Užėjus geriems orams filmų žiūrovų sumažėja perpus. Kai lauke lyja ar atšąla, jie sugrįžta.
Kino teatrų ir kavinių šeimininkai bene labiausiai džiūgauja dėl lietų pranašaujančių prognozių. Žaneta Pakalniškienė, kino teatrus „Cinamon” valdančios kino teatrų operatorės „Baltic Multiplex Ventures” marketingo ir pardavimo vadovė, skaičiuoja, kad užėjus geriems orams filmų žiūrovų sumažėja perpus. Kai lauke lyja ar atšąla, jie sugrįžta.
„Laikome kumščius, kad lytų, nes tuo metu labai suaktyvėja pardavimas. „Cinamon” kino teatre Klaipėdoje lietingą šventinį savaitgalį klientų, kurie daugiausia buvo miesto svečiai, skaičius padidėjo 30 procentų. Tokie žiūrovų svyravimai ypač juntami savaitgaliais, kai esant geriems orams žmonės mieliau patrauktų į gamtą”, – šypsodamasi pripažįsta Ž.Pakalniškienė.
Ji priduria, jog vasarą kino teatrų lankytojai aktyvesni darbo dienomis. Pašnekovė sako, kad šiltuoju metų laiku apyvarta sumažėja maždaug 20 procentų. „Cinamon” kino teatre Kaune saulėtą vasaros dieną apsilanko apie 1200 žiūrovų, lietingą – iki 1500-1600. Ž.Pakalniškienės skaičiavimu, vienas žmogus palieka apie 15 litų. Tačiau, pasak pašnekovės, ši suma būtų didesnė, jei ne gausus būrys moksleivių, – jie perka pigesnius bilietus.
„Forum Cinemas” vadovas Arūnas Baltrušaitis tvirtina, kad jau antrą vasarą, priešingai nei galima tikėtis, kinas viršija žiūrovų skaičiaus rekordus. „Vasara labai „žiūroviška”. Vien „Forum Cinemas” kino centruose birželį apsilankė 162 tūkst. žmonių, per 10 pirmųjų liepos dienų – 74 tūkstančiai. Šis mėnuo gali būti rekordinis – siekti net 200 tūkst. žiūrovų”, – prognozuoja A.Baltrušaitis.
Nors suprastėjus orams žiūrovai plūsteli į kino sales, „Forum Cinemas” vadovas pažymi, jog tai galima pavadinti momentiniu suaktyvėjimu. „Jei savaitgalis lietingas, žmonės renkasi kino teatrą, jei orai puikūs, kai kurie žiūrovai ateina į filmą darbo dieną. Vasarą labai pagyvėja mieste likęs jaunimas – naudojasi tuo, kad darbo dienomis rytinių seansų bilietai pigesni”, – aiškina A.Baltrušaitis.
Jo teigimu, vasarą į kino teatrus užsuka mažiau studentų. Dauguma jų išvažiavę atostogauti ar dirbti. Užtat daugiau ateina žiūrėti filmų mokyklinio amžiaus jaunimo. Anot pašnekovo, vasarą žmonės daug keliauja, todėl atvykę ir į kitą miestą mėgaujasi pasaulinio garso filmais.
A.Baltrušaitis sako, kad dažniausiai žiūrovai renkasi vieną juostą. Tačiau esant prastam orui lankytojai kino teatre praleidžia daugiau laiko: pažiūri kelis filmus, papietauja kino bare. „Vis dėlto net lietingą dieną retas kuris žiūri penkis filmus”, – priduria A.Baltrušaitis. Jis pripažįsta, kad lietingais orais ne vienas renkasi kino teatrą kaip pramogą.
Knygynų neaplenkia
Tokios lankytojų gausios vasaros tvirtina neprisimenantys ir knygynų atstovai. Martynas Žilionis, „Baltų lankų” knygynų direktorius, skaičiuoja, kad prasidėjus lietingiems orams pirkėjų srautas akivaizdžiai padidėjo. Tai labiausiai juntama Klaipėdoje. Pasak M.Žilionio, Vilniuje ir Kaune lietingomis dienomis pirkėjų pagausėja maždaug 20 proc., Klaipėdoje – apie 30 procentų.
„Be to, atkreipėme dėmesį, kad vasarą – ypač Klaipėdoje – padidėja ir vidutinis pirkėjo krepšelis. Šią vasarą, palyginti su pernykšte, vienas žmogus uostamiestyje knygoms išleidžia 25-30 proc. daugiau pinigų nei pernai. Pastebima, kad Klaipėdos knygyne apsilanko nemažai kitų Lietuvos miestų gyventojų, taip pat užsieniečių”, – kalba M.Žilionis.
Pašnekovo nuomone, ši vasara apskritai kitokia nei buvusios anksčiau. Iki šiol prasidėjus atostogoms gegužę ir birželį knygynų apyvarta sumažėdavo. Tačiau šiemet, kitaip negu pernai ir užpernai, ji buvo tolygi.
Mindaugas Balčiūnas, knygynų tinklo „Pegasas” vadovas, pritaria, kad orai turi neabejotiną įtaką pirkėjų skaičiui. „Lietingomis dienomis pirkėjų padaugėja 30-50 procentų. Tai ypač pastebima prekybos centruose esančiuose knygynuose. Mat suprastėjus orams prekybos centrai tampa vieta, kurioje praleidžiamas laisvalaikis. Tada užsukama ir į knygyną”, – dėsto M.Balčiūnas.
Jo duomenimis, didmiesčiuose esančiuose knygynuose pablogėjus orams knygų pardavimas padidėja 50 proc., mažesniuose miestuose – 35 procentais. „Nors mūsų žmonės grįžta prie knygos, spėju, kad pirkėjų srauto svyravimų bus ir toliau. Tačiau negalima sakyti, jog vasara knygynams blogas metas. Tiesiog pasikeičia perkamos literatūros pobūdis, nes ieškoma lengvesnio turinio knygų”, – apie tendencijas pasakoja M.Balčiūnas.
Nori daugiau lietaus
Kuo lietingesnių savaitgalių tikisi ir viešojo maitinimo verslo atstovai. Nenuostabu, nes, kaip teigia Akvilė Dagilytė, „Pizza Jazz” marketingo vadybininkė, šiltais orais lankytojų picerijoje savaitgaliais sumažėja 1,5-2 kartus. Pasitaiko, kad būna užimtų vos pora staliukų.
Tokio didelio klientų skaičiaus svyravo nejuntama darbo dienomis, kai lankytojai nevengia ilgiau užsibūti picerijoje, mat vasaros vakarais ne taip greitai temsta.
„Lietingi ir vėsūs orai mums labai naudingi, nes kur kas mažiau žmonių išvažiuoja iš miesto. Nenuostolingos net pustuštės lauko kavinės. Gal ir labai keistai atrodo, tačiau kai leidžiama lauke rūkyti, pasitaiko, kad net pliaupiant lietui klientai sėdi jose ir geria alų, – šypsosi pašnekovė. – Be to, kai lyja, lankytojai nenori kišti nosies į lauką, ilgiau užsibūna kavinėse ir palieka daugiau pinigų.”
Kad atšilus orams žmonės mieliau renkasi pasisėdėjimus gryname ore, o ne prie staliuko kavinėje, pritaria ir Asta Jokubauskienė, „Delano” pirkimų direktorė. Pasak jos, nieko stebėtina, jog saulėtomis ir šiltomis dienomis picerijų „Delano pica” ir savitarnos restoranų „Delano” klientų sumažėja.
„Tačiau esant lietingiems ir vėsiems orams „Delano” aplanko maždaug 9 proc. daugiau klientų, lyginant su vidutiniu jų skaičiumi. Per dieną, jeigu ji gera, į mūsų picerijas ir savitarnos restoranus užsuka apie 12 tūkst., jei prasta – apie 14,5 tūkst. svečių, – skaičiuoja ji. – Vienas klientas palieka vidutiniškai 20 litų. Nepastebėjome, kad pirkinio krepšelio dydžiui ar lankytojo užsibuvimo restorane laikui turėtų įtakos orai.”