Šalies vadovai ieško būdų „taikai keliuose” įvesti

Valstybės vadovai, susirūpinę dėl tragiško mirčių Lietuvos keliuose statistikos, deklaravo pasiryžimą imtis griežtų sankcijų prieš eismo pažeidėjus.
Prezidentas Valdas Adamkus, antradienį pakvietęs pokalbio Seimo pirmininką Viktorą Muntianą, vidaus reikalų ministrą Raimondą Šukį ir susisiekimo ministrą Algirdą Butkevičių, pasiūlė uždrausti degalinėse prekiauti alkoholiniais gėrimais, sugriežtinti vairuotojų parengimo tvarką bei reikliai kontroliuoti vairuotojo teisių pažymėjimų išdavimą.

„Kadangi eismo saugumo būklė yra netoleruotinai bloga, prezidentas ragina Vyriausybę ir Seimą derinti pastangas ir suvienyti jėgas kuo greičiau priimti reikalingas įstatymų pataisas. Būtina į saugaus eismo propagavimą įtraukti mokyklas, peržiūrėti už eismo priežiūrą atsakingų pareigūnų veiklą, kad jų taikomi metodai būtų nukreipti maksimaliai prevencijai gerinti”, – po susitikimo žurnalistus informavo prezidento atstovė spaudai Rita Grumadaitė.

Susitikime sutarta, kad būtina griežtinti sankcijas prieš kelių eismo taisyklių pažeidėjus – vietoje piniginės baudos dažniau atiminėti vairuotojų pažymėjimus, o tam tikrais atvejais ir konfiskuoti transporto priemonę.

Šiuo metu rengiamose Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisose numatomas didesnis kiekis neteisėtų veikų, už kurias kaip alternatyvi sankcija bus taikomas vairavimo pažymėjimo atėmimas – šiam pasiūlymui pritarė visi susitikimo dalyvaviai.

Tuo tarpu transporto priemonės konfiskavimas kaip bausmės forma sulaukė abejonių – šiuo metu tokia norma rengiamose kodekso pataisose yra palikta, bet ministras R.Šukys teigė nesąs tikras, ar ji išliks ir tuomet, kai pataisas apsvarstys Vyriausybė, nes nuosavybės konfiskavimas gali būti nesuderinamas su Konstitucija.

„Aš manau, kad tam tikrais atvejais konfiskavimas būtų pateisinamas. Konstitucijos požiūriu atsižvelgiant į saugotiną, ginamą visuomenės interesą, kuris interesas yra labiau gintinas: ar pažeidėjo kaip savininko nuosavybės teisė, ar visuomenės teisė į saugumą, žmonių gyvybę ir sveikatą. Kas yra prioritetas?”, – svarstė R.Šukys.

Prezidentas su Seimo pirmininku bei ministrais taip pat aptarė galimybę akyliau kontroliuoti vairuotojų rengimo mokyklas, įdiegti automatinę greičio matavimo sistemą, imtis visuomenės, ypač vaikų, švietimo, nes, kaip teigė susisiekimo ministras A.Butkevičius, socialinė reklama nedavė rezultatų taip greitai, kaip buvo tikimasi.

Pasak A.Butkevičiaus, Vyriausybė tikėjosi, kad avaringumas šiais metais sumažės bent 5-7 proc., tačiau situacija tik pablogėjo – autoįvykių padaugėjo 13 proc., o juose nukentėjusiųjų – 10 proc.

Tuo tarpu vidaus reikalų ministras teigė manantis, jog prie itin blogos situacijos keliuose prisideda ir švelnūs teismų nuosprendžiai eismo pažeidėjams.

Jo duomeninimis, administraciniai teismai 2006 metais nagrinėjo 6246 bylas dėl eismo taisyklių pažeidimo, tačiau tik 2181 jų buvo palikta policijos pareigūnų paskirta nuobauda, o daugiau nei pusėje visų bylų bausmės sušvelnintos.

„Visos institucijos, visos valdžios grandys – tiek įstatymų leidžiamoji, tiek vykdomoji, tiek ir teisminė – turi siekti bendro tikslo, veikti vieningai ir tik tokiu būdu galima bus ką nors pasiekti”, – teigė R.Šukys.

Statistikos duomenimis, vienas žmogus avarijose Lietuvos keliuose žūsta kas 11 valandų.

Visuomenė ir politikai jau seniai pripažino, kad nelaimės keliuose yra nacionalinė tragedija.

Siekdama mažinti skaudžių avarijų skaičių, Vyriausybė pirmadienį paskelbė griežtinanti eismo dalyvių atsakomybę, kontrolę ir numato imtis papildomų šviečiamojo bei mokomojo pobūdžio priemonių.

Seimas jau yra pritaręs Vyriausybės siūlymui sugriežtinti transporto priemonių savininkų atsakomybę už Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Siekiant žymiai sugriežtinti eismo dalyvių kontrolę, numatoma atkurti kelių policiją. Dabar saugumu keliuose rūpinasi eismo priežiūros tarnybos padaliniai, nors, vidaus reikalų ministro R.Šukio nuomone, tai nėra vaistas nuo karo keliuose.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

3 atsiliepimai į "Šalies vadovai ieško būdų „taikai keliuose” įvesti"

  1. Smilgys

    Ak,susirūpino?Pritarčiau mašinų konfiskavimui,teismų atsakomybės sugriežtinimui.Teisių atėmimui. Beje, eismo taisyklių mokymas paverstas maišalyne, pasipelnymu,todėl labiau apsimoka važiuoti be teisių,nei dešimt kartų perlaikyti eismo taisyklių egzaminus.Kainuoja brangiau. Antra- kasmetinis technikos a[žiūrų įvedimas – vėl ant biednųjų pečių,nors avarijas daro turtingieji.Paanalizuoti reikėtų ar ne socdemams priklauso techninių apžiūrų centrai,jei vėl nori užkrauti mokėjimus ant darbo liaudies nugarų?

  2. taip

    gal dabar reikes ir automobilio salone,kad degtu sviesa istisa para?

  3. speed20000

    dundukai prakeikti. ne greiti mazinti ant kiekvieno sushikto kampo,o keliu kokybe tegu gerina. tegul girtus isgaudo. dabar keliais sliauzioti reikia, o ne vazineti. o tie k. mentai i krumus ilinde tupi ir saudo. durna valstybe ir durni istatymai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.