Sėkmingai užbaigęs vasaros festivalį „Muzikinis pajūris 2007”, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kolektyvas naująjį sezoną pradeda reikšmingomis gastrolėmis į Latgalos (Latvija) sostinę Rezeknę, kur parodys P. Čaikovskio operą „Eugenijus Oneginas”. Rezeknėje pagrindinius vaidmenis atliks Eglė Chisiu (Tatjana), Lina Urniežiūtė (Olga), Žoržas Siksna (Lenskis) ir Nauris Indzeris (Oneginas), diriguos – Ilmars Harijs Lapinsch.
Rezeknė – apie 40 000 gyventojų skaičiuojantis, nuo Rygos 250 km nutolęs Latgalos regiono centras. Rezeknė jau seniai garsina Latviją pasaulyje puikiais Latgaloje gimusiais menininkais.
Rugsėjo 8-oji – tradicinė miesto šventė. Šiais metais ji ypatinga, nes visai neseniai miestas pasitvirtino savo herbą ir ieško būdų išsiskirti iš kitų Latvijos miestų. Pasak Rezeknės mero Jurio-Gunčio Vjaksės (Juris-Guntis Vjakse), šiandien atkreipti visuomenės dėmesį galima tik suradus ryškų veiklos akcentą. Dar tik metus Latgalos sostinei vadovaujantis meras didžiausias galimybes įvaizdžiui kurti mato stiprindamas kultūrą ir kurdamas naujų renginių tradicijas. Pagrindiniu Rezeknės akcentu, mero manymu, galėtų tapti Rezeknės operos festivalis. Šiais metais įvyktų pirmasis. Jo programoje bus du pastatymai ir koncertas.
Apie būsimas gastroles pasakoja teatro vadovė Audronė Žigaitytė-Nekrošienė:
– Latvijoje, kitaip nei Lietuvoje, tėra tik vienas operos teatras – Latvijos nacionalinė opera (Lietuvoje be Nacionalinės operos turime jau tris muzikinius teatrus – Kaune, Klaipėdoje ir Panevėžyje). Muzikinių teatrų kaimynuose stygių pajutome ir mes Klaipėdoje – surengę konkursą „Eugenijaus Onegino” pastatymui, sukaukėme net kelių gražių paraiškų iš Latvijos. O savųjų operos debiutantų – Oneginą dainuojančio Naurio Indzerio ir Lenskį – Žoržo Siksnos, – klausytis atvyko keli operos kritikai, prodiuseriai (tarp jų ir mūsų gastroles organizuojantis Spartakas Leimanis) ir Operos gildijos bičiuliai. Latvijos operos žinovai, kaip ir svečiai iš Vilniaus, pirmiausiai įvertino mūsų pastatymo emocionalumą, artumą Čaikovskio ir Puškino dvasiai ir – kas be ko – jaunatviškumą. Juk scenoje pristatėme net devynis pradedančius operoje solistus. Beje, tiek Latvijos, tiek Vilniaus žinovai turėjo su kuo lyginti – abiejuose nacionaliniuose teatruose nauji „Onegino” pastatymai.
Apie Rezeknės mero planų ambicingumą supratome tik apžiūrėję visas galimas erdves. Vaidinsime parke įrengtoje scenoje, arba – pradėjus lyti – mažytėje kultūros namų salėje. Tvirtai pasirinkęs pagrindiniu miesto prioritetu kultūrą, Juris-Guntis Vjakse jau viešai skelbia ne tik apie šiais metais prasidėsiantį operos festivalį (tikima – tradicinį), bet ir apie ketinimą statyti 900 vietų salę, lygiai tinkančią ir muzikiniams pastatymams (t.y. – operoms, baletams, operetėms), ir koncertams.
Antrasis (šalia „Eugenijau Onegino”) šių metų Rezeknės festivalio pastatymas – Henri Perselo opera „Didonė ir Enėjas”, kurią su Rezeknės konservatorijos auklėtiniais stato šveicarų muzikai. Kultūrinę perspektyvą toli į priekį mąstantis meras tiki, kad šiandieninis konservatorijos kamerinis orkestras taps miesto simfoniniu orkestru, o puikių balsų – kaip rodo pasaulines scenas užkariaujantys išeiviai iš Rezeknės, – mieste taip pat netrūksta. Miesto pažiba ir pučiamųjų orkestras, gražiai bičiuliaujantis su Panevėžio pučiamųjų orkestru. Tad, mero manymu – šiandien svarbiausia pastatyti miesto kultūrinius poreikius tenkinantį pastatą.
Lygiai po mėnesio – spalio 8-16 dienomis – su naujausiu, puikiai kritikos ir publikos jau įvertintu teatro pastatymu – operos 400-osioms metinėms skirta Claudio Monteverdi opera „Orfėjas”, – klaipėdiečiai ketina supažindinti Lietuvos ir Kaliningrado melomanus.