Siekti aukštojo išsilavinimo – kliūtys dar mokykloje

Dalis Lietuvos moksleivių su negalia stoti į aukštąsias mokyklas negali vien todėl, kad jiems nesudaromos sąlygos baigti daugiau nei 10 klasių. Radusiems galimybių baigti bendrojo lavinimo mokyklą vis dar trūksta informacijos apie aukštųjų mokyklų fizinės aplinkos pritaikymą žmonėms su negalia, teikiamas specialias paslaugas ir studijų sąlygas.

Šios ir kitos studijų prieinamumo problemos įvardintos rugsėjo 5 d. (trečiadienį) Kauno Vytauto Didžiojo universitete vykusiame susitikime – diskusijoje su miesto Studentų savivaldų atstovais, studentais su negalia. Susitikimą moderavo Lietuvos studentų sąjungos (LSS) socialinės integracijos koordinatorė Rūta Ruolytė.

„Mokymosi bendrojo lavinimo mokyklose sąlygos žmonėms su negalia labai svarbios kuriant ateities planus, siekiant aukštojo išsilavinimo. Jei sistema leidžia namuose mokyti moksleivį su negalia tik iki 10 klasės ir vėliau grįžti į mokyklos suolą jis neturi galimybių, durys studijoms užsiveria, nes be 12 klasės baigimo diplomo stoti negalima. Tokia situacija neteisinga ir turi būti taisoma”, – įsitikinusi LSS socialinės integracijos koordinatorė Rūta Ruolytė.

Susitikime – diskusijoje daug dėmesio skirta bendrajai studijų prieinamumo aukštosiose mokyklose situacijai aptarti. Studentai drauge identifikavo svarbiausias problemas ir planavo galimus jų sprendimo būdus.

Susirinkusieji stebėjo specialiai susitikimui skirtą filmą „Negalia ir aukštasis mokslas”, nagrinėjo Studentų savivaldų vykdomos socialinės veiklos pavyzdžius, dalinosi patirtimi.

Drauge su Vytauto Didžiojo universiteto studentais su negalia kalbėta apie jų lūkesčius prieš studijuojant, studijų kokybę, sąlygas, akademinę atmosferą ir bendruomenės narių požiūrį į nagalią. Taip pat pristatytas naujas Lietuvos studentų sąjungos projektas „Kelyje į studijas visiems: pirmas žingsnis – švietimas”, aptartas tolesnis bendradarbiavimas ir projekto įgyvendinimo darbai.

Primename, kad vienas strateginių šią savaitę paskelbtos LSS pozicijos dėl aukštojo mokslo reformos tikslų – aukštojo mokslo prieinamumo užtikrinimas. Studentų atstovai savo iniciatyvomis jau trečius metus skatina tobulinti esamą sistemą, kovoja už lygias studentų galimybes siekti aukštojo išsilavinimo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.