Ekskaliburas: nuo karaliaus Artūro iki Klaipėdos

Automobilių neoklasika. Šis terminas automobilių pasaulyje gimė 1963-iaisiais, dienos šviesą išvydus prieškarinių formų modeliui „Excalibur”. Dabar – bent žvilgsniais – prie šios legendos gali prisiliesti ir klaipėdiečiai, apžiūrinėdami miesto gatvėmis važinėjantį 1979 metų laidos „Excalibur Phaeton III”.

„Tokiame automobilyje pasijunti lyg senovėje, mersedesų pilnos gatvės, o toks – tik vienas Lietuvoje”, – sako klaipėdiečiai Germantas Derkintis ir Arvydas Kazlauskas, įsigiję šį automobilį JAV.

„For fun” – pramogai. Taip jie įvardino šios retenybės įsigijimo tikslą. Tiesa, G. Derkintis, kurio darbas yra susijęs su automobiliais, sako turįs potraukį senoms ir retoms mašinoms. Galbūt todėl šalia „Excalibur” stovi neseniai jo įsigytas 1957 metų laidos „Bentley S1”.

Rado pigų variantą

Iš tiesų su senove šį trečiosios kartos fajetoną, surinktą Viskonsine (JAV, Milvokio valstija) gamykloje, sieja tik dizainas, jo autorių – Brooko Stevenso ir Sherwoodo Egberto – „pasiskolintas” iš 1928 metų laidos „Mercedes-Benz SSK” modelio ir papildytas „Studebaker Avanti” modelio dalimis.

Po antvožu – „Chevrolet Corvette” V8 variklis. Jo darbo tūris įspūdingas – 7441 kub. cm. Tai kokios gi turėtų būti kuro sąnaudos, turint omenyje mašinos masę – beveik 2 tonas – bei automatinę pavarų dėžę?

„To net neskaičiavome. 20 litrų šimtui kilometrų? Tikrai daugiau”, – teigia A. Kazlauskas.

Internetu susiradę savąjį „ekskaliburą” klaipėdiečiai nepralošė – už beveik idealios būklės mašiną (tereikėjo perdažyti kėbulą) mokėjo apie 50 tūkstančių litų. Įprastai trečiosios serijos „Excalibur Phaeton” JAV kainuoja 32-52 tūkstančius dolerių, Vokietijoje – apie 54 tūkstančius eurų.

Niekam nenuomoja

Vaikinai teigė nesitikėję audringos žmonių reakcijos į mašiną.

„Vos ne kasdien mus stabdo gatvėje arba už valytuvų randame užkištus raštelius su prašymais išnuomoti „ekskaliburą”. Nors užsienyje toks šių modelių naudojimas yra labai populiarus, savo automobilio mes nenuomojame”, – teigia A. Kazlauskas.

Tiesa, kartą jie sulaužė savo principus ir po didelių įkalbinėjimų paskolino mašiną draugo vestuvėms. Ir pasigailėjo – automobilis grįžo subraižytas, su tik ant vieno varžto besilaikančiu priekiniu ratu.

* Ekskaliburas – legendinis kardas, priklausęs anglų mitų herojui karaliui Artūrui. Tai kardas, kurį burtininkas Merlinas įsmeigė į akmenį ir pasakė, kad karaliaus sostas atiteks tam, kuris jį ištrauks iš akmens. Vienintelis kardą ištraukti iš akmens sugebėjo Artūras.

* Yra 6 skirtingos „Excalibur” versijos: 2 vietų rodsteris, 2 vietų „Cobra”, 4 vietų fajetonas, 4 vietų „Limited Edition” nuimamu stogu, 5 vietų sedanas „Touring” ir 7 vietų „Grand Limusine”.

* Penkios „Excalibur” kartos: I – 1964-1969 m., II – 1970-1975 m., III – 1975-1980, IV – 1980-1985, V – 1985-1990. Po 1990-ųjų gaminti tik vienetiniai modeliai. Iš viso pagaminta apie 3 500 „Excalibur”.

* Tarp buvusių „Excalibur” savininkų – Holivudo žvaigždės Garis Cooperis, Tonis Curtis, Peteris Ustinovas, Ronaldas Reaganas, Steve’as McQueenas, taip pat Cher, Rodas Stewartas, Arnoldas Schwarzeneggeris.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.