Karti patirtis, kai dėl „Specialaus autotransporto” nerangumo vos iškritus pirmajam sniegui Klaipėdos gatvės virsdavo čiuožykla, miesto vadovus paskatino jau dabar pradėti domėtis, kaip bendrovė ruošiasi artėjančiam žiemos sezonui.
Bendrovės vizituoti atvykę Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Viačeslavas Karmanovas ir Miesto ūkio departamento vadovas Alfonsas Šimkus sakė norį išgirsti aiškų atsakymą, ar kelininkai atėjus laikui bus pasirengę įvykdyti visus sutarties punktus, ar ir šią žiemą „Specialaus autotransporto” vardas miestiečių, o ir valdžios lūpose vėl skambės kaip keiksmažodis.
Pasak A. Šimkaus, pernai bendrovė, nors ir buvo bausta, įvykdė vos 50 proc. sutartyje numatytų darbų.
Naujųjų „Specialaus autotransporto” savininkų sprendimu nuo pirmadienio generalinio direktoriaus pareigas einantis Olegas Anapolskis valdininkus patikino savo pirmtakų pavyzdžiu tikrai neseksiąs ir dėsiąs visas pastangas, kad sutartis būtų įvykdyta šimtu procentų.
Tam, kad šis pažadas būtų įvykdytas, reikalinga turėti ne tik pakankamai technikos, bet ir su ja dirbti gebančių žmonių.
„Tai, kad sutartyje įrašyta, jog gatves valanti bendrovė privalo turėti 14 mašinų, dar nieko nereiškia, – sakė A. Šimkus. – Tai – minimalus skaičius. Mašinų privalu turėti tiek, kad iškritus sniegui ne vėliau kaip per keturias valandas miestas būtų švarus. Praėjusių metų patirtis rodo, jog tam, kad gatvės būtų nepriekaištingai nuvalytos, specialių transporto priemonių reikia turėti dvigubai daugiau – 28 ar net 30.”
Pasak bendrovės vadovų, „Specialus autotransportas” jau šiandien turi 7 druskos ir tirpalo, 2 smėlio barstytuvus, 4 didelius traktorius, o spalio viduryje jų parką papildys dar trys visiškai naujos ir kur kas modernesnės mašinos. Visos jos vienu metu gali gatves ir valyti, ir barstyti.
Be to, sakė bendrovės specialistai, esant reikalui, sniegui valyti ir barstyti bus pritaikyti turimi mažesni traktoriai bei gatvėms laistyti skirtos mašinos. Jas planuojama panaudoti tose miesto gatvėse, į kurias didžioji technika neįvažiuoja.
Šiuo metu bendrovės turimos druskos atsargos – 6 vagonai, arba 400 tonų. Smarkiai sningant tokio kiekio pakanka savaitei. Sutartį su druskos tiekėjais planuojama pasirašyti spalį.
Be technikos stygiaus, praėjusį sezoną „Specialus autotransportas” buvo priverstas spręsti ir darbuotojų problemą. Vairuotojų ieškota ne tik Klaipėdoje, bet ir aplinkiniuose rajonuose.
Bendrovės vadovai pripažino, kad ši problema aktuali ir šiemet. Jei šiandien iškristų sniegas, turimų vairuotojų užtektų tik vienai pamainai. Žiemą dirbsiančią komandą tikimasi sudaryti paskutinę spalio savaitę.
Kitas už tvarką miesto gatvėse atsakingų valdininkų vizitas į „Specialų autotransportą” suplanuotas spalio pabaigoje.
Sutartis su konkursą laimėjusiu „Specialiu autotransportu” sudaryta trejiems metams.
Šiam periodui miesto gatvėms valyti Savivaldybė iš savo biudžeto yra numačiusi skirti apie 11,5 mln. litų – maždaug po 3,8 mln. litų kasmet.
Pasak Savivaldybės specialistų, šie skaičiai tesą preliminarūs. Kadangi bus mokama tik už atliktus darbus, konkrečias sumas lems tai, kiek iš tikrųjų bus suteiktų paslaugų. Jei žiemos bus šiltos ir besniegės, gatvių priežiūra atsieis pigiau.