Vartotojas teisus, pasirodo, ne visada

Situacija, į kurią netikėtai pakliuvo mūsų dienraščio skaitytoja (pavardė redakcijai žinoma), pažįstama daugeliui. „Aš net neabejoju, kad mano vietoje galėjo būti bet kas. Kažkodėl vis dar tylime, kai mus apgaudinėja didieji prekybos centrai, statybininkai. Mums tiesiog nepatogu. Susigėstame mes, o ne jie. Bet gal jau reikia pradėti priešintis nepagarbos žmogui manijai. Turime kažką keisti”, – sakė moteris.

Šių metų pavasarį LŽ pašnekovė viename populiariausių Lietuvoje optikos salonų užsisakė skaityti skirtus akinius. Moteris pasirinko žinomos firmos vardinius rėmus ir pirkiniu išties buvo patenkinta.

„Bet laikui bėgant akiniai pradėjo tiesiog blogai laikytis, tad žinodama, jog jie dar turi garantiją, nuvažiavau į tos pačios bendrovės saloną, tiesa, kitoje vietoje. Jie man patarė važiuoti į optikos saloną Kauno prekybos centre „Molas”, nes ten ir buvo pagaminti mano akiniai”, – pasakojo netikėtą išpuolį patyrusi mūsų skaitytoja.

„Pati kalta”

Štai čia ir prasidėjo tikroji istorija. „Man labai įtartinai pasirodė salono darbuotojų atkaklus bandymas mane įtikinti, jog pati nemokėjau tinkamai nešioti akinių. Net dviese pamokslavo, jog aš, matyt, viena ranka juos netinkamai nusiimdavau nuo nosies, o greičiausiai juos dar ir ant galvos pasikeliu, tad pati esu kalta”, – nuostabos dėl komentarų neslėpė moteris.

Anot jos, salono darbuotojos, kurių viena greičiausiai buvo jo vadovė, visai nebandė išspręsti problemos, kuri greičiausiai net nebuvo labai rimta, o turėjo tikslą išvesti klientę iš nervinės pusiausvyros.

„Na, tikrai nenorom perėjome į aukštesnius tonus. Man tai labai nemalonu”, – sakė moteris. Ji tvirtino, kad gal ir galėtų suprasti, tiesa, bet negalėtų pateisinti panašaus elgesio, jei būtų reikalavusi grąžinti pinigus.

„Be abejo, vardiniai DG rėmeliai nepigūs – suprasčiau, kad darbuotojos tiesiog bijo galimų nuostolių. Bet aš juk buvau pasiryžusi net sumokėti už tą menkutį remontą, man svarbu buvo pataisyti akinius. O galiausiai buvau iškoneveikta ir likau be akinių”, – nuoskaudos neslėpė mūsų skaitytoja.

Daugėja konfliktų dėl nepagarbos klientui

Nuo 1992 metų Lietuvos rinkoje dirbanti bendra Lietuvos ir JAV UAB „Regėjimas” šiuo metu valdo vieną didžiausių šalyje optikos salonų tinklų. Ji skelbiasi turinti 9 moderniai įrengtas „Eagle vision” parduotuves, 9 gydytojų kabinetus, 2 modernias, aukštus gamybos technologinius reikalavimus atitinkančias gamybos laboratorijas. Bendrovės direktorius Gediminas Gižas LŽ tikino per 15 veiklos metų turėjęs ne vieną konfliktinę situaciją.

„Mano kredo paprastas – klientas visada teisus. Net jei jis ir ne visada teisingas. Konkrečiai apie šį įvykį nebuvau informuotas, mat šiuo metu atostogauju užsienyje, tačiau būtinai tai išsiaiškinsiu”, – dienraščiui žadėjo G.Gižas.

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos atstovė Kauno apskričiai Vida Packočinienė LŽ patikino, kad konfliktinių situacijų dėl optikos salonų darbo ji sulaukia nemažai. „Turiu pripažinti, kad beveik visus juos pavyksta išspręsti taikiai. Aš esu vartotojo pusėje, nors ne visada jis būna teisus. Be jokios abejonės, pardavėjai, šiuo atveju optikos salono darbuotojai, privalėjo išspręsti pirkėjos problemas nedelsdami vien jau dėl to, jog prekė yra garantinė. Kodėl tai nebuvo padaryta, būtina aiškintis”, – kalbėjo vartotojų teisių gynėja.

Ji pripažįsta, kad šiuo metu ypač aptarnavimo sferoje kylančių konfliktų skaičius didėja, greičiausiai dėl dažnai besikeičiančio personalo.

„Dažna darbuotojų kaita sąlygoja tokius nemalonius reiškinius kaip menkai kvalifikuotų specialistų darbą su klientais. Pardavėjai, ypač tokiose suasmeninto pardavimo vietose, prie kurių priskirčiau optikos salonus, turėtų ypač gerai išmanyti psichologiją, juo labiau elementariai gerbti atėjusį klientą”, – įsitikinusi V.Packočinienė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.