Šventėje vilios laivų fiesta

Danės upėje ir Kruizinių laivų terminale jau nuo šiandien puikuosis per 30 svetimšalių jachtų ir senovinių burlaivių.

Tai tarptautinės jachtų regatos „Baltic Sprint Cup” ir istorinių burlaivių festivalio „Baltic Sail” laivai.

Rytoj Kruizinių laivų terminale prisišvartuos didžiausias į Klaipėdą atplaukiantis turistinis laivas „Constellation”.

Šie laivai šventei turėtų įpūsti daugiau jūrinės dvasios.

Įspūdingi burlaiviai

Istorinių burinių laivų festivalis „Baltic Sail” Klaipėdoje svečiuosis trečią kartą.

Šiuo metu istorinių burlaivių festivalio šeimai priklauso septyni miestai: Klaipėda, Gdanskas, Karlskrona ir Halmstadas (Švedija) bei Rostokas ir Travemiundė (Vokietija).

„Plaukiantis” festivalis keliauja iš vieno miesto į kitą, kiekviename jų apsistodamas keletui dienų.

Šiais metais į Klaipėdą atplauks laivai iš Švedijos, Suomijos, Olandijos. Prie jų prisijungs ir Klaipėdoje registruoti 36 metrų ilgio škuna „Brabander” bei 17,5 metro ilgio kečas „Vagant”.

Tai bus pats seniausias burlaivis, pastatytas 1909 metais ir anksčiau naudotas žvejybai Šiaurės jūroje.

Visus burlaivius turėtume išvysti jau šiandien prišvartuotus vidinėje Kruizinio terminalo dalyje.

Vienas iš įspūdingesnių laivų yra graikų medžioklės deivės Artemidės garbei 1926 m. Norvegijoje pastatytas 59 metrų ilgio barkas „Artemis”.

Iki ketvirtojo dešimtmečio pabaigos jis daugiausiai plaukiojo šiaurės bei pietų jūrose ir buvo naudojamas banginiams medžioti. Varomas garo variklio ir dviejų pagalbinių stiebų iš Oslo jis plaukdavo į Spitsbergą, o po to į Beringo jūrą.

Apsilankys ir Baltijos gražuole praminta škuna, statyta Olandijoje. Anksčiau „Baltic Beauty”, vadinta „Eelfenny” buvo naudojama plukdyti gyvus ungurius.

Ten, kur šiandieną yra laivo salonas, anksčiau buvo didžiulis vandens rezervuaras. Švedams šis 40 metrų ilgio laivas buvo parduotas už 25 tonas ungurių.

Į keleivinį laivą škuna buvo pertvarkyta prieš dvidešimt metų.

Trečiasis laivas atplauks iš Suomijos. Bet jau ne burlaivis, o 61 metro ilgio buvęs karinis laivas „Halli”. Jis pritaikytas surinkti išsiliejusią naftą.

Bodisi Klaipėdos

Palyginti su Rostoke ar Travemiundėje vykstančiais „Baltic Sail” festivaliais Klaipėdos atrodo apgailėtinai.

Į šiuos Vokietijos miestus atplaukia šimtai dar įspūdingesnių burlaivių. Pilni laivai nuolat plukdo žmones į jūrą. Laivų gausybė net užstoja horizontą.

Senovinius burlaivius brangu išlaikyti. Kapitonas prieš plaukdamas skaičiuoja, kiek patirs išlaidų ir kiek gaus pelno.

„Pagrindinis burlaivių uždarbio šaltinis yra pinigai, surenkami iš žmonių plukdymo į jūrą. Kuo daugiau žmonių plauks, tuo geresnius įspūdžius išsiveš burlaivių įgulos”, – aiškino Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro regatų programos vadybininkas Kipras Paldauskas.

Per Jūros šventę „Baltic Beauty” ir „Artemis” plukdys žmones į jūrą. Trijų valandų trukmės pasiplaukiojimas suaugusiajam kainuos 88 litus, vaikui – 44 litus.

„Į Klaipėdą labai sunku prisikviesti istorinius burlaivius, todėl kiekvieno jų apsilankymas laikomas dideliu pasisekimu”, – mano K.Paldauskas.

Dovanos Anikės skulptūrėlę

Po metų pertraukos į Klaipėdą atplauks „Baltic Sprint Cup”. Ji prieš savaitę pradėjo savo kelionę po Baltijos jūrą iš Danijos sostinės Kopenhagos.

Šiandien rytą į Klaipėdą jachtų flotilė atvyks iš Lenkijos uosto Gdansko. Atplauks 26 nuo devynių iki 26 metrų ilgio jachtos.

Jas ketinama prišvartuoti prie kairiojo Danės upės kranto dviem bortais nuo pasukamojo tiltelio Kruizinių laivų terminalo link.

Tikimasi, kad atplauks apie 300 regatos dalyvių. Rytoj 14 val. jie kartu su miesto jūrinių organizacijų atstovais žygiuos miesto gatvėmis. 15 val. prasidės jiems skirtas koncertas „O, saule mano”, bus apdovanoti Gdansko-Klaipėdos etapo nugalėtojai. Jiems bus įteikta Taravos Anikės skulptūrėlė.

„Regatoje Lietuvai ir Klaipėdai atstovauja jachta „Vakarė”. Po pirmojo etapo ji yra antrame dešimtuke, bet gal noras pasirodyti prieš tautiečius suteiks įgulai daugiau jėgų ir sėkmės”, – vylėsi K.Paldauskas.

Daugiausiai užsiregistravusių jachtų yra iš Vokietijos, bet dalyvauja laivai ir iš Anglijos, Kanados, Latvijos, Švedijos.

Sekmadienį regatos dalyviai 11 val. plauks į vainikų nuleidimo žuvusiems jūroje ceremoniją. „Toks jachtų skaičius palydoje tikrai papuoš ir padarys išskirtine tradicinę pagerbimo ceremoniją”, – mano savivaldybės kultūros skyriaus specialistas Vidas Pakalniškis.

Po parado 13 val. planuojamas regatos startas jūroje. Jachtos plauks į Ventspilį Latvijoje. Paskutinė stotelė bus Piarnu Estijoje.

Regatos dalyvius, atplaukiančius į Klaipėdą, pasitiks ir vėliau išlydės Klaipėdos universiteto burlaivis „Brabander”. Jis bus naudojamas kaip teisėjų laivas.

Raudonuoti neteks

Šiais metais buriuotojų neturėtų nuvilti Klaipėdos svetingumas.

Prieš dvejus metus Klaipėda, priimdama „Baltic Sprint Cup” dalyvius, pasirodė lyg dykumų, o ne jūrinė valstybė. Kilo sunkumų dėl dušų, tualetų, skalbyklos.

Ties kairiąja Danės krantine už tris milijonus litų bendrovė „Klaipėdos laivų remontas” baigia įrengti naują keturių aukštų pastatą. Jis bus skirtas regatos įgulų reikmėms.

Jame jau veikia jūriniais motyvais papuošta kavinė „Pilies uostas”.

Pastate įrengti tualetai, aštuonios dušo kabinos. Papildomai lauke ketinama pastatyti dar 18 kilnojamų dušo kabinų. Buriuotojų reikmėms nupirkta skalbimo mašina ir džiovykla. Šie įrenginiai veiks tik įmetus penkis litus.

„Pastate taip pat įrengsime patalpas su visa reikiama įranga skirtas dirbti regatos teisėjams”, – sakė bendrovės „Klaipėdos laivų remontas” direktorius Alvydas Butkus.

„Iš Aplinkos ministerijos gavome leidimus papildyti jachtų kuro bakus nuo kranto iš cisternos”, – džiaugėsi Pilies jachtų uosto kapitonas Kastytis Bartusevičius.

Anksčiau nuolatos kildavo sunkumų norint papildyti jachtas kuru.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Renginiai su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.