400-metis „Orfėjas“ – iššūkis šiuolaikinei publikai

Klaipėdos muzikinis teatras rytoj naujam gyvenimui prikels seniausią pasaulyje išlikusią operą – barokinį Klaudijaus Monteverdžio „Orfėją”, pirmąsyk parodytą Italijoje prieš 400 metų.

Vienintelį festivalio „Muzikinis pajūris-2007” sceninį pastatymą Klaipėdoje kuria senosios muzikos specialistai iš Vokietijos – jo muzikinis vadovas ir dirigentas Martinas Lutcas su vokalo konsultantu ir muzikantu Svenu Švanbergeriu, taip pat vilniečiai režisierius Jonas Vaitkus ir scenografas bei kostiumų dailininkas Gintaras Makarevičius, klaipėdiečiai chormeisteris Vladimiras Konstantinovas ir choreografas Aurelijus Liškauskas.

Originalo – italų – kalba atliekamas K.Monteverdžio „Orfėjas” turėtų tapti Klaipėdos muzikinio teatro festivalio intelektualia puošmena ir provokuojančiu išbandymu publikai.

„Lietuviškai šios operos nestatome, nes jos tekstas nepaprastai glaudžiai susijęs su intonacija ir pačia teksto prasme. Kalbos ritmas tiesiog sukibęs su italų kalba. Bet publikai paruoštas libreto vertimas į lietuvių kalbą”, – paaiškino Klaipėdos muzikinio teatro vadovė Audronė Žigaitytė-Nekrošienė.

Anot dirigento M.Lutco, ši opera buvo parašyta ne paprastai publikai, o kilmingiesiems, išsilavinusiems žmonėms.

Režisieriaus J.Vaitkaus nuomone, K.Monteverdžio „Orfėjas” – didelis iššūkis šių dienų žmogui: „Operos sukūrimo laikais muzika buvo skirta filosofams, literatams, galbūt net pats Rafaelis ja žavėjosi. Negalėčiau teigti, kad mes tapome subtilesni ir jautresni grožiui visame kame, ir turbūt jau retą žmogų iki ašarų sujaudintų garsų darna, žodinės raiškos subtilumai ar spalvų deriniai”.

„Šios operos muzika – tai įrodymas, kaip ji gali paveikti ir pakeisti žmogų”, – tvirtino M.Lutcas.

„Orfėjo” dainininkams teko išstudijuoti barokinės muzikos manierą ir išmokti dainuoti kitaip, nei įpratę. Šiuolaikinis orkestras irgi turėjo „grįžti 400 metų atgal” ir groti kuo paprasčiau, delikačiau, kiek įmanoma arčiau tos muzikos, kaip ji parašyta. „Mes stengsimės atlikti šią operą ypač stilingai, gyvybingai, tiksliai perteikti Monteverdžio žodį ir sudominti publiką”, – tikino dirigentas.

„Kafkiška maniera” operą režisuojančio J.Vaitkaus sumanymu, ji bus panaši į muzikos pamoką: „Pirmą kartą dirbame su tokia medžiaga – mes, visi teatro žmonės, grįžtame į praeitį ir mokomės, todėl ir pats sceninis sprendimas primena studiją arba mokyklą, kuri reikalauja ne tik kitokių profesinių įgūdžių, bet ir susikaupimo, dėmesio, tylos, plataus kultūrinio akiračio, vaikiško nuoširdumo. To paties tikimės ir iš žiūrovo”.

„Orfėjo” premjera įsilies į X operos ir simfoninės muzikos festivalį „Muzikinis pajūris-2007”, prasidėjusį liepos 6-ąją ir vyksiantį iki rugpjūčio 20-osios su šūkiu „Muzikinė drama – nuo ištakų iki dabarties!”. Ir primins, kad jis dedikuotas 400-ajam operos gimtadieniui, kurį šiemet švenčia visas pasaulis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , .

1 atsiliepimas į "400-metis „Orfėjas“ – iššūkis šiuolaikinei publikai"

  1. tomas

    👿 😯 😀 🙂 😳 😐

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.