Brukalų su prikabintais PDF failais su grafiniu tekstu, iškraipytu, kad neaptikų filtrai, skaičius stipriai išaugo trečiadienį, sudarydamas 10-15% visų perdien užfiksuotų brukalų.
Padidėjimą užfiksavo Izraelyje įsikūrusi IT saugumo kompanija Commtouch Software, praneša BCS.org. Pasak kompanijos vadybos direktorės Rebecca’os Herson, buvo išsiuntinėta nuo 14 iki 21 milijardo brukalų su PDF failais. Turint galvoje tai, kad tokie laiškai beveik 4 kartus didesni, nei standartiniai, brukalų srautas išaugo 30-40%.
Trečiadienį šešias valandas rinkta informacija apie brukalus parodė, jų šaltiniu buvo kompiuteriai-zombiai iš 167-erių šalių. Apie 24% brukalų buvo išsiųsta iš JAV, 14% – iš Taivano, 10% – iš Kinijos ir 4% – iš Rusijos.
Bendrai paėmus, brukalų su nupieštu tekstu dalis nuo metų pradžios sumažėjo. Jie užleido vietą brukalams, kuriuose yra tik nuorodos į paveiksliukus su nupieštu tekstu, sakė Doug’as Bowers’as, Symantec antibrukalinių technologijų projektavimo vyr. direktorius. Brukalai su prisegtais PDF failus siuntinėjami jau seniai, tačiau tik pastaruoju metu tokių brukalų skaičius išaugo tiek, kad galima kalbėti apie tendenciją. Secure Computing duomenimis, nuo mėnesio pradžios brukalų su prikabintu nupieštu tekstu dalis sumenko nuo 38% iki 19%.
Ši naujiena pernelyg nenustebino, bet paskatino pažiūrėti, kas veisiasi mano pašto dėžutėje, ar atsispini pasaulinės tendencijos ir mano gaunamų brukalų sraute.
Į tyrimą (mmm, koks skambus žodis…) buvo įtraukti brukalai, gauti šią savaitę nuo pirmadienio, liepos 9 d. iki šiandienos, t.y. penktadienio, liepos 13d.
formatas gmail kmail
.gif 19 4
.jpg 1 4
.pdf 0 4
.png 1 0
.txt 22 49
VISO: 43 61
Imtis, kaip matote, nėra didelė (43+61=104), bet kuo šviežiausia, dar kvepianti dažais.
Brukalus ėmiau iš dviejų šaltinių – internetinės (gmail) ir vietinės (kmail) pašto dėžutės. Iš internetinės dėžutės laiškai persiunčiami į vietinę, tad galima pamatyti ir kokio tipo brukalus geriau sugaudo filtrai. Kaip matote, gmail filtrai nelabai gerai susidoroja su .pdf priedais. Tikriausiai tai irgi turi įtakos tokio tipo priesagų naudojimo „anšlagui”.
Be konkurencijos grafinių formatų sąraše pirmauja .gif paveiksliukai. Tas mane kiek liūdina, nes .gif paveiksliukų kokybė leidžia norėti daugiau;) Juk jei paveiksliukai gražesni, daugiau žmonių susigundytų pasinaudoti brukamais produktais… Čia, aišku, bandau juokauti, tačiau tai – juokas pro ašaras. Jau ne kartą įrodyta, kad galima siuntinėti bet ką ir žmonės spragtels ant bet ko. Perfrazuojant vieną reklamą, jei rezultatas tas pats, tai kam stengtis labiau?