Įstatymo suteikta garantija didesnė nei prekybininkų

Avalynės prekeiviai nurodo žymiai trumpesnį garantinį laikotarpį, negu leidžia įstatymai.

Kas melavo?

Pirkdama batus klaipėdietė Gintarė pardavėjos pasiteiravo, kiek trunka avalynės garantinis laikotarpis.

Pardavėja pažadėjo, kad neįtikusią avalynę galės pakeisti keturiolika dienų.

Tačiau grįžusi namo Gintarė pamatė, kad kitoje pardavimo kvito pusėje nurodytas dvigubai ilgesnis garantinis laikotarpis, negu žadėjo pardavėja.

Raudonomis raidėmis ant kvito buvo parašyta: „Grąžinimas garantuotas! Mes įsipareigojame priimti atgal nedėvėtą prekę, grąžinti pinigus arba pakeisti ją į kitą 30 dienų laikotarpyje nuo pirkimo datos pateikus pirkimo kvitą”.

Pirkėja nustebo – kas tuomet meluoja: mažesnę garantiją žadanti pardavėja, ar kvitas.

Svarbesnis kvitas

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyriausioji valstybinė inspektorė Eugenija Vaičekauskienė sakė, kad šiuo atveju reikėtų vadovautis ne pardavėjos žodžiu, o tuo, kas parašyta ant oficialaus kasos dokumento – pirkimo kvito.

„Paprastai pagal Daiktų grąžinimo taisykles leidžiama nepatikusį, bet nedėvėtą daiktą grąžinti per 14 dienų. Jeigu prekybininkai apsigalvojimui suteikia ilgesnį laiką, tada reikia klausyti jų”, – patarė inspektorė.

Suplyšta ir per dieną

Tačiau pašnekovė priminė, kad, nepaisant pardavėjų nurodomos garantijos, brokuotą daiktą galima grąžinti arba reikalauti pakeisti kitu per gerokai ilgesnį laiką – pusmetį.

Vartotojų teisių apsaugos įstatyme nurodyta, kad jeigu per pusmetį nuo pirkimo datos išryškėja gamintojo brokas – suplyšta batas, nulūžta jo kulniukas, nusitrina oda ar panašiai, pirkėjas turi teisę prekę grąžinti arba reikalauti pakeisti kita.

Tokiu atveju Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyriausioji valstybinė inspektorė E.Vaičekauskienė patarė visų pirma su raštu išdėstytomis pretenzijomis ir pridėta pirkimo kvito kopija kreiptis į pardavėją.

Parduotuvės administracija per 10 dienų turi pirkėjui suteikti motyvuotą atsakymą.

Jeigu pirkėjas atsakymo negauna arba jis kliento netenkina, reikėtų kreiptis į kurią nors vartotojų teises ginančią instituciją.

E.Vaičekauskienė sakė, kad Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyrius neretai susilaukia brokuotą avalynę įsigijusių klientų skundų.

Paprastai neprireikia nė pusmečio, kad išryškėtų gamintojų brokas. Kartais avalynė suplyšta padėvėta vos porą valandų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.