J.Pfefferis: trūksta ne gerų darbuotojų, o stiprių organizacijų ir vadovų

„Universitetai neparuošia gerų studentų“, „neverta investuoti į darbuotojus, nes šie nėra lojalūs įmonėms“, „darbuotojų efektyvumas Lietuvoje gerokai žemesnis nei vakaruose“, „darbuotojų motyvacija Lietuvoje žema, bet atlyginimo lūkesčiai aukšti“, „jie tobulėja ir mokosi lėtai, bet iškart nori tapti vadovais“. Tokias ir panašias mintis dažnai išsako Lietuvos įmonių vadovai.

Rugsėjo pabaigoje į Lietuvą atvykstantis personalo vadybos ekspertas iš Stenfordo universiteto verslo mokyklos prof. Jeffrey Pfefferis teigia, kad šitaip su darbuotojais susijusi problematika yra formuluojama neteisingai, prieštarauja problemos esmei, o svarbiausia – atitraukia dėmesį nuo to, ką pati įmonė ir jos vadovai galėtų ir turėtų padaryti.

„Problema yra ne darbo jėgos emigracija, gerų darbuotojų trūkumas ar darbuotojų nelojalumas. Silpniausia verslo vieta – efektyvių organizacijų ir stiprių lyderių trūkumas, kuriems vadovaujant žmonės atsiskleistų“, – teigia dr. Jeffrey Pfefferis.

Profesorius pataria darbdaviams nesitikėti, kad organizacijose, kurios neparemtos vertybėmis, o vadovai nėra pavyzdžiai, darbuotojai bus lojalūs.

„Dažnu atveju žmonės negali pasitikėti įmonės vadovu, nes kiekvienam darbuotojui yra taikomi skirtingi kriterijai. Neaišku, kokiu pagrindu darbuotojai daro karjerą, kodėl vieni žmonės dirba mažiau už kitus. Organizacijų efektyvumas yra neįmanomas be vertybinių pamatų. Stiprūs ir aiškūs vertybiniai organizacijos pamatai yra būtina, o ne papildoma sąlyga, kuriant ypatingai efektyvias organizacijas. Tik remiantis šiais vertybiniais pamatais, įmonės turėtų kurti organizacijos bendrus vadybos principus ir konkrečias personalo vadybos praktikas, kurios nusako, kaip darbuotojai yra mokomi, motyvuojami, keliami pareigose ir kaip jiems atlyginama už darbą“, – sako J. Pfefferis.

Profesoriaus teigia, kad daugeliu atvejų efektyviausios pasaulio organizacijos remiasi ne „žvaigždėmis“, bet paprastais darbuotojais.

„Įmonės turi labiau pasikliauti tais 90 proc. paprastų darbuotojų ir nesivelti į karą dėl „žvaigždžių“, nepermokėti vienetiniams asmenims, nebandyti išlaikyti talentus, jiems pataikaujant. Tikroji sėkmės priežastis – sukurti organizaciją, kurioje visi darbuotojai dirbtų kaip geriausieji.

Sėkmingos įmonės siekia, kad kuo geriau dirbtų visi darbuotojai, o ne tik saujelė talentingiausių. Tuomet paprasti darbuotojai atneša nepaprastų rezultatų, o įmonės pranašumą, kuris slypi jos darbuotojų paslėptoje vertėje, konkurentams labai sunku kopijuoti“, – tikina J. Pfefferis.

Ypatingai efektyvios organizacijos (angl. high performance organizations) turi nuoseklią ir tarpusavyje suderintą vertybių, lyderystės, vadybos principų, personalo ugdymo ir organizacinės elgsenos sistemą. Tai lemia, kad tokios organizacijos, turėdamos tiek pat arba mažiau resursų, auga greičiau ir sukuria daugiau ekonominės vertės savininkams, darbuotojams ir visuomenei, negu panašios.

„Ypatingai efektyviose organizacijose vertybių laikomasi visuose lygmenyse, o darbuotojai, kurie jų nesilaiko, sulaukia formalių ir neformalių sankcijų. Tokiais atvejais žmonės žino, kokios vertybės apibrėžia organizaciją ir kaip pagal jas dirbti. Tai suteikia saugumą darbuotojams. Svarbiausi vertybių skleidėjai ir pavyzdžiai yra įmonių vadovai, kurie patys daro tai, ką skelbia darbuotojams“, – aiškina J. Pfefferis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.