Lietuvos šokolado rinka šiemet išaugs iki 232 mln. litų

Strateginių rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor International” tyrimų duomenimis, šiemet Lietuvos šokolado rinkos vertė išaugs maždaug 5 proc. ir sudarys apie 232 mln. litų. Tam įtakos turės didėjančios vartotojų pajamos ir kylančios šokolado kainos.

Prognozuojama, kad šokolado kainos per artimiausius penkerius metus (2007 – 2012 m.) augs apie 12 proc.

Lietuvoje šiemet didžiausią šokolado rinkos dalį kiekine išraiška užims šokoladas plytelėmis (apie 39 proc.), kuri sudarys apie 82,5 mln. litų. Šokoladinių saldainių dėžutėse rinka sudarys daugiau nei 100 mln. litų, o šokoladinių batonėlių – apie 38,7 mln. litų.

Populiariausia šokolado rūšis Lietuvoje – juodasis šokoladas, kurį renkasi beveik pusė Lietuvos vartotojų. Pieniškas šokoladas nuo juodojo atsilieka nedaug – jį renkasi daugiau nei 40 proc. vartotojų. Tuo tarpu baltasis šokoladas (7 proc.) bei šokoladas su įdaru (4 proc.) lyderiams stipriai nusileidžia.

Pernai didžiausi šokolado gamintojai ir tiekėjai buvo „Kraft Foods Lietuva”, „Vilniaus pergalė”, „Mars Inc”, „Laima AS”, „Coletta Fazer”. Populiariausi prekiniai ženklai – „Karūna” („Kraft Foods Lietuva”), „Sostinės” („Vilniaus pergalė”), „Snickers” („Mars Inc”), „Laima” („Laima AS”), „Geisha” („Cloetta Fazer”).

„Euromonitor International” prognozuoja, kad per artimiausius penkerius metus iki 2012 metų Lietuvos šokolado rinkos vertė išaugs 24 proc. Šokolado suvartojimas kiekine išraiška augs dėl tolesnio vartotojų pajamų didėjimo. Tam tikros grėsmės rinkos augimui gali turėti didėjantys gamybos kaštai, ypač žaliavų – kakavos ir riešutų – brangimas.

„Euromonitor International” duomenimis, pernai pasaulyje vienas žmogus vidutiniškai suvartojo apie 1,1 kg šokolado. Vakarų Europoje suvartojimas buvo gerokai didesnis – apie 5,4 kg, o Rytų Europoje – 3,4 kg. Lietuvoje pernai vienas žmogus vidutiniškai suvartojo apie 2,5 kg šokolado, kuris pirmenybę teikė šokolado plytelėms – 1,04 kg bei šokoladiniams saldainiams dėžutėse – 0,8 kg. Lietuvoje vienas žmogus pernai šokoladui išleido 18,5 euro (63,9 lito), pasaulyje – 9 eurus (31,1 lito), Vakarų Europoje – 54,1 euro (186,8 lito), Rytų Europoje – 21 eurą (72,5 lito).

„Euromonitor International” regioniniai padaliniai yra įsikūrę Londone, Čikagoje, Singapūre, Šanchajuje ir Vilniuje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Lietuvos šokolado rinka šiemet išaugs iki 232 mln. litų"

  1. Golcas

    Butinai litvinai turi viska sujaukti?Ciokoladas, blyn, „Vilniaus Pergales” gamybos…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.