Atostogaujančių moksleivių pramoga – skambutis greitajai

Vasarą Klaipėdos greitosios medicinos pagalbos (GMP) stotis neatsigina melagingų iškvietimų ir pramogų ieškančių vaikų skambučių. Tačiau priemonių nuo jų apsisaugoti ar nutverti už rankos piktadarius neturima.

Praėjusio trečiadienio melagingas iškvietimas į Smiltynę gelbėti neva skęstančio vaiko – tik vienas iš daugybės. Tačiau tąkart „pokštininkai” kaip reikiant supykdė GMP darbuotojus.

Ūžaujant stipriam vėjui, pilant lietui, specialiu kelto reisu greitosios pagalbos medikai vyko į Smiltynę. Apie 14 valandą sulaukus skambučio, kitapus marių buvo skubiai pasiųstas ne įprastasis, o reanimacijos ekipažas, viliantis, kad vaiko gyvybę išgelbėti dar pavyks.

Tačiau atskubėję medikai nieko nerado.

Pasak GMP stoties vyriausiojo gydytojo pavaduotojos Birutės Fedaravičiūtės, įtarti apgaulę buvo sunku, nes paskambinęs žmogus kalbėjo gana įtikinimai. Skambinusysis prisistatė jaunu tėvu. Anot B. Fedaravičiūtės, medikai buvo iškviesti atvykti prie Jūrų muziejaus.

„Aplink muziejų yra vandens kanalai, vaikas galėjo skęsti ten. Bet iškvietimo vietoje niekas nelaukė. Buvo aplakstytas visas muziejus, ieškoti padėjo ir jo darbuotojai, tačiau niekas nieko nežinojo”, – pasakojo B. Federavičiūtė, dabar jau neabejojanti, kad tai tebuvo sumaniusiųjų nevykusiai papokštauti darbas.

Kas skambina – nemato

Vyr. gydytojo pavaduotoja neslepia, kad melagingi iškvietimai išmuša iš vėžių. Pasak B. Fedaravičiūtės, taip ne tik švaistomos tarnybos lėšos – svarbiausia, kad tuo metu pagalbos iš tikrųjų gali prireikti kur nors kitur, ir gali atsitikti taip, kad jos suteikti tiesiog nebus kam.

Nustatyti, kas melagingai pranešė apie nelaimę, pasak B. Fedaravičiūtės, nėra galimybių, nes jų tarnyba neturi telefono numerio atpažinimo įrangos.

„Tad jei ir kreiptumėmės į policiją, ką jai pasakytume? Telefono numerio, iš kurio buvo skambinta, nežinome”, – konstatuoja pavaduotoja.

Tad tarnybos darbui trukdantys piktadariai lieka nenubausti, išskyrus labai retus pavienius atvejus, kai su ryšio operatorių pagalba vis dėlto pavyko nustatyti skambinusiųjų asmenybes. Taip prieš kelerius metus buvo sugautas įkyriai dieną naktį skambinėjęs ir greitosios dispečeriams visokiausias šlykštybes kalbėdavęs jaunuolis.

Ar numerio atpažinimo įrangos neturi ir kitos šalies GMP stotys, B. Fedaravičiūtė sakė nežinanti, tačiau ji įsitikinusi, kad tai padėtų bent kiek sudrausminti neklaužadas.

Ypač daug nerimtų skambučių GMP dispečeriai sulaukia dabar, vasarą.

Trukdo prisiskambinti ligoniams

Dispečerė Vida sako tiksliai galinti pasakyti, kada moksleiviams prasideda vasaros atostogos, mat kaip tik tuomet pasipila tokių skambučių lavina.

Dispečeriai, užuot išgirdę informaciją apie pagalbos laukiantį ligonį, turi klausytis krizenimų į ragelį, šnopavimų ir kitų keisčiausių garsų ar net keiksmažodžių.

„Per moksleivių atostogas mes turime apsišarvuoti didele kantrybe. Jau nuo ryto, 9-10 valandą, kai vaikai išsimiega, o tėvai išeina į darbus, pasipila skambučiai, – „Vakarų ekspresui” sakė dispečerė.

– Kiek mažiau skambina per mokslo metus, bet ir tada galime minučių tikslumu pasakyti, kada prasidėjo pertrauka tarp pamokų. Skambina nesivaržydami, nes paskambinti greitajai nieko nekainuoja. Susiranda nemokamą pramogą. Į policiją skambinti turbūt prisibijo.”

Teigiama, kad kartais tokių skambučių būna daugiau nei pusė iš visų gaunamų. Kai kurie „pokštininkai” nesiliauja ištisai skambinę, dispečeriai nespėja kelti ragelio. Taip trukdoma prisiskambinti kitiems. Galiausiai prisiskambinę išties bėdų turintys klaipėdiečiai tuomet pyksta, kad telefono 03 linija nuolat užimta.

„Daugiausiai skambina vaikai ir paaugliai, kartais – ir jauni vyrai. Kokių tik pasiūlymų nesulaukiame, o keiksmažodžiai… Pakartoti juos liežuvis neapsiverčia. Būna ir tokių skambučių: „Atvažiuokite, mirštu”. Kartais kažką lyg ir rimtai pasakoja, bet girdisi jūros ošimas. Matyt, guli pliaže ir neturėdami ką veikti sugalvoja paskambinti”, – pasakojo GMP darbuotoja Vida.

Suabejoję iškvietimo rimtumu dispečeriai kartais imasi vieno paprasto būdo savo abejonėms išsklaidyti: skambinančiojo paprašoma pasakyti savo telefono numerį. Perskambinę dispečeriai pataiko į įvairiausias įstaigas.

„Prisiskambiname ir į barus, ir į sveikatos centrus. Tik tokiu būdu galime bandyti apsiginti”, – teigė dispečerė.

Giedrė Petkevičiūtė

„Vakarų ekspresas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Justicija su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.