Po pigių skrydžių pažado – užrakintos durys

Lietuvos nacionalinei civilinės aviacijos administracijai pranešus, jog bendrovės „Palangos AVIA” planuojami ypatingai pigūs skrydžiai neįvyks, firmos biuro durys buvo uždarytos, o telefono ragelio niekas nekelia.

Prieš savaitę pasirodė gundantys pranešimai, kuriuose reklamuotos „Palangos AVIA” paslaugos. Teigta, jog naudojantis šios bendrovės paslaugomis skrydis į Tel Avivą ir atgal kainuos tik 800 litų.

Tačiau netrukus buvo paskelbtas Lietuvos civilinės aviacijos administracijos (CAA) įspėjimas apie bendrovės apgaulę – esą minėta kompanija neturi ir negaus leidimo skraidinti kraštiečius jau išreklamuotais reisais.

Minėtą administraciją papiktino aktyvi bendrovės „Palangos AVIA”, administruojančios Rusijos privačios aviacijos kompanijos KD AVIA bilietų pardavimą Lietuvoje, būsimų skrydžių per Palangą į Tel Avivą, į Dubliną, Maskvą, Kaliningradą reklama.

CAA yra vienintelė institucija, galinti išduoti leidimą vykdyti oro susisiekimo bei užsakomuosius reisus. Deja, minėta bendrovė į juos nesikreipė.

Laikinasis CAA direktorius Alvydas Šumskas vakar „Vakarų ekspresui” teigė, kad civilizuota bendrovė, prieš pradėdama skrydžių reklamą, būtų apsilankiusi bent konsultacijai.

Pagal Europos Sąjungos teisės aktais reglamentuojamas taisykles visos aviakompanijos, norėdamos vykdyti skrydžius per Lietuvos teritoriją, turi gauti CAA leidimus. Tai neliečia tik ES šalių aviakompanijų, turinčių pateikti tik notifikacijas.

Beje, jei „Palangos AVIA” ir kreiptųsi, anot CAA vadovų, leidimų negautų. Priežastis paprasta – Lietuvos ir Rusijos valstybių susitarime nėra numatoma vadinamoji penkta skrydžių laisvė. Rusijos aviakompanija negali Lietuvoje paimti keleivių ir skraidinti jų į trečią šalį, to negalime ir mes.

CAA tvirtina, kad „Palangos AVIA” noras pardavinėti bilietus į minėtus reisus yra akivaizdus apgavystės faktas, ir tai gali būti vienadienė, laikiniems tikslams pasiekti sukurta bendrovė.

„Palangos AVIA” vadovai prieš keletą dienų spaudos atstovams teigė, kad leidimai užsakomiesiems reisams gaunami tik prieš tris paras, tad atėjus tokiam laikui ir planuojama paduoti paraišką. Be to, anot kompanijos vadovų, prieš reisą įmanoma gauti ir skubų leidimą.

CAA pareiškimus kompanijos atstovai vadina dezinformacija. Jie atkakliai tvirtina, kad kompanijos KD AVIA skrydžiai bus pradėti rugpjūčio 21 dieną.

CAA laikinasis direktorius A. Šumskas aiškino, kad panašius pareiškimus daranti oro skrydžių bendrovė neturi žalio supratimo apie šį verslą.

„Užsakomasis reisas gali būti tada, kai, pavyzdžiui, verslininkų grupė užsisako skrydį arba tokią paslaugą jiems suteikia tarpininkaujanti turizmo bendrovė. Aviakompanija negali platinti bilietų ir vykdyti tokių skrydžių dėl jau minėtų tarptautinių susitarimų”, – sakė jis.

Palangos oro uosto direktorius Leonas Kvietkauskas tvirtino, jog jam teko kalbėti su „Palangos AVIA” atstovais. „Aš juos užtikrinau, kad kalba apie sutarčių pasirašymus gali prasidėti tik gavus Civilinės aviacijos administracijos leidimus. Aš negaliu jiems uždrausti reklamuotis”, – tvirtino direktorius.

Vakar pabendrauti su Klaipėdoje, Liepų gatvėje, būstinę turinčios bendrovės „Palangos AVIA” atstovais „Vakarų ekspresui” pabendrauti nepavyko – firmos biuro durys buvo uždarytos, o telefono ragelio niekas nekėlė.

Žaneta Skersytė

„Vakarų ekspresas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.