Bevardis mažylis iš „monstrų“ garažo

„Anokia čia naujiena. Padariau savo vaikams automobilį“, – kukliai „Autosalonui“ paaiškino Klaipėdos pašonėje esančių Gindulių gyventojas Vaidas Gibieža, paprašytas papasakoti apie jo kieme stovintį nematytą keturratį mažylį.

Viskas šiame automobilyje padaryta V. Gibiežos rankomis – net važiuoklė.

Širdutė – 8-ojo dešimtmečio tarybinio motociklo „Tula“ variklis. Pavarų dėžė – taip pat iš šio motociklo, su vadinamuoju multiplikatoriumi – trys pavaros į priekį ir trys atgal. Maksimalus greitis – 30 km/h.

Be jo, iš originalių detalių panaudotos tik padangos, priekinis ir galinis stiklai, priekinės lempos (iš „Ford Focus“).

„Į vidų kol kas geriau nežiūrėkit – prietaisų skydelis su vairu tėra laikinas, sumontuotas tam, kad būtų galima išbandyti mašinėlę. Ateityje salonas bus modernesnis“, – sako savamokslis 47 metų amžiaus konstruktorius.

Kėbulas – taip pat rankų darbo, išskyrus tik dalį durelių nuo BMW ir dalį variklio antvožo (kuri, beje, neatsidaro, nes po juo nieko nėra) nuo „Renault Twingo“.

Kūrė vaikams

„Vaikams pažadėjau padaryti, nebebuvo kur trauktis, – sako automobilių kėbulus savo servise remontuojantis V. Gibieža. – Darbas užtruko dvejus metus. Būčiau padaręs ir per pusmetį, bet juk reikia ir duonai užsidirbti, taisyti klientų mašinas.“

Automobilis dar laukia jo rankų prisilietimo.

„Keisime variklį. Dėsime 0,7 l talpos motorą, tačiau sumažinsime iki pusės litro. Taip bus galima važinėti šia mašina be vairuotojo pažymėjimo“, – planuoja ginduliškis.

Meistro nuomone, problemų registruojant automobilį nebus. Jis jau kalbėjęs su VĮ „Regitra“ specialistais, ir šie jam pažadėję atvažiuoti apžiūrėti mašiną. Tereikės pateikti nuotraukas, įrodančias, kad V. Gibieža pats kūrė šią transporto priemonę. Be to, bus tikrinamas ir jos atitikimas techniniams reikalavimams.

Bene vienintelis galvos skausmas – pavadinimas.

„Noriu jį sudėlioti iš dukrų vardų pirmųjų raidžių, bet nieko gero nesigauna“, – teigia Agnę, Audrą, Eriką ir Živilę auginantis tėvas.

Kol kas jo mašinos galą puošia užrašas „Carter“. „Tai nieko nereiškia“, – sako Vaidas.

O štai ten pat esantis skaičius 3 – neatsitiktinis: „Galima sakyti, tai trečias mano autorinis darbas. Pirmasis, sukurtas kelerių metų amžiaus, buvo fanerinė dėžė su vairu. Antrasis – keturratis dviratis su automobilio vairu, o štai dabar yra ir variklį turinti transporto priemonė.“

„Monstrų garažas“

„Mus jau praminė „Monstrų garažu“. Beje, ši TV laida kartais būna stimulu kūrybai – pažiūriu, ir rankos pačios tiesiasi prie instrumentų“, – prisipažįsta konstruktorius.

Gibiežų šeima klaipėdiečiams vairuotojams žinoma dar nuo sovietmečio – Vaido tėvai vieni iš nedaugelio turėjo privatų ir kartu nelegalų tais laikais servisą.

„Tėvukų klientai buvo visa tuometinės Klaipėdos grietinėlė – oficialiuose servisuose eilės buvo milžiniškos, todėl kreipdavosi pas mus“, – sakė V. Gibieža, Vilniaus konservatorijoje įgijęs profesionalaus muzikanto – estradininko – specialybę, tačiau vėliau prisidėjęs prie savo tėvų verslo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.