Mišrūnų epidemija

„Gibbs Technologies” kompanija, be „Aquada” mišrūno pasirengusi gaminti keturračio ir vandens motociklo kombinaciją, pavadintą „Aquaski” bei kariniams tikslams skirtą amfibiją – plaukiojantį automobilį „Humdinga”.

Automobilių rinkoje įsiplieskė hibridų kūrimo epidemija. Visureigiai jungiami su universalais, pastarųjų padidinto pravažumo versijos kryžminamos su kupė, sportiniai automobiliai įgyja visureigių bruožų. „Gibbs Technologies” kompanija pažengė dar toliau, suporavusi sportinį automobilį ir lenktyninį katerį. Tad klausimas, – „kaip plaukia jūsų automobilis?” – visai ne kliedesys. Netrukus bus pradėta serijinė šių amfibijų gamyba. Išoriškai „Aquada” primena populiarųjį „Mazda MX-5” kabrioletą. Tokį įspūdį sukuria japoniško roadsterio žibintai, įkomponuoti į stiklo audinio kėbulą. Jį laiko erdvus aliuminio rėmas.

Įtraukia ratus

Salonas sukonstruotas trims. Tiesa, susėdimo būdas neįprastas. Vairuotojui skirta vieta centre tarp dviejų keleivių. Nulenkiamas medžiaginis stogas – vienintelė apsauga nuo blogo oro, nes „Aquada” neturi šoninių stiklų. Amfibijai traukti pasirinktas 2,5 litro V6 variklis. 177 arklio galios perduodamos galiniams ratams per 5 pakopų „automatą”. Įprastame kelyje „Aquada” pasiekia maksimalų 161 km/h greitį, iki 100 km įsibėgėdama per 8,5 sekundes. Vandeniu amfibija skrodžia 53 km/h greičiu. Vien reginys, kaip automobilis tampa kateriu, vertas epizodo filme apie superagentus ir jų techniką. Įriedėjęs į vandenį vairuotojas mygtuko paspaudimu įtraukia ratus. Akimirksniu variklio sūkiai perduodami sraigtui.

Prisijungė karinis gigantas

Brito Neilo Jenkinso ir Naujosios Zelandijos piliečio Alano Gibbso įsteigta „Gibbs Technologies” kompanija, be „Aquada” mišrūno pasirengusi gaminti keturračio ir vandens motociklo kombinaciją, pavadintą „Aquaski” bei kariniams tikslams skirtą amfibiją – plaukiojantį automobilį „Humdinga”. Šių užmačių rimtumą byloja faktas, kad „Humdingos” gamybos partneriu pretenduoja tapti net karinis gigantas „Lockheed Martin”. Užpatentavę šiuos gaminius „Gibbs Technologies” savininkai tikisi įsiterpti į kiekvieną automobilių rinkos segmentą, pradedant nuo vandens motociklų iki sunkiasvorių sunkvežimių. Entuziastingu paties A.Gibbso teigimu, plaukiojančių automobilių rinka per dešimtmetį turėtų smarkiai išsiplėsti. „5 proc. visų pasaulio automobilių turėtų būti amfibijos”, – sako A.Gibbsas.

Pasiekė greičio rekordą

Mintis sukurti plaukiojantį automobilį nėra nauja. Ji konstruktorių galvose kirbėjo ištisus dešimtmečius. Antai, Vokietijoje nuo 1961 iki 1968 m. buvo gaminami „Amphicar” plaukiojantys automobiliai. Deja, jie buvo tik blankus katerio ir automobilio atspindys. Visuomenei pristatydami savo kūrinio galimybes, „Gibbs Technologies” atstovai su „Aquada” prototipu sumušė amfibijų greičio rekordą. 2004 m. „Aquada” įtraukta į Pasaulio Guineso rekordų knygą kaip greičiausiai – per 1,40 val – nuo kranto iki kranto perplaukusi Lamanšo sąsiaurį. „Aquada” automobilio kūrimas ir tobulinimas iki šios dienos pareikalavo daugiau kaip šimto milijonų dolerių investicijų. Taipogi jam paskirta daugiau nei milijonas darbo valandų, konstruojant ir kuriant dizainą, gaminant prototipus.

Pretenduoja į Detroitą

Serijinė „Aquada” gamyba planuojama 2008 metų pabaigoje. „Gibbs Technologies” partneriai tikisi, kad jų gaminiu susidomės automobilių ir katerių pardavėjai. Kompanija svarsto galimybes organizuoti amfibijų surinkimą įvairiose valstijose, kaip antai Džordžijoje, Teksase ir Mičigane. „Man labiausiai patiktų, kad amfibijas surinkinėtų Detroite”, – sako A.Gibbsas, pastebėdamas, kad šie pajėgumai per trejus metus leistų sukurti daugiau kaip pusantro tūkstančio darbo vietų. Ypač optimistiškai nusiteikęs A.Gibbsas tikisi per penkerius metus kasmet parduoti po 150 tūkst. „Aquada” amfibijų. Bestogės „Aquada” kaina turėtų siekti apie 85 tūkst. dolerių, o vandens motociklo ir keturračio ATV „Aquaski” turėtų suktis apie 15 tūkst. dolerių. „Humdinga” labiau neapibrėžtas prototipas, atspindintis karinės amfibijos potencialą, kurį Pentagonas dar ruošiasi kruopščiai tyrinėti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.