Pigus automobilis vilioja ir milžinus

Naujausia manija, apėmusi net keletą automobilių gamintojų iškart – vadinamasis superbiudžetinis automobilis. Be abejotinai vertinamų indų ir kinų kompanijų, apie planus sukurti pigų modelį „liaudžiai” paskelbė ir tokie milžinai, kaip „Toyota” bei „Volkswagen”.

Vieni pirmųjų terminą „superbiudžetinis automobilis” ėmė naudoti Indijos gamintojai. Ekspertų teigimu, indai planų kurti sąlyginai pigią transporto priemonę, kurią sugebėtų nusipirkti vidutinei klasei priskiriami gyventojai, ėmėsi neatsitiktinai – savo šalyje jie įžvelgia net 250 milijonų potencialių pirkėjų.

Tiesa, analitikai sako, kad realesni pardavimų skaičiai būtų 3-3,5 milijono pigiųjų automobilių per metus, o daugumą jų pirkėjų sudarytų Indijos ir Pietryčių Azijos gyventojai.

Skirtingi gamintojai pigumą įsivaizduoja skirtingai. Indijos automobilių pramonės atstovai yra minėję vos 2 500 dolerių ribą, o, pavyzdžiui, „Volkswagen” atstovams „pigu” yra 8 000 eurų.

Ar tai – automobilis?

Tačiau kartu pažymima, kad sukurti nė 3 tūkstančių dolerių nekainuojantį automobilį bus sunku. Tiksliau, sukurti galima, bet ar jį bus galima vadinti automobiliu?

Juokaujama, kad šilto klimato šalyse galima būtų atsisakyti stogo, durelių ir stiklų, taip pat vieno rato, tik vargu ar tokia pasivažinėjimo po golfo laukus mašinėlę primenanti transporto priemonė patenkintų jo vairuotoją. Geriausiu atveju jis susirgtų „zaporožiečio sindromu”.

Vargu ar toks „superbiudžetinis” automobilis galėtų būti sertifikuojamas Europoje bei JAV – taupant kiekvieną centą kurta mašina tikrai nepraeitų griežtų saugumo bandymų. Tačiau ši problema minėtų Indijos bei Pietryčių Azijos regionų kol kas nejaudina. Vairuotojų irgi.

Prancūziška „Tata”

Stambiausia Indijos automobilių gamintoja, kompanija „Tata Motors”, jau skelbiasi baigianti kurti pigiausią automobilį pasaulyje – jo kaina bus apie 100 tūkst. rupijų, t.y. apie 2 600 JAV dolerių.

Tėvynėje „Tata” „stebuklas” turėtų pasirodyti jau antroje ateinančių metų pusėje. Indai planuoja, kad Europą ir JAV šis modelis pasieks 2010-aisiais – jeigu, aišku, į šias rinkas jį kas nors įsileis.

Smulkesnė informacija apie mašiną kol kas neskelbiama. Žinoma tik tiek, kad tai bus penkiavietis modelis, turėsiantis 660 kubinių centimetrų darbo tūrio 33 arklio galių benzininį arba 700 kub. cm dyzelinį variklį su „Common Rail” sistema. Prognozuojamos kuro sąnaudos – 3,33 l šimtui kilometrų.

Automobilis bus gaminamas „Tata” gamykloje Vakarų Bengalijos valstijoje – į jos statybą jau investuota 220 mln. dolerių. Planuojamos gamybos apimtys – 250 tūkst. automobilių per metus.

Įdomiausia tai, kad šio projekto autorius ir finansų šaltinis yra aljansas „Renault-Nissan”. Matyt, patenkinti prieinamų transporto priemonių poreikį prancūzai panoro sukūrę trečiojo pasaulio šalims skirtą pigųjį „Dacia Logan” modelį, greitai išpopuliarėjusį daugelyje rinkų

Visi, kas netingi

Indijos rinka vilioja ir didžiausią pasaulyje automobilių gamintoją „Toyota” – japonai ketina šioje šalyje pasinaudoti pigia darbo jėga. Tai leistų mini modelio, turėsiančio pasirodyti po dvejų metų, kainą sumažinti iki 5 tūkst. dolerių.

Manoma, jog tai galės būti ir Frankfurto autosalone ką tik pristatytas mažasis „Toyota iQ”. Tiesa, koncerno prezidentas Katsuaki Watanabe pripažino, jog už tokią kainą pirkėjas negaus idealiai sukomplektuotos mašinos.

„Mitsubishi” 5 tūkst. dolerių riba neįveikiama – pigiausia, ką gali pasiūlyti japonai, yra būsimasis 8 315 dolerių vertės mini klasės modelis, kuriamas naudojant „Colt” platformą. Jis irgi bus skirtas besivystančių šalių rinkoms.

„Pigųjį” segmentą šturmuos ir kinai.

Piratavimu pagarsėjusi kompanija „BYD Auto” kuria modelį, kainuosiantį 3 950 dolerių. Serijinio automobilio, gausiančio pavadinimą F1, laukiama pasirodant 2009 metais. Bent dizaino išlaidoms kinai, kaip jau tapo įprasta, tikrai sutaupė – priešserijinis modelis labai primena „Toyota Aygo” mažylį.

Korėjiečiai iš „Hyundai” ruošia 7 800 dolerių vertės automobilį. „Amica Atlantic” už tokią kainą turės 1,1 l 46 AG variklį. Tarp standartinės įrangos – elektriniai stiklų kėlikliai, vairo stiprintuvas bei CD grotuvas. Ir 5 metų garantija.

Liepą ir „Chrysler” paskelbė kartu su Kinijos bendrove „Chery” planuojantis kurti pigius nedidelius automobilius, skirtus eksportuoti.

Grįžta „liaudies vežimas”

Į „superbiudžetinę” ateitį gręžiasi ir Europos milžinai.

„Volkswagen” ketina atsikovoti prarastas pozicijas nedidelių modelių, nuo kurių ir prasidėjo kompanijos sėkmė, segmente. Vokiečių planuose – automobilis, kainuosiantis iki 8 tūkst. eurų.

Koncerno vadovo Martino Vinterkorno teigimu, „liaudies automobilis” bus skirtas keturiems žmonėms ir bagažui. Numatomos dvi versijos – dvejų ir ketverių durelių hečbeko.

Tai bus 3,5 m ilgio automobilis su gale montuojamu trijų cilindrų 64 AG benzininiu arba 70 AG dyzeliniu motoru, varomas galiniais ratais.

Būtent tokio modelio koncepcinė versija „Volkswagen Up!” šiomis dienomis ir buvo pristatyta Frankfurto autosalone.

Volfsburgo koncerno taikiniu turėtų tapti ne tik Vakarų Europa ar Lotynų Amerika, vienintelė iš visų rinkų turėjusi iki 10 tūkst. eurų kainuojantį folsvageną – „Fox” modelį. Naujasis vokiečių mažylis turėtų būti skirtas ir milžiniškoms Indijos, Kinijos bei Rusijos rinkoms.

Gali būti, kad vėliau šio automobilio pagrindu bus gaminami ir „Volkswagen” antrinių kompanijų modeliai – klase už „Fabia” žemiau būsianti „Škoda” bei už dabartinį „Arosa” dar mažesnis „Seat”. Preliminari šių mašinų, taip pat nutaikytų į „besivystančias” rinkas, kaina – 6 tūkst. eurų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.