Kad darbuotojų mokymai atsipirktų

Nors daugumoje Lietuvos įmonių jau įprasta investuoti į vadovų ir darbuotojų mokymus, vis dar iškyla klausimas, ar mokymai iš tiesų naudingi.

Vieni po mokymų nemato pokyčių, kiti nusivilia darbuotojų kaita ir į investicijas numoja ranka, treti „nudega“ nekokybiškuose mokymuose.

Vienas išminčius kažkada yra pasakęs, kad tai ką išmokai niekas niekada iš tavęs neatims. Būtų gerai, jeigu mokymuose gautos žinios kaip raudono vyno dėmės ant baltos staltiesės ilgai išliktų mūsų atmintyje. Tačiau sunkiausia – gautas žinias paversti praktine nauda. Dažnai ypač personalo vadovai kritikuojami todėl, kad iš karto po mokymų nebuvo matomų rezultatų.

Lūkesčių formavimas

Kartais susidaro įspūdis, kad vadovai truputį patingi ir savo darbuotojus išsiunčia į verslo mokymus lyg neatsakingi tėvai savo vaikus į mokyklą – „eik ir pats pasižiūrėk, kas ten bus“. Darbuotojai labai dažnai nežino į kokius mokymus ir kodėl atėjo, kokių rezultatų iš jų tikisi vadovas, juos siuntęs į mokymus. Ar tai vadovo dovana, ar bausmė? Mokymai dažniausiai prasideda lūkesčių aptarimu ar dalyviams aktualių klausimų iškėlimu, tačiau labai dažnai darbuotojai neturi klausimų ir nežino ko tikėtis. Ir tai visiškai natūralu, nes jie nežino kokiu tikslu buvo atsiųsti į mokymus.

Taigi, kiekvienas vadovas prieš mokymus privalo atrasti laiko ir kartu su darbuotoju aiškiai apibrėžti mokymosi poreikius ir iškelti mokymosi tikslus. Kai vadovas ir darbuotojai turi tuos pačius tikslus bei lūkesčius, kai juos žino ir konsultantas, kiekvienas dalyvis gali efektyviai įsisavinti žinias ir naują patirtį. Tokiu būdu kiekvienas litas, išleistas tobulėjimui, jus ves link įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo.

Vadovo palaikymas

Mokymų dalyviai dažnai skundžiasi, kad grįžę į darbovietę sunkiai pritaiko įgytas žinias, nes trūksta tiesioginių vadovų paramos. Kartais vadovai nė nežino, ko buvo mokomasi arba nemato reikalo to aptarinėti su dalyviais.

Efektyvios praktikos pavyzdžiai rodo, kad kolektyvas labai sparčiai tobulėja ir yra labiau motyvuoti, jeigu jų tiesioginiai vadovai kaip sporto treneriai palaiko darbuotojus ir padeda jiems išbandyti naujas žinias ir įgūdžius.

Reikėtų vengti iš mokymų grįžusių dalyvių „egzaminavimo“, nes mokymai jiems gali pradėti asocijuotis su baime ir bausme. Pradžiai užtektų tiesiog paklausinėti darbuotojų, ką ir kaip būtų galima pritaikyti įmonėje, kokios naujos idėjos ir pasiūlymai jiems kilo mokymų metu. Tokiais paprastais klausimais jūs ne tik pademonstruosite savo dėmesį darbuotojui, bet ir mokymų svarbą jūsų įmonėje. O gal iš tiesų pasisemsite naujų minčių, kurios padės efektyviai patobulinti įmonės veiklą.

Kai vadovai praleidžia šį etapą, labai dažnai mokymai yra itin mažai naudingi, nes darbuotojai nedrįsta arba nežino kaip imtis naujų žinių bei įgūdžių įgyvendinimo.

Praktikos poligonas

Mokymai yra dar prastesnė investicija, jeigu nėra sukuriama sąlygų apmokytiems darbuotojams saugiai išbandyti savo naujai įgautas žinias ir įgūdžius. Nors vadovai labai stengiasi, kad mokymuose dalyviai įgytų kuo daugiau naujų žinių bei įgūdžių, tačiau neskiria tam pakankamai dėmesio, laisvės ir erdvės darbe. Tokiu atveju darbuotojas, net žinodamas, kad kažką reikia daryti kitaip, bijos tai bandyti, nes naujovės dažnai siejasi su rizika klysti.

Vadovas turi skatinti darbuotojus eksperimentuoti su savo užduotimis. Labai naudinga po seminaro išklausyti ką jūsų darbuotojas išmoko ir sutarti kokius konkrečius dalykus darbuotojas išbandys darbe. Venkite radikalių pokyčių per trumpą laikotarpį. Radikalūs pokyčiai dažnai būna pagrįsti entuziazmu, kuris turi savybę greitai praeiti.

Pradėkite nuo vieno konkretaus asmeninio pokyčio. Aptarkite, kodėl tai darbuotojui svarbu, kaip jis įgyvendins užsibrėžtą tikslą, per kiek laiko tai padarys. Po truputį tai taps tradicija. Taip jūs pastebėsite kiekvienų mokymų įtaką ir efektyvumą.

Pranašas namuose

Sakoma, kad pranašu namuose nebūsi, tačiau sėkmingos kompanijos netiki šiuo mitu. Vienas iš sudėtingiausių naujų žinių ir įgūdžių įsisavinimo etapų – tai sukurti erdvę, kurioje darbuotojai galėtų vienas kitą mokyti ir dalintis patirtimi. Mokymasis vienas iš kito gali pasirodyti sudėtingas ir nenatūralus procesas.

Dažniausiai pasipriešinimas kyla iš nenoro pasidalinti dėmesiu, statusu, autoritetu ar lyderio pozicijomis. Kartais vienam darbuotojui sunku pripažinti, kad jis žino mažiau nei iš mokymų grįžęs kolega, o šis gali siekti išskirtinio statuso vien todėl, kad žino tai, ko nežino kiti. Tokios tendencijos ypač ryškiai pastebimos įmonėse, kur skatinama vidinė konkurencija, vadovas turi asmeninių simpatijų pirmaujantiems pagal kokius nors kriterijus.

Investicija į vieno darbuotojo ar vienos darbuotojų grupės mokymus atsiperka dešimteriopai, jei dar dešimt žmonių susipažįsta su mokymuose pateiktomis žiniomis ir įgūdžiais. Be to, kai įmonėje susidaro didelė grupė, žinanti apie naujoves, jos daug greičiau ir sėkmingiau įgyvendinamos nei tai darytų vienas darbuotojas ar net vadovas. Todėl kviesdami darbuotojus pasiklausyti iš mokymų grįžusių bendradarbių, akcentuokite, kad darbuotojas ne mokys, bet pasidalins įgyta patirtimi.

Pokyčių priežiūra

Stebėkite darbuotojus ir save, kad suprastumėte kaip jiems sekasi taikyti naujas žinas ir įgūdžius. Stebėkite kada darbuotojas susiduria su sunkumais ir suklumpa. Mes esame įpročių vergai. Bandome dirbti kitaip, pagal naują sistemą, bet po kiek laiko nejučia grįžtame prie savo įpročių ir rutinos.

Mokymai keičia įpročius ir įgūdžius, tačiau būtina periodiškai sugrįžti ir peržiūrėti tai ką žinote, tik jau nebedarote. Vadovo atsakomybė yra kartu su savo darbuotoju ne tik planuoti ateitį, bet ir reguliariai prisiminti kokios žinios buvo įgytos. Pavyzdžiui, galite atsiversti mokymų metu gautą medžiagą ir trumpai eilinio susirinkimo metu prisiminti įdomiausias mintis iš neseniai praėjusių mokymų.

Kiekvienas vadovas prieš mokymus privalo atrasti laiko ir kartu su darbuotoju aiškiai apibrėžti mokymosi poreikius ir iškelti mokymosi tikslus

Kolektyvas labai sparčiai tobulėja ir yra labiau motyvuoti, jeigu jų tiesioginiai vadovai kaip sporto treneriai palaiko darbuotojus ir padeda jiems išbandyti naujas žinias ir įgūdžius.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.