Gatvėse – lyg absurdo teatre

Keistai pastatyti kelio ženklai ir naktį veikiančių šviesoforų šviesos vairuotojus verčia griebtis už galvų ir pažeidinėti eismo taisykles.

Kalotėje – „greitkelis”

Joniškės gatvėje jau seniai nėra geležinkelio pervažos. Tačiau kelio ženklas, kad prie jos artėjama, vis dar įspėja eismo dalyvius. Mokyklos gatvės viaduko kelio dangą neseniai tvarkė statybininkai. Jie asfaltu užliejo duobes. Tačiau kelio ženklas, informuojantis apie duobėtą kelią, iki šiol nenukabintas.

Anksčiau Liepojos gatve buvo galima važiuoti 80 kilometrų per valandą greičiu. Toks leidimas jau seniai panaikintas, tačiau kelio ženklai, kurie įspėtų apie tai, kad reikia važiuoti lėčiau, nepastatyti.

Todėl dažnas vairuotojas vis dar spaudžia akceleratoriaus pedalą ir neretai pareigūnams moka baudą už greičio viršijimą. Dažniausiai policininkai tokius nelaimėlius pasigauna prie degalinės „Lukoil”.

Kalotėje kelias perskirtas ne taip seniai įrengta skiriamąja juosta. Paprastai tokiu keliu galima važiuoti kaip greitkeliu – tai yra 110 kilometrų per valandą greičiu. Tačiau prieš tokį „greitkelį” pastatyti ženklai verčia automobilius judėti vėžlio greičiu.

Tai tik keli pavyzdžiai, užfiksuoti mieste ir priemiestyje pasivažinėjus vos porą valandų.

Nesusipratimų kyla ir dėl naktį veikiančių ar išjungiamų šviesoforų. Pagrindinėse sankryžose, kuriose eismas intensyvus ir naktį, šviesoforai neveikia. Tačiau pėsčiųjų perėjose jie nėra išjungiami.

Pažeidėjai per prievartą

Taikos prospekto ir Smiltelės gatvių sankryžoje šviesoforas išjungiamas 23 valandą. Tačiau Taikos prospekte prie Žardės mikrorajono jis veikia visą parą, nors reguliuoja eismą tik pėsčiųjų perėjoje.

Taip pat yra ir Herkaus Manto bei P.Lideikio gatvių sankryžoje. Geltona šviesoforo šviesa mirkčioti įjungiama 23 valandą, o vos už keliolikos metrų esančioje pėsčiųjų perėjoje šviesoforas veikia visą naktį.

Ir Eismo priežiūros skyriaus specialistai, ir šviesoforus bei kelio ženklus prižiūrinčios bendrovės „Sankryža” atstovai pripažino, jog pasitaiko nelogiškai pastatytų ženklų. Jie taip pat pripažino, kad kai kurie naktį eismą reguliuojantys šviesoforai atrodo absurdiškai.

„Yra tokių rusų gamybos šviesoforų, kurių negalima perjungti į budėjimo režimą, kad jis po 23 valandos neveiktų. Matyt, keli tokie ir stovi tose pėsčiųjų perėjose”, – aiškino bendrovės „Sankryža” direktorius Antanas Garjonas. Tačiau nesubalansuotas šviesoforų veikimas kelia sumaištį tarp vairuotojų.

Pamatę geltoną signalą žmonės dažniausiai pamano, kad šviesoforas neveikia, ir ryžtasi važiuoti. Tačiau netikėtai įsijungus raudonai šviesai, vairuotojas priverstas tapti eismo taisyklių pažeidėju. Bauda už tai, kad važiuojama degant raudonam šviesoforo signalui, siekia nuo 100 iki 200 litų.

Atpratins baudomis

Išklausęs pastebėjimus apie netinkamai pastatytus kelio ženklus, Eismo priežiūros skyriaus viršininkas Alvydas Katkauskas teigė, kad ne visos pastabos yra teisingos. Esą Mokyklos gatvėje ant viaduko kelio danga iki šiol duobėta.

Liepojos plento pradžioje kelio ženklo, informuojančio apie tai, kad važiuoti galima tik 50 kilometrų per valandą greičiu, taip pat nereikia, nes ši gatvė yra mieste.

„Įpratimas važiuoti greičiau baigiasi protokoline forma ir bauda. Papildomų ženklų tikrai niekas nestatys”, – tvirtino A.Katkauskas.

Jis sutiko tik su tuo, jog būtų kuo greičiau nukabintas Joniškės gatvėje esantis kelio ženklas, žymintis apie netoliese esančią geležinkelio pervažą.

Paklaustas, ar žino daugiau kelio ženklų, kurie yra pastatyti ne vietoje, pareigūnas šyptelėjo: „Visų paslapčių neišduosiu”.

Jo teigimu, ne vietoje pastatytus kelio ženklus dažniausiai pastebi patruliai. Jie informuoja Eismo priežiūros skyrių, o šis pasirūpina, kad klaidos būtų ištaisytos.

Pridirba statybininkai

Garjonas teigė, kad daugiausiai problemų pridaro kelius remontuojantys statybininkai.

Baigę remontą jie bendrovei „Sankryža” nepraneša, kad ši sutvarkytų kelio ženklus.

Todėl, pavyzdžiui, net ir suremontuotu keliu, kuriuo galima važiuoti 50 kilometrų per valandą greičiu, tenka riedėti lėčiau, nes vis dar kabo greitį ribojantis kelio ženklas.

A.Garjono teigimu, tai, kad statybininkai nepraneša apie kelio remonto pabaigą, yra net blogiau nei kelio ženklus niokojantys vandalai.

Nesusipratimų kelia ir ne vienoje gatvėje stovintys kelio ženklai, žymintys ribotą mašinų stovėjimo laiką. Aikštelių savininkai prašo nubausti per ilgai čia automobilius laikančius vairuotojus, tačiau policijai nėra kaip patikrinti realaus jų stovėjimo laiko.

Klaipėdos pareigūnai Lietuvos eismo priežiūros tarnybai siūlė tokius beverčius kelio ženklus panaikinti. Tačiau į pasiūlymus kol kas reaguota nebuvo.

Kelio ženklų išdėstymas Klaipėdoje tikrinamas du kartus per metus. Tuomet speciali komisija tikrina, ar kelio ženklai atlieka savo funkciją, sprendžia, kuriuos iš jų nukabinti, kur pastatyti papildomų.

Uostamiestyje iš viso yra apie 3 tūkst. kelio ženklų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.