Nebebus kremų, visiškai saugančių nuo saulės

Iki šiol ant įvairių priemonių nuo saulės poveikio pirkėjams buvo meluojama, kad kiekvienas kremas odą gali visiškai apsaugoti. Tačiau prekyboje jau atsirado kremų, ant kurių pakuočių vartotojams nurodoma, kiek tiksliai tam tikras kremas gali apsaugoti nuo saulės poveikio.

Europos Komisija (EK), manydama, kad vartotojai klaidinami, kai ant priemonių, saugančių nuo saulės poveikio, etikečių rašoma „visapusė apsauga”, „visiškai nepraleidžiantis saulės spindulių”, užsimojo pakeisti jų žymėjimą.

Ant naujųjų etikečių nurodant įprastą apsaugos nuo saulės poveikio faktoriaus (SPF) turėtų būti užrašomos tokios formuluotės kaip „minimali apsauga”, „vidutinė apsauga”, „didelė apsauga” ir „labai didelė apsauga”.

Galutinai ši tvarka kosmetikos pramonėje bus įdiegta tik po metų, nes šių metų etiketės jau išspausdintos.

Vartotojai nesiskundė

Lietuvos vartotojų instituto (LVI) prezidentė Zita Čeponytė sako, kad teiginiai, nurodantys, jog kremas ar kita priemonė nuo saulės gali apsaugoti visiškai, vartotojus klaidindavo, nes žmonės nelabai gerai suprasdavo, ką jie iš tikrųjų reiškia.

Vartotojų klausimų, susijusių su sveikatos ir mitybos teiginiais, pasak pašnekovės, yra buvę, tačiau apie užrašus ant tokių prekių kaip kremai ir jų reikšmę pirkėjai klausinėja kur kas rečiau nei apie maisto produktus.

„Taip yra todėl, kad maisto vartojama yra kur kas daugiau nei naudojamasi tam tikra kosmetika”, – aiškina ji. Z.Čeponytė sako neatsimenanti, jog vartotojai reikštų pretenzijas ar skųstųsi dėl dabartinės gaminių, apsaugančių nuo saulės poveikio, ženklinimo tvarkos.

Pirkėjams bus lengviau?

Nauja ženklinimo tvarka jau imta pamažu taikyti. Teigiama, kad 20 proc. gaminių, saugančių nuo saulės, rinkoje pasirodyti turėtų jau šią vasarą.

Tačiau Z.Čeponytė mano, kad tokia tvarka, kai prekybos vietose bus galima rasti ir įprastai, ir jau naujai ženklinamų produktų, privers pirkėjus dar labiau painiotis.

„Tai negeras sprendimas, nes rinkoje atsiras dalis vienaip, dalis – kitaip ženklinamų šios rūšies prekių ir tai gali dar labiau suklaidinti vartotojus. Tokiu atveju reikia labai plačiai informuoti vartotojus, kad jie žinotų, jog dalis bus ženklinama senu, kita dalis – nauju būdu”, – teigė LVI prezidentė.

EK skelbiasi vykdanti informavimo kampaniją, siekdama paaiškinti naująją apsaugos nuo saulės poveikio gaminių ženklinimo tvarką.

Tuo metu UAB „BCH Retail”, kuriai priklauso kosmetikos ir parfumerijos parduotuvių tinklas Lietuvoje „Sarma” pirkimų vadybininkė Živilė Dudutienė LŽ teigė, kad šiuo metu pirkėjai dar nieko nežino arba labai mažai žino apie šį EK reikalavimą. „Manau, šią vasarą toks ženklinimas rinkos neturėtų paveikti”, – įsitikinusi Ž.Dudutienė.

Naujai ženklinami apsaugos nuo saulės poveikio gaminiai, jos teigimu, jau pasirodė parduotuvių lentynose.

„Tiekėjų ne iš Europos Sąjungos (ES) šalių mūsų tinklas neturi, o minėtą produkciją tiekia „Lancome”, „Biotherm”, „Jose Eisenberg”. Jų tiekiamų priemonių nuo saulės poveikio linija jau ženklinama naujai, t. y. pateikta speciali lentelė, kurioje paaiškinta, kokio tipo odai ką naudoti, taip pat užrašai „Minimali apsauga”, „Vidutinė apsauga” ir kitos”, – sako pašnekovė.

Tepamės vis daugiau kremų

Tokį ženklinimą turės taikyti ES apsaugos nuo saulės poveikio priemonių tiekėjai. Iš dešimties didžiausių ES tokių priemonių tiekėjų tik trys yra ne Europos įmonės, o jų gaminiai sudaro maždaug 10 proc. rinkos.

Ž.Dudutienės nuomone, pirkėjams šis aiškinimas reikalingas, nes padeda apsispręsti, ką derėtų pirkti. „Daugelis klientų visai neturi supratimo, kokį SPF jiems rinktis”, – teigia pašnekovė.

Skelbiama, kad 2005 metais apsaugos nuo saulės poveikio priemonių mažmeninės prekybos vertė mažmeninės prekybos kainomis Europoje viršijo 1,3 mlrd. eurų. 2006 metais prekyba šiomis priemonėmis šiek tiek padidėjo.

ES apsaugos nuo saulės poveikio priemonių rinkos didėjimas pastebimas ir mūsų šalyje. Ž.Dudutienės žodžiais, šiltuoju sezonu priemonių nuo saulės poveikio pardavimas padidėja iki 80 procentų. „Palyginti su praėjusių metų pardavimu, šių prekių apyvarta išaugo 30 proc.”, – dėstė ji.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.