Telekomunikacijų įmonės klaidina klientus

Smulkus sutarčių šriftas, žmonėms nesuprantami paaiškinimai kitoje sutarties pusėje kelia daug klaustukų mobiliojo ryšio paslaugų vartotojams.

Klaidina žmones

Kai kurių įmonių klientai apsigauna, kai pasirašo telefonų abonentų sutartis.

„Pasirinkau vienos telekomunikacijų kompanijos planą. Sutartyje didelėmis raidėmis parašyta, kad klientas pasirašo sutartį 24 mėnesiams. Beveik praėjus tam laikotarpiui užėjau į įmonės saloną. Pasitikslinau, ar tikrai mano sutartis tuoj baigsis. Jie patvirtino, bet pasibaigus tam laikotarpiui, man vis tiek siuntė sąskaitas”,- pasakojo Žužana Toleikienė.

Bankuose ir kitose įstaigose, pasibaigusi sutartis nutraukiama jei klientas jos nepratęsia. Tos telekomunikacijų įmonės sutarties skyriuje „Sutarties galiojimas ir nutraukimas” smulkiu šriftu parašyta: „Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja neterminuotai”. Tai ir klaidina žmones.

Pasirašei ir tylėk

Telekomunikacijų bendrovės atstovas spaudai teigė, kad tai sugalvota klientų patogumui. „Daugelis pamiršta, kad sutartis pasibaigė. Kad nereikėtų žmogui vėl vykti į mūsų saloną ir pratęsti sutarties, mes ją automatiškai pratęsiame. Tai ir nurodyta sutarties sąlygose. Pasibaigus plano galiojimo laikotarpiui klientas gali jo atsisakyti”,- sakė jis.

Vartotojų teisių apsaugos gynimo centro pirmininkas Paulius Mereckas sakė, kad tokios sąlygos nepažeidžia žmogaus teisių. „Visada reikia pasiskaityti pasirašant sutartis ir išsiaiškinti, kokios sąlygos. Vartotojas pasirašė ir sutiko su sąlygomis, todėl šiuo atveju įmonė teisi”,- teigė P.Mereckas.

Nesuprato sąlygų

Kitos telekomunikacijų įmonės klientas Mykolas Proškinas taip pat mano, kad kompanija jį apgavo. Atėjęs pasirašyti mobiliojo telefono ryšio paslaugų sutarties, pensinio amžiaus sulaukęs M.Proškinas nesuprato visų sąlygų.

M.Proškinas skundėsi, kad jam sąskaitoje ima mokestį už specialią trumpųjų žinučių paslaugą. Kiekvieną dieną jis gauna savo horoskopo aprašymą. „Aš net žinučių skaityti nemoku, ką jau kalbėti, kad būčiau kokią paslaugą užsisakęs”,- piktinosi M.Proškinas. Jis kreipėsi į bendrovės saloną ir prašė, kad nebesiųstų jam tų žinučių, bet paslauga nebuvo nutraukta.

Telekomunikacijų įmonės atstovė spaudai teigė, kad ši paslauga neužsakoma „Bitės” salonuose. Ją galima užsisakyti tik mobiliajame telefone. „Atsitinka, kad telefonu pasinaudoja vaikai ar anūkai, to nežinant telefono turėtojui”,- sakė ji.

Neįskaito sutarčių

M.Proškinas norėjo nutraukti sutartį su mobiliojo ryšio paslaugų teikėju, bet jam pasakė, kad to negalima. „Kai pasirašinėjau sutartį, man pakišo pluoštą smulkiai prirašytų popierių. Aš jų net įskaityti nesugebėjau. Konsultantas pasakė, kad kada norėsiu, sutartį nutrauksiu ir sumokėsiu 20 litų minimalų mokestį. Bet tik vėliau išsiaiškinau, kad mokestį turėsiu mokėti du metus, kol sutartis nepasibaigs”,- pasakojo M.Proškinas. Anot jo, konsultantai turėtų aiškiau išdėstyti sąlygas pensinio amžiaus žmonėms, perskaityti visą sutartį.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.