Lietuvos poligrafijos konkurentai – maža rinka ir internetinė sklaida

Lietuvos poligrafijai didžiausią konkurenciją sudaro sparčiai auganti elektroninė informacija, plėstis trukdo maža vidaus rinka, o didžiausią grėsmę kelia įmonių nesugebėjimas įsitvirtinti užsienio rinkose. Sektoriaus konkurencingumą neigiamai veikia ir intelektinių pajėgumų trūkumas, stipri konkurencija dėl skaitytojo dėmesio, brangi gamyba, trumpas prekių gyvavimo ciklas.

Teigiamos įtakos sektoriaus konkurencingumui turi gebėjimai lanksčiai prisitaikyti prie rinkos lūkesčių ir pokyčių, nekonfliktiniai darbo santykiai, konkurencingos prekių kainos, aukšta spaudos kokybė bei šiuolaikinės poligrafijos technologijos, palanki geografinė padėtis.

Tokias pagrindines išvadas poligrafijai pateikia Lietuvos ekonominės plėtros agentūros (LEPA) užsakymu kartu su Lietuvos spaustuvininkų asociacija atlikta Lietuvos leidybos ir spausdinimo pramonės konkurencingumo studija.

„Tai pirmasis leidybos ir spausdinimo pramonės tyrimas. Jis taps pamatu kiekvienos įmonės vadovui formuojant tolesnius strateginius planus plėtrai”, – teigia Lietuvos spaustuvininkų asociacijos prezidentė Erika Furman.

Leidybos ir spaudos pramonė sparčiai modernizuojasi. Šiuolaikinėse spaustuvėse vis didesnę dalį įrangos sudaro programinė įranga. Anot asociacijos vadovės, šalies leidybos ir spaudos pramonė artėja veiklos specializavimo ir bendradarbiavimo su partneriais link. „Leidybos ir spaudos pramonė turi visas prielaidas nacionalinio klasterio kūrimuisi”, – tikina E. Furman.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.