjo 26, 27 dienomis kongresų rūmuose kontraversiška britų trupė „The Tiger Lillies” pristatys hipnotizuojančią pop operą „Mergaitė su degtukais”, o rugsėjo 29 d. įvyks geriausių grupės dainų koncertas.

„Mergaitė su degtukais” yra viena populiariausių Hanso Christiano Anderseno pasakų. Maža mergaitė Naujųjų Metų išvakarėse pardavinėja degtukus. Sušąlusi, ji uždega juos vieną po kito, mėgindama sugriebti šilumos iliuziją. Kaip ir dauguma Anderseno pasakų, šioji turi tamsiąją ir karčiąją pusę. Britų bardas ir kompozitorius Martynas Jacques’as šios istorijos jausimingumą ir grožį sujungė į dvyliką savo kūrybos dainų, kurios pristatomos specialiam pasakos paminėjimui parengtu teatriniu pastatymu.

Šios dainos susidėsto į savitą pasąmonės srautą, kuris puikiai perteikia niūrią istoriją apie mergaitę, kuriai, net ir sudeginus savo prekes, nepavyksta išvengti visa persmelkiančio šalčio mirties. Mergaitę vadinanti mažytė aktorė Laetitia Angot juda kaip balerina, kurios kiekvienas žingsnelis yra sukaustytas speigo. Šalia jos – „Lelijų” trupė, pasidabinusi raudonomis skrybėlėmis. Visa tai sukelia jausmą, tarsi muzikiniame hole stebėtumei siurrealistinę pantomimą.

Po spektaklio pristatymo Anderseno gimtinėje, danų laikraštis „Politiken” rašė: „Spektaklyje esama įspūdingos, neišvengiamos būtinybės, kuri atsiskleidžia tobulu balansu tarp pasakos jausmingumo ir brutalumo, noro mirti ir skausmo. Šia prasme, tai Andresenas, ant kurio krenta grėsmės šešėlis”.

„The Tiger Lillies” yra įpratę kelti grėsmę. Tikri juodosios komedijos specialistai, ekscentrikai, be perstojo laužantys padorumo normas, savo šventvagiškais pasirodymais „The Tiger Lillies” sugrąžina auditoriją atgal į trečiojo dešimtmečio Berlyno kabaretus, kuriuose karaliauja beribė fantazija, puiki poezija ir nepasotinamas geismas kurti bei pasimėgaujant švęsti tamsiąją gyvenimo pusę.

Tai liudija ir muzikos industrijos prodiuserių dėmesys bei pripažinimas. 2003 m. „The Tiger Lillies” albumas „The Gorey End” buvo nominuotas Grammy apdovanojimams. Šio ypatingo trio priešakyje – didingas dainininkas Martynas Jacques’as, turintis operos solisto išsilavinimą ir suokiantis kvapą gniaužiančiu kastrato balsu. Jam akomponuoja būgnininkas Adrianas Huge’as, dėl savo išvaizdos vadinamas „būgnais grojančiu James’u Joyce’u” bei kontrabosininkas Adrianas Stoutas.

Jacques’as skambina akordionu ir dainuoja žiaurias bei aistringas dainas apie prostitutes, narkomanus bei nevykėlius. Jo balsas treliuoja ir riaumoja tarsi jis būtų apsėstas, jis vartalioja akis ir į visas puses kraipo savo galvą. Štai kaip Jacques’o išvaizdą apibūdino garsus britų komikas Kenas Campbellas: nusikaltėlis kastratas, dėvintis dikensiškus drabužius bei katiliuko formos skrybėlę, iš kurios kyšo surišta kasytė. Jo aitrios eilės ir pribloškiantis balsas palieka neišdildomą įspūdį. Angelo balsu Jacques’as dainuoja apie šiuolaikinės Britanijos padugnių gyvenimą.

„Lelijų” muzika – tai pritrenkiantis operos, čigoniško kabareto ir kairiojo Paryžiaus kranto mišinys. Emocinė įkrova ir nesusaistyta aistra paverčia šią muziką išskirtine. Pastatę pirmąjį savo spektkalį „Sukrėstagalis Peteris”, trio susilaukė plataus kritikų pripažinimo – ne tik dėl atlikimo, bet ir dėl pačios muzikinės kūrybos. Paskutinius 11 metų ” The Tiger Lillies” stulbino ir stebino publiką savo pasirodymais, kuriuose maišosi brechtiškas bliuzas, opera, juodoji komedija ir šansonai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Renginiai su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.