Tikrintojai šiemet sulaukė dvigubai daugiau skundų dėl Klaipėdos medikų darbo. Tačiau gydytojai ir toliau tvirtina padėkas girdintys dažniau nei priekaištus.
Apkaltino vagyste
Klaipėdietė Danutė Daugintienė Klaipėdos universitetinės ligoninės (KUL) medikus apkaltino vagyste ir pareikalavo jai išmokėti kelių šimtų litų kompensaciją.
Prieš savaitę apsilankiusi ligoninės ambulatoriniame-konsultaciniame skyriuje moteris davė kraujo.
Išėjusi iš kabineto po keliolikos minučių ji pasigedo daugiau kaip 300 litų kainavusių akinių. Sugrįžusi moteris jų nerado.
„Gyvenime nebūčiau pagalvojusi, kad gydymo įstaigos darbuotojai vagiliauja.
Esu tikra, kad tokius brangius akinius pasisavino kabinete buvusios slaugytojos”, – tvirtino Antrosios Melnragės gelbėjimo stotyje dirbanti medikė. Ji apie incidentą pranešė ligoninės vadovybei.
KUL vyriausiasis gydytojas profesorius Vinsas Janušonis situaciją pavadino kuriozine ir teigė nesirengiantis mokėti D.Daugintienei.
„Už pacientų paliktus daiktus ligoninė neatsako. Mūsų slaugytojos akinius rado ir paliko informacijos skyriuje prie langelio”, – sakė V.Janušonis.
Akinius praradusi moteris neatmetė galimybės ligoninės vadovybę apskųsti teisėsaugininkams.
Pavėlavusiam – mokestis
Absurdas. Taip gyventojai vis dažniau apibūdina situaciją sveikatos priežiūros įstaigose. Klaipėdiečius medikai šiurpina ne tik abejingumu, bet ir nuostabą keliančiomis taisyklėmis.
Daugelį metų Klaipėdos jūrininkų ligoninėje besigydantis 71-erių Algirdas Maželis, dėl ligos nespėjęs pas gydytoją sutartu laiku, turėjo sumokėti „baudą”.
„Su gydytoju urologu buvome sutarę, kad atvyksiu konsultacijos kitą mėnesį. Tačiau netikėtai susirgau, todėl informavau, kad atvyksiu po kelių dienų. Tačiau atėjęs į registratūrą pasiimti kortelės išgirdau reikalavimą sumokėti 35 litų baudą. Nebeištvėriau ir parašiau skundą vadovybei”, – piktinosi širdies operaciją patyręs ligotas pensininkas.
Vyriausiojo gydytojo Jono Sąlygos patvirtintame rašte, kurį gavo klaipėdietis, teigiama, kad į paciento pastabas atsižvelgta, o registratūros darbuotojai įpareigoti laikytis sveikatos apsaugos ministro įsakymų.
Sveikatos problemų turintys žmonės skundžiasi, kad, norėdami patekti pas gydytoją, turi nueiti kryžiaus kelius.
„Norint patekti pas onkologą, reikia bėgioti iš vieno pastato į kitą. Kiek kartų moterims tenka nusirengti, apsirengti, dar į rūbines užsukti. Siūlau profesoriui V.Janušoniui pačiam pasiimti chronometrą ir prabėgti tą maratoną. Kodėl taip skriaudžiamos moterys?” – klausė klaipėdietė Irena Kuzminskienė. Ją papiktino nelanksti KUL tvarka, kuri tarnauja ne pacientui, o patiems medikams.
Prašo ir alaus
Didžiausių uostamiesčio gydymo įstaigų vadovai „Klaipėdai” tvirtino reaguojantys į visus skundus. Esą jie padeda gerinti paslaugų kokybę.
Tačiau medikai neslėpė sulaukiantys ir keistų priekaištų, nerealių pageidavimų.
„Neseniai pacientai pasiskundė, kad vienoje laiptų pusėje nėra turėklų. Netrukus juos įrengėme. Bet visų norų išpildyti negalime. Buvo prašymų ligoninės kavinėje prekiauti alumi, o Kardiologijos skyriuje įrengti kavos aparatą”, – šyptelėjo Jūrininkų ligoninės vyriausiasis gydytojas J.Sąlyga.
KUL vadovas V.Janušonis tikino daugiausiai skundų sulaukiantis dėl nesandarių langų, skersvėjo. Ligonius piktina ir nevietoje pastatyta šiukšlių dėžė. Ligoninės skyriuose gulinčios atsiliepimų knygos pilnos ne skundų, o padėkų. Priekaištus gydytojams pacientai atvirai išsako anoniminėse anketose.
Išanalizavę apie 83 tūkst. 2004 – 2006 metais KUL gulėjusių žmonių anketas, medikai išsiaiškino, kad daugiau nei du trečdaliai apklaustųjų visiškai patenkinti ligoninės teiktomis paslaugomis.
Daugiau padėkų nei skundų iš pacientų teigė girdintis Klaipėdos apskrities ligoninės vyriausiojo gydytojo pavaduotojas Zigmas Juzumas. Anot jo, kai kurie ligoniai gydytojams skundžiasi ir dėl laiku negautos pensijos.
Skundžiasi kas dešimtas
„Gydytojai pripažįsta, kad jiems stinga laiko deramai informuoti pacientą apie jo sveikatos būklę. Dėl to kyla nepasitenkinimas, nes pacientas kažko nespėjo išgirsti, nesuprato. Atsainus požiūris į pacientą egzistuoja visoje šalyje, Klaipėdoje – taip pat”, – apgailestavo Valstybinės medicininio audito inspekcijos direktorė Ramunė Navickienė.
Inspekcija šiemet jau gavo 33 klaipėdiečių skundus, pernai jų buvo tik 18.
R.Navickienė teigė, kad skundžiamasi dėl visų sveikatos priežiūros įstaigų. Tačiau didėjantis skundų skaičius esą nereiškia, kad paslaugų kokybė prastėja.
Europoje kas dešimtas žmogus gydymo įstaigose patiria vienokią ar kitokią skriaudą.